2 biologische kindjes, nu adoptie?

• Hoi,
    Ik ben fiere mama van 2 kids. Ons meisje is 3 en ons ventje is 2.
    Ik heb altijd gedroomd van een "groter" gezin.
    Ik ben dolgelukkig met ons eigen kindjes maar zou ook graag een "ander" kindje dolgelukkig maken... Hiervoor dachten wij aan adoptie binnen België.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Wat te doen, hoelang wachten, waar info...
    Groetjes, A*
  • Hoi A,
    een mooie gedachte van je maar ik vrees een beetje voor de mogelijkheid van een binnenlandse adoptie. Voor de meeste binnenlandse adoptiebureau's is de eerste randvoorwaarde nl dat je zelf geen kindjes kunt krijgen. Er was er maar eentje dat als voorwaarde had staan 'geen kindjes meer kunnen krijgen'.

Bij ons heeft het er nl uitgezien dat er geen tweede zou komen en wij hadden ons toen voor binnenlandse ingeschreven. De wachttijden zijn ook lang, alleen al voor de startcursus moesten we een jaar wachten (volgens brief) maar uiteindelijk werden we wel na een half jaar ofzo uitgenodigd. Tegen dan waren we tegen alle verwachtingen in echter al zwanger zodat we dat niet gevolgd hebben.

info vind je op adoptievlaanderen.be en op de site van K&G
  • a* we hadden ons ook ingeschreven voor een cursus binnenlandse adoptie, die curcus gevolgd en ons zelfs ingeschreven in een adoptieburo toen ook ik onverwacht terug zwanger bleek te zijn.

Wij hebben 1 kindje van onszelf en op de man af aan gevraagd of het inderdaad zo is dat je enkel kan adopteren als je zelf geen kinderen kan krijgen.
    Er is ons expleciet gezegd dat dat NIET waar is.
    Volgens de wet heeft iedereen het recht om een kleintje te adopteren, het komt alleen véél minder vaak voor dat er ouders met gezonde kindjes toch een kindje willen adopteren.

Ik zou dus zeggen, schrijf jullie gerust in maar hou idd rekening met de lange wachttijden want ja, die zijn er wel natuurlijk, maar dat is ook zo voor de buitenlandse adoptie.

Veel succes Akoos
  • Hey Akoos,
    ik ben je vroeger ook al eens tegen gekomen.
    Ik heb toen wel naar een aantal bureau's gebeld en die zeiden me nochtans dat dat één van de voorwaarden was. Er was maar één bureau dat vermelde dat je geen kindjes meer kon krijgen maar er al wel mocht hebben. Toch maakten wij ook die stap.
    Nu met de tweede zwangerschap durfde ik nie meer tussen die cursisten zitten (had toch al een opvallend buikje toen) en als we nog voor adoptie gaan dan zal dat toch op maar pas later zijn, ma waarschijnlijk zouden wij eerder voor pleegzorg gaan. (als de kinderen wat groter zijn)

groetjes
  • Hallo!

wij hebben twee biologische kindjes, maar adoptie zit bij mij als mijn man eigenlijk al altijd in ons hoofd. Niet constant mee bezig, maar wel iets wat we zeker als een optie open houden.

We zouden heel graag uit Mexico adopteren (mijn man is Mexicaan). Bij buitenlandse adoptie heb je wel meer mogelijkheden als je al kindjes hebt. Sommige landen willen het niet, maar 't is zeker niet overal uitgesloten.

Is buitenlandse adoptie voor jullie ook een mogelijkheid?
  • hier blijft het ook door ons hoofd spoken.
    we hebben altijd gezegd van een derde kindje te adopteren en ja, ik ben nu zwanger van nummertje twee dus dat zou het volgende zijn hé smile.gif

mijn man ziet het ook nog altijd zitten.
    zou zo graag een kindje dat anders de kansen niet heeft willen helpen.
    maar eerst nummertje twee gezond en wel op de wereld zetten en dan zien we verder.
  • Wij hebben ook op de wachtlijst (toen 5 jaar voor een kindje uit China) omdat wij zelf onverklaarbaar minder vruchtbaar waren verklaard door het ZH. Toch lachte het geluk ons bij de laatste ivf toe en geraakte ik eindelijk in verwachting.
    We hebben ons toen uitgeschreven bij het adoptiebureau. Niet omdat het dan ineens niet meer hoefde omdat we een biologisch eigen kindje verwachtte maar omdat ik wist hoe pijnlijk het was om jaren te moeten wachten op een eigen biologisch kindje en als dat niet lukt vervolgens jaren op een wachtlijst te moeten staan voor een adoptiekindje.
    Wij hebben toen besloten dat we ons BKA nummer liever aan iemand gaven die echt zelf geen kindjes konden krijgen.

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd , dit is alleen mijn eigen ervaring en eigen gevoel he.

Succes iedereen!
  • The: ik versta je wel hoor.
    maar er zijn toch echt heel veel kindjes die zitten te wachten om geadopteerd te worden of ben ik nu zo verkeerd?
    ik vind het vreselijk dat het allemaal zo lang moet duren.
    oké ja, ze moeten niet over 1 nacht ijs gaan ook natuurlijk maar vijf jaar horror.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld