Een straf pleegzorgverhaal

• Redelijk creepy als je het mij vraagt...
    Maar ik ben dan ook diegene die niets vertrouwt en overal zwart inziet waarschijnlijk?
    Oftewel down to earth en licht achterdochtig bij al te altruïstische madammen die het hulpverlenersveld binnenwandelen omdat ze "goed" willen doen...
  • Die heeft hier op het forum ook al reclame gemaakt.
    Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt mijn kind bij haar achter te laten!
  • is maar raar ze...
  • Ik vind het ook maar eng.
  • Wat is hier dan zo creepy of raar aan? surprised.gif
  • Ik vind dit ook heel raar.
    Mijn ogen doen al pijn van haar blog te lezen. Een volledig zwart scherm met witte lettertjes. Zeker niet uitnodigend. Ik zie niks van gezelligheid, creativiteit en spel. De foto is ook al niet "overtuigend". Een oudere vrouw die met een ernstig gezicht een baby de fles geeft.

Nu mijn eerste gedacht is: hier steekt meer achter.
    Waarom wil iemand gratis op andermans kinderen passen? Heeft deze vrouw zelf geen kinderen? Is ze ongewenst kinderloos en wil ze "moedertje" spelen? Hoe komt het dat ze de gewone kanalen van kinderopvang of pleegopvang niet volgt? Is ze geweigerd? Heeft ze psychische problemen? Is het een alleenstaande vrouw? Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer vragen dit allemaal oproept?

Geen haar op mijn hoofd denkt eraan om haar mijn kind te laten opvangen.
  • Ze heeft zich opgegeven als pleegmoeder en zegt dat ze goedgekeurd is, maar dat ze om een onduidelijke reden geen kinderen toegewezen krijgt.

Als je weet hoeveel tekort er is aan pleegouders, lijkt het mij niet erg koosjer dat ze geen kind toegewezen krijgen. Andere mensen krijgen direct na goedkeuring een kind toegewezen en zij zouden al jaren wachten op een toewijzing.
  • Te snel geduwd.

Mij lijkt het dus dat er iets aan de hand is waardoor ze geen kinderen toegewezen krijgen van pleegzorg. Dat lijkt mij al een hele goede reden om mijn kind daar niet achter te laten!
  • Ze heeft zelf wel kinderen kan je lezen.
    Ze heeft nu een goedkeuring vh OCMW en doet iets anders v pleegzorg dan lange opvang (3 weekends per jaar schrijft ze)

Ik denk dat je het. Niet kan beoordelen zonder de persoon te kennen.
    Het klopt wel dat dat speelpleintjes geopend is in Laakdal en das toch een mooi concept. Ik weet niet of zij hier ook ondersteuning biedt.

Op basis van de website denk ik in eerste instantie ook niet 'ja DE oplossing'
    Maar bij verder lezen (vooral het laatste archief) vind ik het dan wel een beetje ok maaaaaaaar de drempel om mijn eigen kids te brengen zou wel veeeeeeeel te hoog zijn. Ik denk dat je toch wel moet weten waar je ze achter laat.
  • Niet meteen de manier waarop ik opvang zou zoeken, als ik daar nood zou aan hebben..

Maar om meteen creepy te vinden??

Volgens mij is het iemand met hart op de juiste plaats, alleen verkeerd uitgevoerd.

Als je kinderen wilt opvangen, moet dat nu eenmaal langs bepaalde wegen, logisch..
    Volgens mij wou ze het gewoon zonder al dat gedoe doen, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Misschien toch stof tot nadenken, dat vandaag de dag blijkbaar niemand iets belangeloos goeds kan willen doen, zonder nagekeken te worden en dat er meteen zaken achter gezocht moeten worden.

Ik zou er niet naar zoeken, maar als ik weet heb dat iemand nood heeft aan hulp.. zoals bv eens een weekendje op een kind letten, ik zie me dat ook belangeloos doen.
    Zal ik ook wel creepy mens zijn zeker goofy.gif

wave.gif
  • Wat ik vooral creepy vind is die mistery man waar ze het over heeft. Dat alleen al zorgt er voor dat ik nooit maar dan ook nooit mijn kind bij haar zou laten
  • Als ik hulp zou willen van een bepaalde instantie, zou ik de weg nemen die genomen moet worden.
    Maar niet een "wild" vreemde die haar "diensten" aanbied op 1 of ander forum/site.
    Ze doet dit allemaal zonder de juiste wegen te bewandelen.
    Je moet "maar" bellen en zonder problemen "vangt" ze je kindje op?
    Moet niets meebrengen (pampers, doekjes, melk?), kweet niet hoor maar goedkoop is dat ook allemaal niet.

@ Maaike als je vrienden of familie uit de nood kan helpen, om eens een weekendje op hun kinderen te passen, zullen de meeste dit doen.
    Daarvoor ben je niet creepy...
    Maar dat is iets heel anders dan het topic zelf.
    Het is zeer mooi, dat jij zelf je kinderen zonder problemen bij die vrouw zou laten voor een weekend of langer, die je nog van haar of pluim kent, die in mijn ogen alles doet om op kinderen te passen zonder de wettelijke weg te bewandelen.

Ook al mag ze dit doen, als er iemand crisis/opvang nodig heeft zullen de wettelijke instanties er wel voor zorgen dat die kinderen bij een gezin terecht komen die ervoor in aanmerking komt.
    Dus NEEN ik zou NOOIT van mijn leven, mijn kind naar die vrouw brengen.
    Waarom? ik vertrouw dit voor geen haar en zou mijn kind nooit afgeven aan iemand die ik totaal niet vertrouw.
    Als ik hulp nodig heb, zijn er genoeg mensen rondom mij die met veel plezier dochterlief willen opvangen.

Stof tot nadenken, is dit nu ook niet.
    Je kan genoeg dingen doen zonder eigen belang, maar dan op een andere manier.
    Jammer genoeg gebeuren er genoeg zaken in de wereld, waardoor je voor deze zaken beter wel uit je doppen zou kijken.
    Maarja ieder zijn eigen ding, vertrouw je dit "zaakje"? Goed voor jou, maar daarvoor zal een ander dit niet vertrouwen.

wave.gif
  • Een hele lijst bigsmile.gif wink.gif

tongue.gif
  • Blog niet gelezen, maar toen ik de naam zag, wist ik na even denken weer: "oh ja, da's die mevrouw waarmee ik 'ruzie' heb gemaakt op dit forum"... Ze heeft haar diensten hier ook aangeboden en deed zichzelf voor als iemand met een brede psychologische kennis, die ook kan instaan voor de nodige psychologische ondersteuning van ouders die daar nood aan hebben. Dat terwijl ze, na aanhoudende vraag van mijn kant, heeft toegegeven daar geen enkele professionele opleiding voor te hebben gevolgd.
  • Ik zoek er niet veel onrustwekkends achter, maar vindt het er vooral heel na├»ef en onprofessioneel uitzien.
    Waardoor ik me dan vooral veel vragen stel bij de intelligentie en capaciteiten van die persoon, niet zozeer bij de 'goodwill'.

Dus nee, ik zou er ook mijn kind niet achterlaten, maar ik verkeer dan ook niet in praktische of emotionele nood.
  • *vind* ! Kan het niet aanpassen goofy.gif
  • Inderdaad Dieke, bij ging ook meteen een lichtje branden bij het horen vd naam 'Hild'. Deze mevrouw pretendeert dat ze psychologe is. Zeer raar en in mijn ogen gevaarlijk mens.
  • Sorry Lieve, maar als ik de reacties van de mensen op haar blog lees
    lijkt ze net andersom te zijn...TE GOED!
    Ik vind het trouwens niet kunnen een discussie te voeren over iemand terwijl de persoon in kwestie niet mee doet!
  • In dit topic doet ze misschien niet mee maar ik moet ook terug denken aan het topic met de naam Hild bij oppas aangeboden dat Dieke bedoelt, en daar deed ze wel zelf aan mee.

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld