Leeftijd ouders

• Dag allemaal,

Wat is de maximale leeftijd van de oeder als je een kindje wilt adopteren? Ik ben al aan het zoeken op internet maar het is me niet duidelijk. Mijn man is 41 en ik ben 26, wij kunnen niet op de natuurlijke manier zwanger worden.

Ik dacht altijd dat je hele verleden werd doorgezocht(zoals werkplekken,salarissen en familie), is dat zo?

Ik zou maar eerlijk zijn, ik ben bang dat ik niet kan adopteren omdat mijn exman alcoholist was en ik toen ik bij hem weg ging zeker een jaar ziek was (potraumatisch-Stes-syndroom)

Gaat nu alles oke, maar ik zit dus met veel vragen!

Veel groetjes Wendy
  • de leeftijdeisen zijn afhankelijk van land tot land, maar 41 is zeker niet te oud

ze onderzoeken zelfs niets, je moet wel je levensverhaal opschrijven. je ben best zo eerlijk mogelijk.

het belangrijkste is niet wat je hebt meegemaakt, maar hoe je het hebt verwerkt
  • Hey Wendy,
    Maximale leeftijd voor de moeder kom je eigenlijk zelden tegen. Je moet wel opletten dat er ook een minimum leeftijd wordt opgelegd soms, meestal 30 jaar ! Dat zou betekenen dat je zelfs te jong bent op dit moment. Maar ook dat verschilt van land tot land.
    Je moet idd je levensverhaal neerpennen en aan de hand daarvan worden er 4 gesprekken gevoerd, 2 met een maatschappelijk assistent en 2 met een psycholoog. Je wordt dan toch wel serieus op de rooster gelegd hoor. Maar als je de dingen die in het verleden zijn gebeurd op een constructieve manier hebt verwerkt wordt dat alleen maar als positief beschouwd !
    Veel succes ermee en vraag maar op hoor als je wil.
    Groetjes,
    Greet
  • ik denk ook dat ze vooral kijken naar hoe je er mee bent omgegaan en of je het goed verwerkt hebt.
    De leeftijd is geen probleem, al zal je voor sommige landen te jong zijn (bvb China).
  • Hoi Wendy,

Ik heb ook PTSS gehad, en ben daar goed doorheen gekomen. Er was geen enkel bezwaar tegen vanwege het CAW. Ze hebben vooral de evolutie van ons gezin doorheen veel tegenslagen ge?valueerd, en nu staan we op de wachtlijst...

Veel geluk!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld