Adoptie... Ja? of Nee?

• adoptie... ja? of nee?

Lieve mensen,

Ik ben bijna 20 weken zwanger. Mijn vriend en ik wisten het al vrij vroeg bij ong 4 weken dat we zwanger waren. Mijn vriend heeft mij heel erg aan het twijfelen gezet of ik het wil houden ja of nee.. Ik ben aan het kijken of ik het alleen kan doen. Ik weet uit eigen ervaring dat dat niet makkelijk is. Ik kijk ook heel goed naar de situatie waar ik me nu in bevind en weeg alles af. Wat verstandig is voor mijn ongeboren kindje.

Mijn situatie...
    Aangezien mijn vriend een ernstige terug val op drugs heeft. Hij ziet het probleem niet en als iemand denkt geen probleem te hebben zullen ze daar ook geen hulp voor aanvaarden wat je ook doet.. We zijn ons huisje uitgezet omdat hij niet naar zijn werk ging en het allemaal wel best vond. (toen was ik al zwanger) Abortus is een NO GO voor mij!!
    Toen niet en nu niet! Uitzicht op een eigen woning kan helaas ook nog lang duren sta nu 2 jaar ingeschreven. En voor urgentie kom ik niet voor in aanmerking..

Nu woon ik samen met me zoontje van 6 jaar tijdelijk bij een vriendin.
    Me (ex)vriend komt elke dag langs om te kijken hoe het gaat met de zwangerschap maar zal niet denken laat ik voor werk gaan kijken en een huisje zoeken. Dus ben heel erg klaar met hem.
    Vorige week moest mijn contract van mijn werk verlengd worden helaas hebben ze dat niet gedaan en heb nu ook geen werk meer. En solliciteren heeft ook geen zin met een dikke buik.. Vraag me af of er nog meer slechte dingen op me pad kunnen komen pfff...

Ik weet het gewoon even niet meer. Misschien moet ik hier even me ei kwijt en zie ik het volgende week allemaal weer positief en kan ik er weer tegen aan. Wil niet zomaar even een keus maken Zowel voor me kindje als voor mezelf of eventueel een adoptie gezin.
    Misschien hebben jullie advies voor mij wat ik eventueel kan doen. Er is in een korte tijd zoveel gebeurd dat ik even niet meer helder na kan denken. en ik wil het beste voor me ongeboren kindje.. Is dat bij mij of toch bij een liefdevol adoptie gezin..

Hoop dat er mensen zijn die mij advies kunnen geven.
    Adoptie is wel het laatste wat ik zou willen maar ik wil niet aan mezelf denken hoe moeilijk dat soms ook is....

Liefs...
  • Hallo

Ik moet zeggen dat ik het super vind dat je het geluk en belang van je kindje op de 1ste plaats zet!

Ik weet niet of je al aan pleegouders hebt gedacht, het is dan iets minder definitief. Dan blijf je wel contact houden met je kindje en als je terug alles op orde hebt kan je kindje terug naar jou komen.

Veel sterkte en moed!
    Groetjes
    Chobee
  • Lieve Marley,

Wat een vreselijke situatie!
    Ben je van Belgiƫ? Of van Nederland?
    Als je van Belgiƫ komt kan je misschien een dienst voor gezinsondersteuning raadplegen? Zij helpen je dan waar ze kunnen! Eventueel is tijdelijke opvang in een centrum (jij samen met je kinderen) of tijdelijke pleegopvang voor het baby'tje tot je een vaste woonst hebt een optie?

Veel succes!
  • Dank je wel voor jullie reactie.! Ik woon in Nederland of ze dat daar ook hebben weet ik niet..

Pleegouders had ik nog niet over nagedacht maar daar hoor je ook verschrikkelijke verhalen over.. Niet altijd natuurlijk.. Maar zou je bijvoorbeeld zelf de pleegouders kunnen kiezen?

Liefs Marley
  • hoi

mss kan je het onofficieel doen ook. ken je bv geen mensen in je buurt die je kindje tijdelijk willen opvoeden??? zoals pleegouders.

of mss eens een instantie bellen en vragen of je dan vaak je kindje mag bezoeken enzo.....

heb je ouders????? ik ben zwanger bij men ouders gaan wonen ( moest plat liggen ) na zwangerschap terug gaan werken waar ik al werkte als verzorgend ein rusthuis, terwijl ander werk gezocht, en nu ga ik verhuizen meubels zijn geleverd smile.gif
    mss kan je hulp krijgen van je ouders????

of eerst even een soort van dop krijgen , en na bevalling gaan werken en woning huren???

gr
  • Ik ken zulke pleegouders , die zijn echt super. Ik denk dat je alleen horroverhalen in het nieuws zit maar dat dat al bijal meestal hele lieve mensen zijn die zoiets willen doen wink.gif
  • Het liefste wil ik me kindje zelf opvoeden en er geen afstand van nemen. Mijn ouders wonen beide in het buitenland. en om de toekomst van me zoontje op zijn kop te zetten door hals over kop te emigreren is ook niet de oplossing. En wil dat zijn vader ook niet aandoen..

Mijn (ex) vriend heeft mij wel doen verbazen en heeft zich op laten nemen in een afkick kliniek.. Ik ga er niet gelijk vanuit dat hij het doorstaat maar wil hem van afstand wel een kans geven om zich te bewijzen.. Maar in tussen tijd ga ik ook kijken voor iets achter de hand. wil het beste voor mijn beide kindjes.

Mijn beste vriendin en haar vriend zouden er open voor staan om mijn kindje tijdelijk op te voeden. Maar mag dat zomaar of zal ik dan als nog naar een pleegouder bureau moeten gaan.. en stel dat het allemaal rond is.. hoe makkelijk krijg je je kindje weer terug als ik alles weer op de rit heb.. Er komen zo veel vragen.. pffff

Ik waardeer het dat er mensen mee denken dank je wel daar voor!

Liefs Marley
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld