Kaartjes voor pleegkindje

• Hoi,

Wij hebben sinds kort een pleegkindje in ons gezin. Nu zouden wij graag een kaartje 'verspreiden' onder de vrienden en familie om hen het nieuws te melden. We zouden hen in dat kaartje ook willen uitnodigen op een soort babyborrel om kennis te maken met ons pleegkindje. Uiteindelijk wordt ook zij een deel van de familie. Toch willen we heel de duidelijk géén geboortekaartje, dat kunnen we niet maken naar haar mama toe vind ik.

Iemand ervaring mee of een ideetje? Zowel voor de lay-out als voor een tekstje?

Groetjes

Tine
  • Oh ja, was ik nog vergeten: het is echt niet de bedoeling dat ze een pakje meebrengen. Hoe vermeld ik dat subtiel?
  • Hoi hoi,

Op geboortekaartjes.nl zijn mss wel een paar ideetjes voor kaartjes te vinden! thumbup.gif

wave.gif
  • vermits het toch kerstperiode is: zou je het niet als kerstkaartje kunnen maken?
  • Hoi,

Wat een leuk ideeetje.

Misschien kun je een leuke foto gebruiken om een kaartje te maken en hier gewoon opzetten dat jullie gezinnetje is uitgebreid met .....
    Of misschien dat je andere kinderen haar in een versje kunnen verwelkomen.

Je zou eventueel op je kaartje kunnen zetten dat jullie alles al in huis hebben om ..... gelukkig te maken.

Succes,

Joopie
  • kjkjkj
  • kaartjes voor pleegkindje

Tine, wel een héél erg late reactie maar ik lees nu pas je vraag.
    Ik kan je vertellen dat wij destijds, toen een jong kindje langere tijd bij ons kwam wonen, we volgend tekstje op een kaartje hadden geschreven (uit een liedje van Johan Verminnen, geloof ik)

"met zeven aan de tafel,
    de grote tafel bij ons thuis"

en dan verteld dat P. voortaan ook deel zou uitmaken van ons gezinnetje. We hadden er zelf toen geen feestje aan gekoppeld, gewoon een leuke kennisgeving.
    Er kwamen toen fijne reacties en vele mensen kwamen spontaan even langs.

Hopelijk verloopt alles goed en heeft het kindje zich goed kunnen aanpassen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld