Adoptiekaartjes

• Hoi allemaal,

Wij zijn twee jonge ondernemers met een beginnend bedrijfje in het ontwerpen van geboortekaartjes. Nu viel het ons op dat er voor geboortekaartjes een vrij groot aanbod is, maar wat adoptie/aankomstkaartjes betreft niet. Daar willen wij verandering in gaan brengen en zouden jullie daarom graag twee vragen stellen!

1. Stel dat je op zoek zou zijn naar aan adoptie/aankomstkaartje, op welke term zou je dan zoeken in een zoekmachine. Adoptiekaartje of aankomstkaartje? Of iets anders?
    2. Hebben jullie nog suggesties voor ontwerpen voor adoptie/aankomstkaartjes? Wij zijn zelf al hard aan de slag met het maken van ontwerpen, maar zijn natuurlijk altijd benieuwd naar ideeën van anderen!

We zijn benieuwd naar jullie antwoorden!

Groetjes,
    Rosa en Julia (Lief & Leef)
  • hey Lief en Leef,

Tof initiatief, en inderdaad is het vaak een hele zoektocht om in de 'gewone' winkel een kaartje te vinden voor het welkom heten van een adoptiekindje. Adoptiekaartje/aankomstkaartje, is om het even, wij vonden 'welkomskaartje' ook wel leuk klinken (als in zijnde: we heten het kindje welkom in ons/jullie gezin)
    Qua ontwerpen kan je echt volledig uit de bol gaan hoor: beetje spelen met dingen als vliegtuigen, de wereldbol, ethnische zaken, het kleur- en rasverschil tussen kindje en ouders, leuke spreukjes en tekstjes,...
    Ik kijk er al naar uit!
    Zijn jullie een Nederlands of een Belgisch bedrijf?

grts, een toekomstige adoptiemama
  • Leuk idee! Je hebt inderdaad weinig keuze in welkomst kaartjes.
    Wij zijn zelf ook adoptieouders en hebben ook een bedrijf in het ontwerpen van kaartjes. Welkomstkaartjes hebben we dan ook al veel ontworpen aangezien we echt midden in het adoptiewereldje zitten.

Wij hebben reeds ondervonden dat je voor adoptieouders moeilijk een standaard kaartje kan ontwerpen. Meestal kiezen deze ouders voor een kaartje dat echt iets met het land van herkomst te maken heeft. Zoals de kleuren van het land, de vlag, fotokaartjes, portretkaartjes ...De meeste ouders hebben na een verblijf in het land van herkomst van hun kindje wel al een specifiek idee in gedachten. Je ziet dan ook zoveel op weg naar je kindje!

De meest voor de hand liggende kaartjes, zoals iets met vliegtuigen of blanke ouders met een donker kindje ofzo, hebben we nog nooit moeten ontwerpen.

Onze firma ontwerpt deze kaartjes daarom op vraag van de ouders.

Nog heel veel succes met jullie bedrijfje!
  • Hoi, mijn schoonzus heeft een adoptiekindje en zijn adoptiekaartje was in de vorm van een vliegtuigticket.

Veel succes met jullie zaak

wave.gif
  • Hey,

Ik ben het met je eens @Babs, als wij ons kindje mogen verwelkomen gaan we ook op zoek naar een origineel kaartje dat gelinkt is met het herkomstland van ons piepertje, we denken ook eerder aan een foto of iets dergelijks meer gepersonaliseerd.
    Maar toen enkele jaren geleden vrienden van ons hun adoptiekindje verwelkomden wilden we echt een tof kaartje gelinkt aan adoptie. Man, wat was dat een zoektocht, uiteindelijk hebben we ons tevreden moeten stellen met een kaartje waarop gewoon 'welkom' stond. Dus voor familie , vrienden en andere 'supporters' die de prille adoptieouders een tof aandenken willen geven in de vorm van een kaartje , kunnen een aantal standaardkaartjes wel interessant zijn.

grts
  • @ aiko, dat is juist, als 'proficiat' kaartje voor een adoptie mogen er inderdaad nog wel een paar standaard kaartjes komen! In de winkel vind je enkel voor pasgeboren babytjes!

Groetjes
  • Vergeet ook geen kaartje voor mensen die binnenlands geadopteerd hebben. Die zijn nl. niet veel met kaartjes van vliegtuigen, andere landen, ... .
    Tof idee!
  • of stiefouderadoptie.
  • Vandaar dus dat ons bedrijf persoonlijke kaartjes maakt voor alle mogelijke adopties! content.gif
  • @Aiko:

Wij zijn een Nederlands bedrijfje, maar zijn wel van plan ook in België te leveren!

Wanneer komt jullie kindje? Wat spannend voor jullie!

Liefs,
    Rosa & Julia
  • @ Aiko & Babs: proficatkaartjes voor adoptiekindjes zijn inderdaad ook interessant, daar zijn er ook helemaal niet veel van!

@ K: Klopt ja, vooral adoptiekaartjes voor het binnenland zijn er weinig. Heb je ook ideeën over hoe een adoptiekaartje voor een binnenlands kindje eruit zou moeten zien? Of moeten die gewoon ongeveer hetzelfde zijn als 'gewone' geboortekaartjes, alleen dan een andere tekst aan de binnenkant?

@ Aurora: Wat bedoel je precies met stiefouderadoptie?

Liefs,
    Rosa & Julia
  • Stiefouder adoptie en of een ouder adoptie is dat het kind van 1 van de samen wonende ouders is, de ander adopteert dat kind dan zodat je gezameijk gezag hebt. Dat kan handig zijn in situaties waarbij de ene ouder nooit in beeld is geweest/vroeg overlijden van 1 van de ouders, of in het gevan van homo/lesbisch ouderschap dat de niet biologische ouder het kind adopteerd om volledig ouderschap te krijgen.

Ik zie alleen niet zo in waarom er daar kaartje over gestuurd moeten worden? Omdat het kind al lang in die gezinssituatie leeft (anders mag deze vorm van adoptie niet). Juridisch is het in sommige gevallen heeel belangrijk, in het dagelijks leven veranderd er helemaal niks. Ik heb daar ook nog nooit een keertje over gehad? Een ander wel?
  • Waarom? omdat je blij bent dat jouw kindje dan ook officieel bij het gezin hoort en niet langer als een "stief" kind gezien wordt.

Omdat niet hetero koppels ook iets te vieren hebben wanneer een kindje van beide ouders is.
  • Ik ben deel van een "niet-hetero koppel".
    Mijn kinderen zijn geadopteerd door de niet biologische moeder. (kruislings dus, ik mijn zoon, mijn dochter door mijn vrouw).
    Ik vond het vooral vervelend en kostelijk voor iets wat gewoon nor,aal geregeld zou moeten zijn. Ik ken verschillende stellen waarin 1 ouder adoptie is gedaan, en ik heb van niemand daar een kaartje over ontvangen. Ik weet van bijna niemand het precies moment vanaf wanneer dat was. Het doet er namelijk niet toe. Voor de mensen die ik ken in het gewoon zoals het vanaf het begin af aan had moeten zijn. Ja, het is fijn, maar geen groots feest moment, en geen moment waarop je massa's kaartje stuurt.

Misschien ligt dat bij sommigen anders, dat kan, ik ken ze niet, maar dat zegt niet alles wink.gif.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld