Adoptie (bv Kazachstan)

• Hallo iedereen!

Ik kom hier even een vraagje posten maar niet voor mezelf maar voor mijn schoonzus

ze is nl (samen met vriend natuurlijk) op zoek naar mogelijkheden en manieren om en kindje te adopteren.

In Story stond kim kay met haar kindje uit kazachstan, een land waar zij ook wel interesse in hebben. in dat artikel stond er een beetje itleg maar niet zoveel. wel dat kim kay een draaibok had van war je moet op letten endergelijke

nu mijn vragen
    1. kent iemand goede adoptiebureaus en voor welk land zijn die dan?
    2. heeft iemand zo een draaiboek?

alle reacties zijn welkom!
    avast bedankt
    vesna <3
  • Hallo daar !
    Op de website van zappy baby is een heel uitgebreid forum over adoptie waar je veel informatie kan terugvinden en ook een heleboel mensen hun ervaringen vertellen/uitwisselen !
    Ik denk dat je daar meer kans hebt om info te krijgen.
    Succes, vooral ook voor je schoonzus !
    Groetjes,
    Greet
  • hey hartelijk bedankt! zal zeker daar ook eens proberen!!
  • Zappy en zeker de adoptiesite is af en toe behoorlijk verziekt door betweters en lastigaards die per se hun eigen mening kwijt willen.

Wij hebben ook in Kazachstan geadopteerd, enkele jaren terug. Vrije adoptie Kazachstan kan nu niet meer, omdat vrije adoptie tout court in Belgi? niet meer kan, na de wetswijziging van 1.9.2005. Je kan nog proberen zelfstandig te adopteren in Kazachstan, maar dan nog moet je en cursus volgen en geschiktheidsvonnis Jeugdrb. (na screening - maatschappelijk onderzoek) hebben en dan moet er nog een kanaalonderzoek door Kind en Gezin gebeuren. Stukken omslachtiger dan voorheen (vrije adoptie). De adoptie van Kim Kay was blijkbaar ??n vd laatste in Kazachstan (door Belgen) en heeft nog plaatsgevonden onder de (overgangsbepalingen) van de oude (Belgische) wetgeving. Dit toch even voor alle duidelijkheid.

Als je nu wil adopteren is er maar ??n regel : zo snel mogelijk de voorbereidingscursus volgen en nadien je op de rol laten zetten bij de Jeugdrb. Daarna kan je uitkijken om ofwel met een erkend bureau te gaan adopteren ofwel zelfstandig.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld