jongen of meisje

• Hoi,

We waren altijd van plan geen voorkeur op te geven voor een jongen/meisje.

nu zijn er veel mensen die ons zeggen dat jongens meer gediscrimineerd worden

wat is jullie mening hierover
  • Ik weet het echt niet hoor, Ilse. Ik denk dat discriminatie veel meer afhankelijk is van de sociale omgeving waarin je woont en het karakter van het kind dan van het geslacht.
    Ik heb in mijn groepen kindjes gehad die scheef bekeken werden omdat ze een bril droegen, omdat ze chinees waren (meisjes), omdat ze bijles moesten volgen, omdat ze klein waren van gestalte,... noem maar op. Een indische jongen die in het buitengewoon onderwijs zat, en bijna pikzwart van huid werd dan wel weer goed opgenomen in de groep. Je kunt het volgens mij niet voorspellen.
    Wij gaan in geen geval op basis van mogelijke discriminatie een keuze maken hoor...
  • Hoi Ilse,
    Persoonlijk vind ik het ook heel moeilijk, die "geslachtskeuze" ... .
    Ondanks het feit dat ik 3 bio-zoontjes heb en we er (momenteel) vanuit gaan dat we een meisje willen adopteren heb ik daar vaak schuldgevoelens over.
    Net om datgene wat jij daar aanhaalt denk ik dan dat er vele (o.a. bruine) jongetjes achterblijven ... .
    Ik denk inderdaad dat het veel te maken heeft met je omgeving (zoals Veroniek aanhaalt) en dat je niet op voorhand kan weten of een jongen/meisje meer of minder zal te maken krijgen met racisme. Het karakter van een kind speelt idd. ook vaak een rol in discriminatie (bv. soms is het dikste kindje vd klas het populairst !) en dat is een gegeven dat je natuurlijk nooit op voorhand kan weten.
    Het is en blijft vooral een persoonlijke keuze maar ik denk dat je sowieso bij elk adoptiekindje (m/v) zult moeten rekening houden met(mogelijke)discriminatie en ze hun daarin moet leren wapenen.
    Ik weet niet of dit je iets verder heeft geholpen, zo denk ik er momenteel over, maar ook ik ben er eigenlijk nog niet 100% uit !
    Groetjes en veel succes,
    Greet

P.S. Waar sta je momenteel in de procedure als ik vragen mag ?Aangepast door GREETJE op 23/10/2006 12:26
  • Wij hebben ons (pos content.gif ) vonnis toegekregen

we zouden opteren voor ethiopie. we zijn al bij roh geweest en gaan nog naar fiac

roh wist te vertellen dat met de keuze meisje/jongen het 90% zeker is dat het een jongen is, omdat blijkbaar (momenteel) meisjes populairder zijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld