< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Vader worden/zijn... » hoeveel kost een ring :-)

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Vader worden/zijn...
hoeveel kost een ring :-)
17/12/2010 @ 18:07
Stella

Online Status Stuur bericht
Eventjes off-topic of toch niet zo :-)
Gisteren op wandel naar mijn auto eens in de vitirnes van de juwilierzaak gekeken om te zien of ik uberhaupt een ring van 20.000 euro zo vinden waar ik elke dag mee zou willen rondlopen. Heb hard moeten zoeken, enkele van 5-6-7000 gezien maar niet echt mijn goesting, te veel tralala. Toen mijn oog plots viel op eentje van 5700, nog eens goed gekeken, 57000!!!! Britse pond dan nog! Was echt wel mooi, erg blinkend maar toch "simpel" ...als zoiets al kan
Stelde het 's avonds aan mijn man voor als kerstgeschenk. Hij was er niet zo voor te vinden #

Oh en by the way, zolver kan je ook laten rhodieren. Heb er eentje van Nico Taeyman, is eigenlijk alleen maar mooi met dat laagjes.

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 15:54
Els75

Aaaah, interessant,die uitleg over wit goud, vandaar dat één van mijn ringen verkleurd en de anderen niet.

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 15:50
Kaatje

maar als hij je ambeteert moet hij reuze zijn toch he?:-)

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 15:47
Jo

Kaatje, grotere

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 15:38
Kaatje

grote steen, en 500 euro, gaat niet echt samen hoor;-)

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 15:05
Jo

Wim Meeusen rhodieert zijn witgoud ook niet, vandaar dat Kimmi haar ring nog niet verkleurd is. Dit is een kwestie van zijn filosofie 'alles zo puur mogelijk'. Witgoud heeft van nature uit dus een licht gele kleur, door dit te rhodieren wordt het echt wit zoals wij het kennen. Dit 'laagje' (maar is volgens mij gewoon een extra behandeling) slijt idd eraf. Mijn witgouden ring is 6j oud en aan de onderkant, binnenkant hand, daar zie het als eerste.

Ik heb mijn ring zelf samengesteld, ik had liggen zoeken en was mijn hart ook verloren aan de ringen van Wim Meeusen. Ik ben dus met 2 foto's naar lokale juwelier gestapt en heb gezegd welk deel ik van welke ring mooi vond en zij heeft mij mijn persoonlijke (Wim M) ring gemaakt. Door een foutje in de communicatie heeft ze mijn ring wel gerhodieert, maar gelukkig is het er stilaan aan het afgaan, kwestie van geduld :-) Onze trouwringen, beide witgoud, waren dus custum made en kosten zo'n 750 euro samen.
Verlovingsring voor mij kostte 500euro en is dan weer klassiek met een grotere steen (vraag me niet welke), maar deze draag ik jammergenoeg amper. Ik vind deze absoluut onhandig met die grote steen! Jammer!
Maar ik ben dus ook helemaal voor 'natuurlijk' witgoud, niet gerhodieerd.

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 13:44
Radijsje83

Honeyroll, ik bedoelde enkel dat, als je dat laagje eraf doet, je niet ineens een goudkleurige ring hebt

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 13:01
Kimmi

Amai Stella we leren inderdaad nog wat bj zo!! Mijn trouwring is niet zuiver wit hoor, ik vermoed dat die afwerkingslaag er bij ons dus niet op zit, is ook nog niets verkleurd op drie jaar tijd.

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 12:59
sharon

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

wij hebben voor onze eerste ringen gekozen in metaal
van het merk 'Amici' heel betaalbaar!!! vervormd niet, en omdat je van plan bent om je vrouwtje te verrassen,het is ook mogelijk om het te verkleinen op haar maat,en dan kan ze meegaan hé...
ze verkopen het gewoon bij een juwelier...

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 12:53
Stella @ work

Tenzij je dus 24 karaats goud hebt is het dus ook een mengeling

"In Europa wordt de hoeveelheid puur goud die aanwezig is in een sieraad uitgedrukt in duizendsten. Zo heeft puur goud, beter bekend als karaats goud, een waarde van 1000 duizendsten. 18 karaats goud dat voor een deel uit puur goud bestaat, heeft derhalve een waarde van 750 duizendsten.
De rest is dan meestal Zilver of Koper. Ieder gouden voorwerp dat in Belgie verhandeld wordt moet voorzien zijn van een geldig keurteken. 18 karaat 750.

14 karaat ( 585/1000 )
18 karaat ( 750/1000 )
20 karaat ( 833/1000 )
22 karaat ( 916/1000 )
Gehalte van Platina ( 950/1000 )
Zo heeft puur goud, beter bekend als 24 karaats goud, een waarde van 1000 duizendsten.

Zoals vermeld is goud van nature uit geel, om wit goud te bekomen zal m'n het goud legeren met palladium welke het goud wit kleurt.
De bekomen legering is echter gebroken wit. Hoewel sommigen deze kleur verkiezen zal vaak de wit gouden juwelen behandeld worden door een afwerkingslaag van rhodium.
Dit rhodieren geeft de wit gouden juwelen zijn zuivere witte kleur.
Bij slijtage kan de ring terug wat donker worden, dit kan altijd verholpen worden door de ringen opnieuw te laten rhodieren."

Amai, we gaan er nog slimmer van worden

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 12:48
Lin

Mijn geelgouden ring ziet er ook compleet anders uit hoor dan toen die pas nieuw was.

Ook zal je verschil in kleur zien afhankelijk hoeveel karaat het goud is.
Zo is in de USA... meestal 14 karaat..veel lichter dan hier bij ons 18 of 24 karaat.

In nl kennen ze geen 24 karaat (of je moet er speciaal achter vragen, ze gebruiken het niet standaard zeg maar... misschien vandaar ... ik denk dat een laagje van 14 karaat minder sterk is dan een hoger karaat... en misschien dat daardoor de witgouden legering sneller iets afslijt...
Maar dat neemt niet weg dat witgoud wel ECHT goud is.... Tis gewoon een andere smelting..

(dat van dat laagje dat afgaat is meestal bij juwelen die geplaqueerd zijn. ... Daar zetten ze dan een laagje goud over.. en dat slijt er makkelijk af.
En je moet inderdaad zien dan dat ze je dit niet verkopen als 'echt' goud.... want als je zo een ring continu draagt is de kleur er heel snel af. Draag je die alleen bij speciale gelegenheden dan kan je die ook wel lang hebben hoor... MAar die laagjes kunnen niet tegen water, zepen etc...

Ik heb een ring met wit en geelgoud gecombineerd; en ik zie nog niet echt dat die witgouden rand minder is... (is nu 5 jaar oud)

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 12:34
Thehoneyroll

nu begrijp ik niet goed wat je bedoeld radijsje .

Voor alle duidelijkheid wat de juwelier dus bedoelde bij haar uitleg was volgens mij gewoon dat WITgoud niet bestaat in de zin van dat er dus andere materialen in verwerkt zitten waardoor er een laag af kan gaan en verkleuring kan voorkomen...

is het niet zoiets?
of begrijp ik de uitleg verkeerd van wikipedia en de juwelier?

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 11:56
Radijsje83

Ja, maar het is geen laagje witgoud hé

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 11:12
Thehoneyroll

idd @ Ellen; er staat inderdaad in dat artikel dat er wel degelijk een laagje afslijt na gebruik...

[Laatst gewijzigd door Thehoneyroll - 17/12/2010 @ 11:12] - Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 10:56
Stella @ work

Als ik mijn ringen naast een nieuwe in de winkel zou leggen zie ik ook een verschil. Dus het verkleurd een beetje of eerder wordt wat doffer, maar aan mijn vinger zie je dat niet hoor. (maar gebeurd dat ook niet met geel goud?)
Je kan die altijd laten poetsen bij de juwelier. Heb dat gedaan met mijn verlovingstring voor de trouw en die zag er dan weer als nieuw uit.

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 10:45

Online Status Bekijk profiel
Verkleuren zou niet mogen, kun je er niet mee teruggaan naar de juwelier?

Dat lijkt mij een productiefout of anders minderwaardig materiaal.

Edit: ik zie net in het wikipedia-artikel dat er weldagelijk soms nog een laagje van iets wordt overgelegd, dat kan afslijten.

[Laatst gewijzigd door Ellen - 17/12/2010 @ 10:47] - Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 10:36
Thehoneyroll

Alé, dan heeft de juwelier mij serieus blaasjes wijsgemaakt.
Maar verkleuren doet het wel, dat zie je zo...

Link naar deze reactie
17/12/2010 @ 09:22
koekendoosje

Mijn vrouw en ik hebben beiden een witgouden verlovingsring met een diamand. die kostte elk zo'n 1100 -1200 euro. Onze trouwringen zijn wel gewoon zilver. Maar ik ben echt gek op mijn verlovingsring. Hij past perfect bij mij. Mijn vrouw is hem samen met mijn zus gaan kiezen. En achteraf zijn mijn vrouw en ik samen haar ring gaan kopen, was heel leuk :)

Belangrijk is wel dat je de smaak en voorkeur van je vriendin kent, want een vriendin van mij was echt teleurgesteld over haar verlovingsring...

succes in ieder geval!

Link naar deze reactie
16/12/2010 @ 20:48
Marie

idd dat van dat laagje klopt niet hoor... witgoud bestaat wel degelijk (roos goud trouwens ook)

papa2be, ik wens jullie alle geluk van de wereld samen toe!

Link naar deze reactie
16/12/2010 @ 20:18
Stella

@Thehoneyroll: da's dus niet waar he van dat laagje, wit goud is gewoon een andere mengeling
en omdat ik niet om het even wat wil vertellen http://nl.wikipedia.org/wiki/Witgoud

Mijn man zijn trouwring is van Palladium. We vonden dat mooier omdat het matter en donkerder is dan wit goud maar ik vind het uitzicht niet te vergelijken met wit goud hoor. Zelf zou ik geen palladium gewild hebben.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >