adoptie verlof

• wij zijn ingeschreven voor een adoptie procedure, ik was de hele procedure aan het lezen in de website van kind en gezin en was echt verbaasd. Warrom hebben de adoptie ouders minder ouderschapverlof dagen?? hebben de adoptie kinder minder aandacht en liefde nodig??
    wat vinden jullie?

Hoe zit het met adoptieverlof ?

Wie werknemer is en een adoptiekind in zijn gezin opneemt, heeft recht op adoptieverlof gedurende een aaneengesloten periode van:
    * maximum 6 weken wanneer het kind jonger is dan 3 jaar;
    * maximum 4 weken wanneer het kind 3 jaar of ouder is.
    Dit verlof moet opgenomen worden voordat het kind 8 jaar wordt. De maximumduur wordt verdubbeld (tot maximum 12 of 8 weken) wanneer je kindje een handicap van ten minste 66% heeft, of een aandoening heeft waarbij ten minste 4 punten toegekend worden in pijler 1 van de medisch-sociale schaal in de zin van de regelgeving betreffende de kinderbijslag.
  • adoptieverlof

Ik vind het ook niet eerlijk, maar een biologische moeder, moet bevallen en heeft lichamelijk herstel nodig, dus op dat gebied is het wel een beetje te begrijpen. Maar ik trek me tegenwoordig ook alles aan, wat een verschil maakt tussen een bio-moeder en een adoptie-moeder
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld