adopteren en strafblad

• Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, ik zal het kort houden.
    Mijn man en ik kunnen zelf geen kindjes krijgen, oorzaak onbekend.
    Graag willen wij ons opgeven voor adoptie, maar nu is het zo dat mijn man een strafblad heeft voor iets wat 4 jaar geleden gebeurd is, voor wij elkaar kenden. Hij heeft hiervoor een cursus sociale vaardigheden moeten volgen en dat was dus met 10 uren gedaan. Ondertussen zitten wij nu wel met een probleem, en ik ben zo bang dat dit als gevolg kan leiden dat wij niet mogen adopteren. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat we kunnen doen?

Bedankt

Liefs Ingeborg
  • Hallo Ingeborg,

Ik denk dat het vooral te maken zal hebben over wat voor feiten het precies gaat (die je hier uiteraard niet uit de doeken moet doen !).

Je moet in ieder geval in de loop van je procedure een bewijs van goed gedrag en zeden kunnen voorleggen en door de rechtbank wordt er ook een moraliteitsonderzoek uitgevoerd. Dus dat strafblad zal zeker komen opduiken ... .

Ik geloof wel dat je na verloop van tijd bij de Procureur een aanvraag kan indienen om je strafblad terug blanco te maken. Maar dat hangt ook weer af over welk soort feiten dat het gaat natuurlijk.

Ik weet niet echt of je hiermee geholpen bent, maar het is ook geen alledaagse vraag. Hopelijk krijg je nog meer reacties.

Groetjes,
    Greet
  • hier kunnen ze wel eens moeilijk over doen. tip: ga eens langs bij een psychiater om een klinisch onderzoek te doen om zo een extra papiertje te kunnen voorleggen aan de maatschappelijke werksters. gewoon om te bewijzen dat het nu wel goed gaat.
    ik weet niet over welke feiten het gaat natuurlijk, en dat hoeft ook helemaal niet, maar weet wel dat als het over feiten gaat rond drugs, kinderen, agressie, seks,...ze heel moeilijk kunnen doen.
    veel succes
  • eerherstel

We hebben inderdaad al geinformeerd bij de advocaat over een eerherstel, maar dit kost een flink pak geld maar zoals ik lees zit daar niks anders op. Natuurlijk is mijn man geen barbaar of crimineel om gewoon even duidelijk te maken, gewoon een stomme fout. Hij zou een geweldige papa zijn!!!!!!

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb nu wat meer duidelijkheid, gewoon nog even geduldig zijn... Voel me wel wat beter!

Liefs

Ingeborg
  • Kan je niet verder helpen, maar wil je toch veel succes toewensen!
  • re: strafblad

Hoi,
    Maak je geen zorgen. Bespreek het eerlijk met je raadsmedewerkster en stel zelf voor om een psychologische test te doen. Vooraf heeft geen zin, ze willen dit zelf regelen. Bij ons was er sprake van meerdere strafbare feiten en toch hebben we nu na een lange weg een adoptiekindje.
    Succes,
    Anoniem
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld