doorlichting tijdens adoptieprocedure

• Hello allemaal!

Mijn vriend en ik staan op het punt om de adoptieprocedure op te starten. Hoe concreter het wordt in ons hoofd, hoe meer de vragen de kop op steken..

Eentje dat mij bezighoud en dat ik graag even in de groep zou willen gooien - als nieuwelinge:

Ik ben gescheiden en heb met mijn ex-man 4 IFV pogingen gedaan. Het huwelijk is daarna afgesprongen.

Kan iemand mij zeggen of dit nu 'tegen ons' kan gebruikt worden? Want eerlijk - ik heb niet echt een verklaring voor het feit dat ik met mijn ex die IVF heb gedaan..

Mijn huidige vriend en ik zijn ondertussen al 3 jaar samen. Het verleden is dus heel ver weg. Maar zal nu ongetwijfeld terug aan de oppervlakte komen..

Iemand ervaringen hiermee? Maak ik me zorgen om niks?

Thanks aan iedereen die even de tijd neemt om te reageren!

Tinne
  • Dag Tinne,

tijdens het MO gewoon, jezelf blijven, is nog altijd het beste. Ga er maar vanuit dat je serieus wordt doorgelicht en dat ook je verleden terug op de proppen komt, maar dit hoeft niet onmiddellijk een negatief verslag als resultaat te geven... en een negatief verslag kan door de rechter ook nog omgezet worden naar een positief vonnis.

Het volgen van de verplichte voorbereidingscursus zal ook veel verduidelijken. Als jullie 100% achter jullie keuze staan, moeten jullie er gewoon voor gaan, whatever het verleden was, de toekomst telt!!! thumbup.gif thumbup.gif

groetjes,

Dominique
  • Ja, dat horen we wel meer van vrienden! Gewoon jezelf blijven en niets proberen anders voor te stellen dan het is...

Het scrhikt me soms af, dat doorlichten. Niet dat we echt iets te verbergen hebben, maar op zo'n moment ben je toch sowieso heel nerveus. En doe je toch alles om een goeie indruk te maken..

Och, ik maak me waarschijnlijk zorgen om niks! De zenuwen zeker!

Bedankt voor je antwoordje!

Tinne
  • ik heb al heel mijn leven gezegd dat ik grgaag een kindje zou adopteren. Maar er zijn nog geen concrete plannen.

Die doorlichting zie ik totaal niet zitten. Onlangs las ik zo een artikel in de morgen over negatieve ervaringen... pfff, ik werd al bijna kwaad door het nog maar te lezen, jonge maatschappelijke assistentjes die een vragenlijstje afwerken en alles wat afwijkt van de norm werd negatief beoordeeld. Er getuigde zelf een koppel dat al 2 adoptiekinderen had en voor het derde kregen ze een negatief advies!

en als ik zo het verhaal van mijn man en ik op 3 - 4 ontmoetingen zou moeten vertellen... pff, dat krijg je aan zo'n assistentje niet uitgelegd. Gescheiden ouders, een zus die zelfmoord heeft gepleegd, mijn vriend spreekt al jaren niet meer met zijn ouders... ik weet zelf wel hoe zwaar dat allemaal klinkt, is het soms best ook wel, maar tegelijk zijn wij echt een heel stabiel koppel en staan wij sterk in onze schoenen. Maar als je dan met zo'n onervaren iemand te maken krijgt, dan heb ik schrik dat die niet verder kijken dan dat.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld