adoptie ethiopie

• Hallo iedereen,
    Wij zijn een gezinnetje met 1 schat van een dochter en zijn nu van plan om een kindje te adopteren uit Ethiopie.
    Wij hebben de hele administratieve rompslomp in eigen land al doorlopen, maar nu weten we niet goed bij welke erkende adoptiedienst moeten gaan. Heeft er iemand al ervaringen met FIAC of Ray of Hope?
    Mag zowel positief al negatief zijn.
    Alvast bedankt om ons mee de knoop te doen doorhakken.

Groetjes Hilde
  • Kan je niet helpen hoor! Geen ervaring mee maar wat een fijne vooruitzichten zech al zal het wss nog wel even duren voor het kindje er is! Houd ons op de hoogte he en veel sterkte met de administratieve molen! hug.gif
  • hoi,

Mijn zus heeft 2 kindjes uit Ethiopië. Ze zijn nu anderhalf jaar hier. Ik weet niet met welk adoptiebureau ze vorige keer gewerkt hebben maar ik weet wel dat ze nu bezig zijn met een volgende adoptie en van bureau veranderd zijn. Mijn tante werkt ook voor een adoptiebureau die met Ethiopië werken.
    Ik kan het wel eens vragen als je wil!

Groetjes
  • hey,

Wij zijn net gestart met onze adoptieprocedure, donderdag gaan we voor het eerst naar de cursus bij triobla. Wij zijn ook van plan om in de toekomst voor een adoptie uit Ethiopië te kiezen. Ik heb zelf ook al wat navraag gedaan over het verschil tussen FIAC en Ray of hope en heb al gehoord dat je bij roh meer informatie krijgt, dat je ook de wachtlijst beter kan opvolgen terwijl je bij fiac niet weet waar je ergens staat op de wachtlijst. het nadeel bij roh is nu wel dat de wachtlijst al een paar keer stopgezet is wegens te veel kandidaten.
    als jullie nog meer info hebben laat het me dan gerust weten, wij zij ook wel benieuwd.
    Nog een vraagje, hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie je vonnis hadden? Vanaf de cursus tot het uiteindelijke vonnis van de rechtbank?
    groetjes en veel succes!
  • hi!

mijn man zijn nicht heeft een kindje van ethiopie.
    ze hebben een hele leuke website, met hun verhaal en hele procedure erop staan..
    mischien eens leuk om naar toe te surfen wink.gif

www kindjevanver be

wave.gif
  • adoptie ethiopië

Hallo,

Wij staan op de wachtlijst bij ray of hope.
    Bij fiac waren ze afstandelijker dan bij ray of hope.
    En we zijn heel goed ontvangen bij ROH.

Groetjes Kristien
  • Wij staan nu 1 jaar en 4 maanden op de wachtlijst voor Ethiopië bij FIAC. We hebben bij alletwee de bureaus een infomoment gevolgd. Bij beide bureaus zijn de wachtlijsten wel gesloten. Ze hebben elk een eigen systeem om mensen af en toe te laten. RoH opent af en toe de lijst en laat dan een groep van een 30-tal dossiers toe. Bij FIAC wordt je op een aanmeldingslijst geplaatst. Zij laten dan af en toe een 10-tal mensen toe.
    Een vriendin van mij heeft bij FIAC 8 maanden op de aanmeldingslijst gestaan alvorens op intake te kunnen. Qua wachttijd moet je toch zeker anderhalf jaar tellen na intake.
  • Ah en ik ben tevreden van FIAC, we hebben het gevoel dat ze professioneel werken. Ik voelde me ook goed bij RoH. We hebben heel eerlijk uiteindelijk voor FIAC gekozen, vermits dat we ons bij beide goed voelden, voor de kortere wachtlijst.
  • Wij hebben twee geadopteerde kindjes (Amelie Nora en Milla Elisabeth) uit Ethiopie.
    Wij zijn via ROH gegaan en dat beviel ons wel.

Vele groetjes en veel sterkte in het begin i het soms verschrikkelijk maar daarna is en blijft het de (h)eerlijkste ervaring ooit.

Groetjes

Catherine
  • Wij hebben drie kinderen uit Ethiopië. We zijn met beide bureaus in zee gegaan. Bij Roh vond ik ze in het begin overdreven vriendelijk. We hebben het ons echter al snel beklaagd. Nooit tot zelden een antwoord op onze (weinige) mails. Een kat en muis spel op vragen en nog zoveel meer. We vonden het zeker niet meer voor herhaling vatbaar.
    Onze voorkeur is toch wel Fiac. Ze zijn misschien wat vaag en onpersoonlijk in het begin. Ik zag het als een een bijkomende test. Ze kijken echt wel vanuit het standpunt van het kind. Eens je de stap gezet hebt zijn ze echt vriendelijk en werken correct en beantwoorden je vragen dan ook eerlijk. De wachtlijsten zijn er veel korter en het heeft een vertekend beeld dat je bij Roh vlugger kan inloggen dan bij Fiac. Bij Fiac laten ze mensen toe op een aanmeldingslijst zo'n dertigtal en dan schuif je op naargelang de toewijzing en kom je op een lijst van zo'n 60 wachtenden. Bij Roh wacht je tot de lijst opengaat en zij werken met de datum van vonnis en kom je op een lijst van zo'n 140 tot 160 wachtenden.
  • Zeer goede ervaring met FIAC. Duidelijke uitleg en afspraken,professioneel, goede begeleiding voor en tijdens de reis, goede nazorg,... . Ze zijn vriendelijk en eerlijk (d.w.z. zeggen de zaken zoals ze zijn). Veel aandacht voor een goede matching kind - ouders. Het kind staat centraal (zoals het hoort).
  • Hallo,
    Ondertussen hebben jullie waarschijnlijk al een keuze gemaakt. Ik heb zelf goeie ervaringen met ROH. Mijn zoontje is sinds drie jaar hier en ondertussen 5 jaar.
    Vrienden van mij hebben dan weer goeie ervaringen met FIAC.
    Belangrijkste is waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Informeren op beide plaatsen en zo een keuze maken, lijkt mij het beste. SUCCES met het lange wachten.
    Groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld