DNA-test

• dna-test

Hey iedereen,

wist niet goed waar ik het bij moest plaatsen dus ik doe het ff hier..

M'n vriend twijfelt of z'n vader wel z'n biologisch vader is.
    Een hele lange tijd terug had zijn moeder iets met een man en ze was onveilig geweest, nu was ze zwanger van m'n vriend en had ze aan haar vader opgebiecht dat ze niet zeker wist of het kind wel van haar man was.
    Nu moet ik zegge, m'n vriend lijkt totaal niet op z'n vader.
    Dus nu wilt hij de stap zetten voor een DNA-test om te kijken of hij nu echt een andere biologische vader heeft, maar we weten niet waar we moeten beginnen.
    Z'n moeder is gestorven op z'n 17 dus we kunnen haar niet meer details vragen over haar kortstondige relatie met die ene man.
    Kan een van jullie ons helpen?

xxxx wave.gif
  • hey

heeft hij onderwerp al eens aangehaald met zen papa?
    zou het eens met hem bespreke hoe hij erover denkt en voelt.
    hopelijk kome jullie er rap uit.

grtjs
  • Thanks voor je reactie!
    Neen, hebben we nog niet gedaan, want die arme mens weet er niets van.
    Daarom dat we eerst een wilde informeren waar we moeten startten. Kwestie van ons voor te bereiden, moesten we het met z'n vader bespreken.

xxx
  • Shani,

ik bedoel dit helemaal niet negatief hoor... dus hoop dat je het niet zo zal interpreteren.
    ik wil het eigenlijk alleen maar begrijpen. Mijn eigen vader was namelijk iemand die de hele tijd vreemd ging.... en dus zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat hij ooit ook eens ergens een kind heeft verwekt. Er zijn geen aanwijzingen in die richting, maar ja, we moeten realistisch blijven hé. 't zou immers wél kunnen...

Waarom wil jouw vriend het weten? Want zijn papa blijft toch altijd zijn papa? of denkt hij dat er iets zal veranderen dan? Het moet ontzettend moeilijk zijn om te twijfelen aan het feit of je papa al dan niet je biologische papa is.
    Maar als die twijfel wordt weg genomen, en zijn papa is niet zijn biologische papa... wat zou hij dan doen?
  • Zijn papa is eigelijk nooit een papa geweest voor hem.
    Nogal een heel lang verhaal, maar hij wil gewoon weten hoe de vork in de steel zit.
    Verder hebben we er nog ni bij nagedacht.
    We gaan gewoon eens horen bij ons huisdokter en wat raad vragen. Hopelijk kan zij ons helpen beslissen.

thanks voor je reactie. EN wat jammer dat te horen van je vader.

xxx
  • je vriend moet wel weten dat hij zijn vader daar enorm mee gaat kwetsen he.
    ik vraag me af of het die commotie allemaal wel waard is.
    stel dat er uitkomt dat hij niet de vader is , wat dan ? de echte papa opsporen lijkt me quasi onmogelijk.
    denk dat er enkel verliezers gaan zijn in dit geval ....

wave.gif
  • shani ik begrijp je vriend wel hoor. zeker als je WEET dat er een ander in het spel is geweest wil je gewoon weten wie (meestal is dat al voldoende)
    een vriendin van me is geadopteerd vanuit colombia, wel die zou ook niets liever weten wie haar mama is of haar oma die haar naar het weeshuis heeft gedaan, het is een "stuk" dat ontbreekt en naar mijn gevoel wil ze het gewoon "weten" en niet perse er dan contact mee hebben en die als familie gaan behandelen.
    het enige dat ze uit dossiers in het spaans wat heeft kunnen vertalen is dat haar moeder wss een prostitue was en haar heeft achtergelaten bij haar moeder, die haar dan weer naar weeshuis heeft gedaan. heeft veel twijfels en onzekerheden natuurlijk.
    ook familie van me... zijn 4 zussen, bij het overlijden van de moeder is naar boven gekomen dat die nog andere kinderen had in de limburg (waar ze is vandaan gekomen), ze hadden vaag vermoeden hiervan, maar wisten ook niet waar zoeken en of het wel degelijk waar was. 1 tante (de oudste) weet dus ook niet wie haar vader is, das verschrikkelijk voor haar. ze heeft wel een vaderfiguur gehad maar toch zou ze niets liever dan weten wie het was (zal nu wel al gestorven zijn)
    NIET om daar een band mee op te bouwen maar gewoon om het te WETEN...
    ik hoop dat je vriend toch een aanknopingspunt kan vinden, eens neuzen in het verleden, vrienden van je ouders van in die tijd, familie die mss wat meer weten.

wave.gif
  • Hey Shani,

Wij zitten in dezelfde situatie.
    Mijn vriend is een aantal weken geleden een procedure gestart om te weten te komen wie zijn biologische vader is.
    Nu we zelf aan kindjes begonnen zijn, werd het voor hem erg belangrijk om dit te weten.
    Iedreen wil toch weten waar hij vandaan komt....

De procedure is niet simpel. Het moet gebeuren via een advocaat als je een rechtsgeldige DNA test wil. Die moet aan de betrokken partijen (in ons geval mijn vriend, zijn moeder en zijn vermoedelijke vader) een aangetekende brief schrijven waarin ze hun toestemming vraagt om mee te werken.
    Er moet ook rechterlijke toestemming gegeven worden voor de test. Pas dan kan je aan afspraak maken in een universitair ziekenhuis om een test aan te vragen.

Het is een hele boterham om het op de juiste manier te doen. En het kost ook veel geld.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Als er nog vragen zijn, vuur maar af...

Groetjes, Mona

ps. ik ben afkomstig uit belgie
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld