gaan voor een derde?

• Hallo,
    ik ben moeder van 2 kleine biokids. Ik zit nog steeds met het gevoel dat ons gezin niet compleet is.
    Al geruime tijd zitten we met het idee om te gaan voor buitenlandse adoptie.
    Is er iemand in dezelfde situatie die ervaringen kan delen?
    Hoe is het voor jullie verlopen? Hoe betrek je de (bio)kids hierbij?
    Voor welk land kozen jullie en wat heeft die keuze bepaald?
    Is er een manier in Belgi? om te ontsnappen aan de zeer hoge kosten, want hoe groot de wens ook is, het blijft een zeer hoog bedrag om zo ineens op te hoesten...
    Graag jullie ervaringen, verhalen ed!!!
  • Hallo Ann,

Onze situatie is een beetje anders. We hebben ??n biologisch kind dat in leven is. Twee keer liep het mis. We mogen geen kindjes meer krijgen, als ik zwanger zou worden is de kans zo goed als 100% dat het weer mis gaat. Daarom gaan wij nu ook voor adoptie, want we hebben nog steeds plaats in ons huis en vooral in ons hart voor nog een bengeltje.
    Onze oudste weet al dat we gaan adopteren, we hebben het hem gewoon verteld. Hij was wel vrij enthousiast. Maar hij was wel heel teleurgesteld omdat het nog lang gaat duren.
    Wij hebben nu in november-december de voorbereidingscursus gevolgd. Nu ligt de procedure even stil, omdat we nog volop de dood van onze Senne* aan het verwerken zijn. Zodra we voelen dat het voor ons beiden kan, gaan we verder.
    Het land speelt voor ons geen rol. Geslacht ook niet. Wel zou ik graag een baby adopteren, om toch nog een keer die ervaring te hebben, zes jaar na onze eerste. Ik ben intussen nog drie keer in verwachting geweest en wil nu toch echt wel nog een keer een baby zien groeien tot peuter, kleuter, enzoverder...
    Tja, die kosten h?, het zit ons ook dwars, vooral omdat het blijkbaar allemaal ineens betaald moet worden. Wij zijn nu dus volop aan het sparen. Het geld dat we aan pampers, kleertjes, speelgoed en weet ik wat nog al niet meer zouden uitgeven, gaat nu op een spaarrekening.

Groetjes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld