een probleempje wie weet raad??

• wij hebben een probleem waar we het antwoord niet op weten , het is misschien een rare situatie vandaar dat ik even anoniem wil blijven
    ik zal in het kort uitleggen wat onze situatie is...

mijn man is vreemd geweest met mijn zus en nu is zij zwanger...
    ik heb het mijn man vergeven en we willen samen verder blijven gaan
    nu is het zo dat mijn zus het kindje niet wil houden maar mijn man wel
    nu is onze vraag dus eigenlijk , is het mogelijk dat mijn zus (moeder van de baby) afstand doe van het kindje en mijn man het erkend en dat ik het misschien later kan adopteren?? ( mijn zus stemt hierin mee )
    ik heb het al op internet opgezocht maar ik kan er niks over vinden , het enige wat ik kan vinden is als een vader afstand tekent maar niet de moeder !!
    ik weet dat het een rare situatie is daar ben ik me heel erg van bewust maar ik hoop toch dat iemand weet wat we kunnen doen

groetjes anoniem
  • hoikes,amai meid wat een situatie...ik denk dat je dat best aan een advokaat voorlegt die over z on rechten gaat.elke advokaat heeft zo zn specialiteit he.een advokaat over gezinssituaties?kweet nu ook niet direct hoe deze noemen hoor,maar denk dat dat wel op te zoeken valt orde der advokaten.hoop dat je er dan wijzer uit word,succes alvast. thumbup.gif
  • Hoi,

Mijn eerste reactie na het lezen was; Ja vast!!!! Dat kan niet, want als iemand ooit in zo'n situatie komt schopt die vent aan de kant en heeft ruzie met de zus. Eerlijk gezegd geloofde ik het verhaal dus niet omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand dan ook nog eens het kindje wil adopteren.

Maar toen bedacht ik dat het niet eerlijk was van mij om gelijk zo te reageren. Er zal zeker een moeilijke tijd geweest zijn en genoeg verdriet en genoeg conversatie met beide partijen aan vooraf zijn gegaan. En ik ga er ook vanuit dat iemand niet zal liegen hier op het internet want ja, wat heeft dat voor nut toch?

Ik zou eerlijk gezegd bang zijn dat de situatie anders zal lopen als dat nu wordt afgesproken. Dat je zus na de bevalling afziet van het afstaan van haar kindje, helemaal aan haar zus. En daarbij blijft het heel moeilijk als ze het wel doet, want zij zal dus altijd een hele grote rol blijven spelen in het kindje zijn leven. Hoe dan ook.

Maar ik zou ook naar een advocaat gaan, maak een afspraak en laat je goed voorlichten.
    De situatie zal, wat er ook beslist wordt, moeilijk zijn en moeilijk blijven. Ik wens jou heel veel sterkte en succes!!
  • Ik zou eerlijk gezegd bang zijn dat de situatie anders zal lopen als dat nu wordt afgesproken. Dat je zus na de bevalling afziet van het afstaan van haar kindje, helemaal aan haar zus. En daarbij blijft het heel moeilijk als ze het wel doet, want zij zal dus altijd een hele grote rol blijven spelen in het kindje zijn leven. Hoe dan ook.

Ik ben het met dit stukje ook eens. Ik denk wel dat er een oplossing bestaat en dat je inderdaad een advocaat moet raadplegen. Maar ben bang dat het allemaal niet zo gaat gaan als er nu wordt gezegd. In ieder geval heel veel sterkte en hoop dat jullie eruit komen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld