kosten stiefouderadoptie

• Hallo,
    Als je een stiefouderadoptie wil opstarten hoe ga je dan het beste te werk,is dat met advocaat?Moet je dan kind en gezin betalen en ook nog eens advocaat?hoe lang duurt het voor het rond is?
    Groetjes
  • Als het kind niet erkend is door de natuurlijke vader is dat geen probleem,gewoon (met moeder) gaan erkennen.

Als het al erkend is ,weet ik het niet.
    Maar kijk eens op onderstaande link,en informeer eens bij kind&gezin.

[url=www.belgium.be/nl/familie/kind…">www.belgium.be/nl/familie/kind…]www.belgium.be/nl/familie/kind…">www.belgium.be/nl/familie/kind…[/url]
  • Cindy,

Stiefouderadoptie kan perfect zonder advocaat indien de nu wettelijke ouder zijn akkoord geeft. Is dit niet het geval wordt een advocaat aangeraden.

Vorig jaar heeft mijn man onze dochter geadopteerd en haar toen "wettelijke " vader ging akkoord.

Wij hebben een cursus gevolgd bij kind en gezin (30 of 50 euro) en daar hebben we van een jurist een hele goede uitleg gekregen.

Na de cursus hebben wij ons dossier zelf neergelegd bij de jeugdrechtbank -> de jurist van K&G helpt je om dit volledig op te stellen.

In september neergelegd en in januari was onze dochter echt van ons.
    Ging supersnel (maar is blijkbaar niet overal zo)

Wij waren dus enkel de kost voor het attest en cursus van K&G kwijt en ons parkeerticket voor de jeugdrechtbank smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld