adoptie als je zelf al een kind hebt

• hallo,

Ik ben liesbet en ik heb zelf een dochtertje. Ik was bij mijn dochter zeer snel zwanger maar het tweede wil niet lukken. Mijn man en ik hebben beslist om na de 3de ivf poging te gaan adopteren. Heeft hier iemand zelf al een eigen kindje en dan geadopteerd. Hoe ervaren jullie dat. Want wij hebben heel schrik dat we onderscheid gaan maken. Welke stappen moet je ondernemen en hoeveel gaat het ons kosten.
    Bedankt voor je reactie.

groetjes
    Liesbet
  • Dag Liesbet,

Eerst en vooral is het belangrijk te weten of je van België of Nederland bent, voor de praktische kant dan (procedures, kosten, wachttijden...). Wij zijn zelf van België, hebben een (bio)zoontje en zijn net begonnen met een adoptieprocedure voor een tweede kindje. Ervaringen kan ik je dus nog niet vertellen, maar als je van België bent, kan ik je wel op weg zetten in de procedure. Op de website van Kind en Gezin kan je eigenlijk het belangrijkste ook wel vinden, ik vind alles daar erg goed en duidelijk uitgelegd staan. Voor Nederland weet ik het niet zo precies...
  • hallo,

Bedankt voor je reactie, wij zijn van België.

groetjes
    Liesbet
  • Hallo Liesbet,
    wij zijn ook aant adopteren voor onze derde spruit. Wij hebben al een bio-tweeling van 6 jaar maar voor ons derde kindje wilde we graag een adoptiekindje. Mijn zwangerschap is niet zo makkelijk verlopen en de kans op een meerling is zeer groot bij ons.
    We staan op dit moment op de wachtlijst bij RoH voor een Ethiopisch dochtertje tussen 0 en 1,5jaar.
    We zijn begonnen met onze procedure in april 2006. We staan op de wachtlijst bij RoH van mei 2007.
    Als je je kandidaat wil stellen moet je je aanmelden bij kind en gezin. Je zal dan ook moeten beslissen of jullie een buitenlands kindje of een Belgisch kindje willen adopteren.
    Als je je kandidaat stelt krijg je een informatiemap van Kind en Gezin waarin alles in uitgelegd staat: de verschillende adoptiebureaus, kostprijs, vereisten van het land, verloop van de procedure,...
    Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.
    Groetjes
    Kelly
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld