kindje in huis nemen..dringend!!

• Maar dan nog gaat het over de manier waarop.

Als ik mijn beste vriendin (nog steeds een alleenstaande mama) een kinderkamer wil geven, kan ik dat op twee manieren doen.
    De eerste manier is uitleggen dat de kamer in goede staat is, maar hier niet meer gebruikt wordt. Als het haar een plezier zou doen, mag zij hem hebben. Wil ze hem niet, dan gaat hij naar de kringloopwinkel. Geen oordeel als ze hem niet aanvaardt.

Een tweede manier is zeggen dat je de kamer zal brengen zodat dochterlief een mooie kamer zal hebben (Daar heb je het indirect vertellen dat haar kamer niet mooi is). Als ze die kamer niet aanvaardt, noem ik haar ondankbaar, want het leven als alleenstaande mama is financieel gezien niet gemakkelijk.

Het is niet omdat iemand anders oordeelt dat de situatie niet optimaal is, dat die persoon zomaar alles moet aanvaarden. Als diezelfde persoon jou een zak tweedehandskledij zou geven omdat ze iets terug wil doen, zal jij niet alles gebruiken. Omdat het je smaak niet is bijvoorbeeld. Begrijpelijk, maar in de ogen van de mama die iets terug wil doen heel ondankbaar. Ik pas persoonlijk heel goed op aan wie ik tweedehandsspullen voorstel. Als mensen het moeilijk hebben, worden die giften niet altijd als positief ervaren (Ik geef enkel omdat ik iemand er een plezier mee wil doen). Zij ervaren het soms als bemoeienissen, als oordeel, ..
  • Ik vind dit een beetje een vreemd verhaal om eerlijk te zijn. Mensen die plots besluiten dat anderen het niet goed genoeg doen, marginaal zijn, hun hulp maar moeten aanvaarden... hun kind haast willen afnemen. En dan plots is die zeer slechte vader een super papa geworden en is de moeder de slechte in het verhaal. Maar goed, aangenomen dat er waarheid in zit.

Ten eerste ben je nooit verplicht om iets aan te nemen van een ander en daar heeft ondankbaarheid geen barst mee te zien. Je hebt de vrijheid om zelf te kiezen wat je wel of niet wil krijgen van een ander en je mag gerust 'nee, bedankt' zeggen. Zeker als er een voorwaarde aan de hulp hangt zoals controle van lege dozen. In dat geval komt het ook meer over of de mensen die hulp willen geven een beetje godcomplexen hebben en dan ben ik ook weg hoor.

Ten tweede heb ik nog steeds niets gelezen wat mij deed denken dat het kind zeer snel weg moet bij de ouders. Een groot deel van het verhaal is 'horen zeggen' of 'ik denk dat' en 'het zijn marginalen.' Een rood poepje had mijn zoon ook en die werd zeer goed verzorgd. Een vader die het op zijn zenuwen krijgt door slaapgebrek en dat eens verbaal uit is ook geen drama. Een kind dat een half uur huilt evenmin. Ik had zelf een huilbaby en dan MOET je ze laten huilen want anders ga je er zelf aan onderdoor. En verder is het een samenhang van momentopnames die niets, maar dan ook niets bewijzen. Tenzij dat de TS het niet zo met marginalen heeft en zichzelf als oplossing ziet voor zo'n mensen.

Als je echt wil helpen dan stel je geen voorwaarden, je veroordeelt niet en je aanvaardt een neen.
  • haaaaaaaaaaaaaa, daar is die reactie dan weer van: 'het is weer verzonnen'..
    ik was er al op aan het wachten eerlijk gezegd, moest dit verzonnen zijn, had ik dit wel onder een anonieme nickname gemaakt zeker????
    wat willen jullie dan? dat ik mijn oogkleppen opzet en maar afwacht tot er iets gebeurd??
    lees eens mijn vorige reactie..

die moeder heeft de oma verrot geslagen terwijl ze het kindje aan het beschermen was!!!
    dat is een SUPER goeie stabiele mama hé, net wat kind nodig heeft!
    dat van die dozen controleren is uiteindelijk niet nodig geweest want de mama heeft het kind sindsdien geen enkele keer meer gevoed, bij elke voeding werd het kind in de armen van de oma of de papa geduwd.

net of ik ben hier nu weer de slechte omdat wij (mijn man , de grootouders en de papa) enkel het beste voor het kindje willen, en nee dat is niet het kind weghalen van zijn moeder.

maarja, volgens sommige ben ik hier een hongerige gier die aan het wachten is tot moeder opgeeft en ik het kind onder mijn vleugels kan nemen hé...
    wacht maar tot er iets gebeurd, dan zal het zijn: iedereen wist het, en niemand deed iets.
    wel, wij weten het, en wij doen er ook iets aan.
    zoals gezegd, kinderbescherming is op de hoogte en volgens wat de papa hoort van zijn advocaat ziet het er niet goed uit voor haar.
    dus toch wel teken dat er iets niet pluis is zeker??

• @Yasmin,

Geen reden om zo aangevallen te reageren. Ik zeg niet dat je verhaal verzonnen is, hooguit dat het vreemd is. En ja, ik heb het hele verhaal gelezen, daarom dat ik het vreemd vind. Het begint met een kindje van vrienden dat niet naar jullie zin wordt opgevoed en het eindigt met een geweldadige moeder en perfecte vader. Hoewel die vader in de eerste posts ook maar een nietsnut was. Dan komen er nog wat verhalen over controles, marginaliteit en voorbeelden waar ik geen drama in zie. Maar dat kan ook aan je omschrijving liggen natuurlijk, misschien is de realiteit grauwer dan de beschrijving.
    Ze wonen in een dorpje waar geen mogelijkheden zijn om het beter te doen schrijf je en ook dat is vreemd. We wonen hier in Europa en hebben een behoorlijk uitgebreid netwerk aan sociale hulp en instanties. Zelfs in kleine dorpjes hoor.
    Maar goed, je hebt een klacht neergelegd en nu volg je via de oma op hoe het daar staat. Zij zeggen dat de moeder een slechte gewelddadige vrouw is en jij gelooft hen blindelings. Dat mag natuurlijk, maar vergeet niet dat mensen verhalen vaak sterk overdrijven als ze kwaad zijn he. Zolang je niet aanwezig bent wanneer die moeder weigert haar kind te voeden of agressief is, heb je het maar 'van horen zeggen'.
    En niemand zegt dat je niets mag doen, ik vind het alleen jammer dat je berichten zeer aanvallend zijn tegenover de moeder en zeer positief tegenover de rest van de familie. Mochten ze zo perfect zijn, dan hadden ze al lang zelf iets gedaan. en in je eerste berichten had je toch een heel andere mening over hen...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld