afstaan ter adoptie

• Nog bedankt voor jullie berichtjes !

Ik heb me de afgelopen week niet echt goed gevoeld. Ik geloof dat ik bijna alle kwaaltjes heb. Ik ben nog steeds hele dagen ( zelfs avonden) misselijk en heel erg snel moe. Desondanks heb ik mijn tentamens naar mijn gevoel goed gemaakt. Volgende week heb ik mijn eerste echo. Spannend! Je wilt niet weten wat ik ervoor heb moeten doen om een echo te krijgen, vrijwel iedereen verwees me door naar de abortuskliniek, waar je 'ook' een echo kan laten maken. Raar, hoe het hier geregeld is.
  • hoi lennie

Wat belachelijk zeg dat je over abortus beginnen hallo h? het gaat om een leven.
    Ben benieuwd naar je echo en hoe ver je bent laat je het allemaal nog even weten?Wanneer moet je voor de echo?
  • Hoi Lennie,
    Heel moedig van je om je baby af te willen staan voor adoptie. Het zal echt niet makkelijk worden vrees ik, maar je zorgt er voor dat er ergens een (wanhopig) koppel h??l gelukkig zal worden wink.gif

Benieuwd hoe je echo zal verlopen, erg toch dat ze je daarvoor naar een abortuskliniek doorverwijzen annoyed.gif

Wat betreft je misselijkheid... Als je dan toch bij een gyneacoloog langs moet, vraag eens of ze je postafene (of postadoxine) willen voorschrijven en informeer eens voor je vermoeidheid. Ik heb momenteel zelf een heel zware zwangerschap en de eerste 4 maanden heb ik heel erg afgezien qua misselijkheid en overgeven. Mijn gyn heeft me toen postafene voorgeschreven en ik was er erg mee geholpen wink.gif Ik was eindelijk terug mens. Als ik ook maar ??n dag durfde overslaan was ik op slag terug misselijk, dus dat ene pilletje per dag ('s avonds voor het slapengaan) hielp echt wel.

Ondertussen is de misselijkheid wel weggetrokken maar deze heeft plaats gemaakt voor nog een heleboel andere kwaaltjes waarvoor ik helaas nog geen oplossing heb gevonden.

Verzorg jezelf ondertussen maar goed en luister naar je lichaam.
    Veel succes en laat nog iets van je horen wink.gif thumbup.gif
  • Hoi Lennie,

Wat een moedig besluit ben jij aan het nemen (?) Ik zeg dit zo, omdat ik heel ver weg het gevoel heb dat je er nog niet uit bent. Is dat zo? omdat je toch over een echo zegt: spannend! dat zei ik ook, maar ik was er erg blij mee. Ik heb een vriendin, die een abortus heeft ondergaan, maar die wilde overal z.s.m. vanaf, de abortus is uitgevoerd met 13 weken. Ik wil er hier wel bij zeggen, dat ik hier geen rot reacties van andere lezeressen over wil horen, of meningen over adoptie, dat is mijn intentie niet.
    Ik zou zelf ook nooit een abortus uit laten voeren, maar soms moet je naar iemand's omstandigheden kijken.

Ik zal je mijn verhaal vertellen...ik vergat 1 keer de pil en werd zwanger van mijn dochtertje. Eerst een grote schok! ik woon samen, op een 2 kamer, en eigenlijk geen plaats voor een baby'tje. Maar toch wilde we haar voor geen goud opgeven! we wonen er nog steeds, hopen dat we nu snel een hypotheek krijgen etc. Ik ben gestopt met mijn opeliding, maar heb er geen spijt van. ik denk dat een opleiding best goed te combineren is.

In nl kun je voorang krijgen op een klein huisje of flatje, een uitkering zolang je je school afmaakt. Ik vind dat geen gebruik maken van...je betaalt het toch later weer "terug" door te gaan werken? verder is er peima opvang voor kleintjes.

Ik wil je echt niet overhalen om je baby te houden, ik vind alleen echt dat je alle opties open houdt maar als je toch besluit je kindje af te staan, vind ik dat heel dapper van je, je maakt een ander koppel er dan ontzettend gelukkig mee, dat weet ik zeker!

Ik wil alleen maar zeggen dat aan alles een mouw te knopen is, ook aan dit probleem. Ik wens je heel veel sterkte! ook met het ziek zijn, ik weet heel goed hoe het voelt, ik was 3 maanden doodziek!

Ik hoop dat je nog iets laat horen!

Liefs <3
  • Dag Lennie!

Ik doe mijn eindwerk over adoptie en lees juist dat jij je kindje wil afstaan voor adoptie... Daarom had ik een vraag voor jou. Ik begrijp dat dit waarschijnlijk een heel moeilijke beslissing geweest is, maar zou jij mij een beetje kunnen voort helpen door een vragenlijst in te vullen? Je zou me er een enorm plezier mee doen! Veel vragen zijn het niet en het is natuurlijk anoniem! Als je dit ziet zitten, wil je dan contact opnemen met mij via het volgende e-mailadres: elienvervecken@hotmail.com?

Alvast bedankt!

Groetjes!
  • hai lennie,

ik volg je zwangerschap nu al een tijdje en je zware beslissing ik denk ook over abortus of adoptie liefste wil ik t kindje laten komen en er zelf voor zorgen, ik weet mij ook geen raad al 3 weken kan ik niets besluiten hou me een beetje vast aan jou verhaal, moet soms ook huilen omdat ik met je mee leef. soms lijkt die beslissing helemaal niet moeilijk net als anderen om een kindje te houden geldt dit gevoel voor jou zo maar eventjes later toch weer die twijvel. ik ben ook bij t fiom heb aankomende dinsdag mijn tweede gesprek. ik ben nu 23 jaar en heb al een dochter van 6 en ben nu denk ik 7 en half week zwanger. mijn leven lag altijd in puinhoop en nu sinds 2 maanden ben ik bezig met school een kans die ik nooit gehad heb. heb nu al 2 jaar mijn leven op orde en nu ben ik weer zwanger ik wil het kindje zoooo graag laten komen er voor zorgen maar ik ben bang dat mijn leven weer een puinhoop wordt ik weet niet wat te doen en bang dat ik straks allebeide kids kwijtraak omdat ik er niet voor kan zorgen maar de zorg voor mijn dochter is niet meer zo zwaar en de vader van dit kindje is 14 jaar ouder en zou absoluut ook zijn verantwoording willen nemen we hebben goed contact we zijn beste vrienden maar toch zit ook met handen in het haar wat ik nu toch moet... kijk ons nou jong en een beslissing die de rest van je leven blijft achtervolgen down.gif
  • Hoi lennie,

Het blijft altijd moeilijkste beslissing voor je,je wilt het alleen maar het beste zijn voor je kind is al mooi dat je eraan denkt! Je voelt zeker veel voor je kind,maar je voelt ander kant niet klaar voor...snap ik heel goed.

Je vroeg of anderen ervaringen hebben ,heb ik helaas niet maar weet er wel veel van over.Bovendien heb ik heel reacties en je verhaaltjes bestuderen...ik bedacht in eens dat er misschien ook optie is die je eigenlijk wilde :

Je meld het aan pleegzorg en je krijgt voogd van pleegzorg die samen met je naar ouders gaat zoeken.Zo kun je zelf uitkiezen wie ouders worden en dat je blijft op te hoogte gehouden worden hoe het gaat met je kind zoals je al aangaf die je eigenlijk wilde/zocht.Dat is juist wel mogelijk.

Als je nadat kind bij pleeggezin is tot beslissing neemt dat je echt kind wil afstaan aan die ouders kun je via advocaat/rechtbank gaan regelen.Of als je na tijdje toch kind wil terug hebben of dergelijks is het nooit te laat omdat het vrijwillige uitplaatsing is..

Ik ben zelf een moeder (30) van 2 kids( ben op 17ste al moeder geworden) ,daarnaast sindskort pleegouder op de wachtlijst en gratis gastouder van kids uit frankrijk tijdens schoolvakanties die ik met plezier opvang.Ik heb alles wat mijn hart begeert,maar natuurlijk ben ik nog mee bezig met kinderwens wat nogal moeilijk gaat.

Pleegouder worden doe ik om kids op te vangen die tijdelijk nodig heeft,wil voor hun betekenen en helpen met alles wat ik heb om te geven.Mijn hart heeft hele veel ruimte en plekje ook.En ook ouders van pleegkinderen ermee helpen en steunen die ze nodig hebben,dat blijft belangrijkst deel van!

Wat je beslissing ook neem,sta ik achter je..wens je heel veel sterkte toe en je mag me altijd mailen als je wil.

knuffs van ons allemaal bigsmile.gif
  • Hey Lennie!

Ik heb je verhaal gelezen, en ik vind juist dat je niet ego?stisch bent!
    Je denkt aan het kindje in je buik, omdat je vindt, dat hij/zij recht heeft op een goede toekomst!
    Ik wens je heel veel sterkte, en je zal miss. nog veel kritiek krijgen, maar ik denk, dat je voor jezelf precies weet wat je wilt.
    Houd je daaraan vast.
    Dus heel veel sterkte, en veel suc6 met je studie!

veel liefs, Nicole
  • hallo,

Ik ben een studente sociaal werk en wil een onderzoek doen naar tienermoeders en hulpverlening. Zowel meisjes die zwanger zijn, abortus hebben gepleegd, hun kind voor adoptie hebben afgestaan als tienermoeders komen in aanmerking.
    Ik zou hiervoor enquetes willen afnemen. Het neemt zeker niet veel tijd in en zou mij enorm helpen bij m'n onderzoek.
    100% anonimiteit verzekerd,alles kan via mail gebeuren!

Wil jij me helpen? Stuur dan een mailtje naar lynneke2007@hotmail.com

Bedankt!
    Lynn
  • Hoi Lennie,

Ik vind dat mensen veel te snel oordelen,dat is nog maar eens gebleken uit de reacties van al deze mensen... De keuze waar je nu voor staat is erg persoonlijk en niemand kan die voor je maken. Ik zou persoonlijk ook niet klaar zijn voor een kind, vermits ik ook nog studeer. Ik vind echter wel dat je goed moet nadenken over die keuze, zodat je jezelf later niets kan verwijten. In mijn familie zijn er reeds vele geadopteerde kinderen opgenomen, dat is niet altijd even makkelijk maar ik vind het enorm knap en moedig dat je mensen die geen kinderen kunnen krijgen op die manier kan helpen. Wetende dat de droom van die mensen dan in vervulling gaat, vind ik het de moeite waard om je kindje af te staan, ookal zal het voor jou erg zwaar zijn. Een juiste keuze bestaat er in dit geval niet denk ik...Ik hoop gewoon dat de keuze vanuit je hart komt. Ik zou het zeer prettig vinden mocht je laten weten wat je hebt beslist...
    Groetjes, Melanie
  • Bestaat er niet zoiets als een open adoptie (als dit je zou interesseren)?
    Dan kan je je kindje afstaan voor adoptie, maar krijg je wel bezoekrecht e.d.

*Kus*
  • haii lennie ik wil graag weten hoe t allemaal verder is verlopen met je ik hoop dat je ff reageert!!

ik ben nog in verwachting morgen nog 9 weken.. hoewel ik nu aan t idee gewend ben nog wel een beetje angstig maar alles komt wel goed
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld