Pleegzorgvraag

• Maar dat jij de prijs voor allerbeste pleegmoeder verdient dat weten we al, daar ben je in ieder geval zelf van overtuigd.

Het gaat me niet om de onderwerpen , maar om de opsomming : letterlijk in hetzelfde rijtje in dezelfde vraag : seksualiteit, naaktheid en drugs. Precies of je daar een zelfde antwoord op geven.

En verder vind ik er idd vragen bij die niet ter zake doen. Waar wij elkaar ontmoet hebben?? Wat voor belang heeft dat ??
  • Als je elkaar naakt hebt ontmoet in een parenclub onder invloed van cocaïne dan beantwoord je meteen 2 vragen in 1 keer smile.gif
    (Sorry, lees hier regelmatig mee omdat ik als de dochter wat ouder is ook graag aan pleegzorg zou doen en ik dan al een beetje het reilen en zeilen zou weten. Zie al niet echt uit naar die screenings en vragen!)
  • Ja,Of in een afkickkliniek:))

We gaan er ons vanavond eens aanzetten, als man thuis is. Heb hem de lijst wel al gemaild, zodat hij al beetje kon nadenken smile.gif
  • toch niet allemaal simpel.
    ik zou dat nu ook niet in hetzelfde rijtje zetten goofy.gif

wij zijn bijvoorbeeld niet super preuts thuis.
    niet dat ik in mijn blote beneden rond loop, maar wel van mijn kamer naar de badkamer, badkamerdeur is niet op slot of zo... is dat dan een probleem?
    ik zou overal zo hard over nadenken, maar ja, eerlijk antwoorden duurt het langst hé
  • Gaan we weer lekker giftig doen... Ach, je kan maar achter slachtoffers blijven zoeken om je frustraties op te botvieren. Zegt meer over jou dan over mij content.gif .

Gelukkig ben ik zo verstandig om je posts gewoon te klasseren als je weer eens op iemands kap zit.

Als je die conclusies wil trekken uit mijn antwoord, dan vraag ik me toch af of je een realistisch beeld hebt over de situaties die je tegenkomt in Pleegzorg. Het draait nu eenmaal vaak rond drugs, prostitutie, drankproblemen, ... Dus het is toch normaal dat ze willen weten hoe jij daar tegenover staat.

Zoek je eigen antwoorden dan maar als die van mij je niet aanstaan. Ben wel klaar met dit topic. Ik heb het hier alleszins niet nodig om inderdaad te weten dat wij het goed doen als pleeggezin.

wave.gif Aangepast door mila op 15/11/2012 14:52
  • Ik zocht ook helemaal geen antwoorden, ik vond de vragen soms vreemd ja. Hoe ons omgaan met naaktheid iets te maken heeft met prostitutie of drugs, dat snap ik vb niet. Zo van : je bent niet preuts, dus kan je ook met drugs goed om?
    Ik vind ook dat er heel weinig plek is om te antwoorden, ze verwachten geen geweldige epistels precies.

Trouwens , ook gehoord op het nieuws deze week dat de wachtlijsten een stuk korter zijn dan vorig jaar?

En nog 1 ding... Je moet ook aanduiden welke opvang het best past bij je... Vind ik ook heel moeilijk in te schatten.
  • de vragenlijst vond ik soms toch ook heel moeilijk en intiem
    maar vooral omdat het schriftelijk is. sommige dingen zijn nu eenmaal veel makkelijker mondeling uit te leggen dan schriftelijk.
    ik vermoed vooral dat de vragenlijst er is om stil te staan bij een aantal items
    ze zullen waarschijnlijk op pleegzorg best wel weten dat straffen afh is van kind en situatie en ...
    net zoals ze wel zullen weten dat je als pleegouder geen drugsplantage hebt in huis en ook niet je eigen brouwerij in de kelder hebt staan.
    maar stel dat je vader een alcoholist is geweest, is het wel belangrijk om te weten hoe je nu tegenover alcoholisme staat
  • Tweede gesprek is achter de rug...Vandaag heeft het ventje zijn gezin van afkomst uit de doeken moeten doen...ahv poppetjes...wink.gif Mja, vanuit mijn beroep ken ik zulke dingen natuurlijk ook wel..., maar ok, houden er allebei een goed gevoel aan over...Over een maand, mag ik dan mijn gezin van afkomst gaan op tafel leggen...en dan zullen het nog 4 vormingsmomenten en een gesprek met bestaand pleeggezin zijn...Nu ja...gezien onze rugzak, bekijken we het stap per stap...

Mien
  • @Mien heeft jouw gesprek al plaatsgehad ondertussen?
  • Ook ik wil hier eens op reageren. Wij hebben nu sinds een jaar een pleegkindje. Dat is gebeurd via netwerk plaatsing. Het kindje heeft meer dan een jaar geen mama of papa die naar hem omkijkt. Voor hem zijn wij zijn mama en papa. We wisten ook op voorhand dat er een kans bestaat dat hij op een dag terug zou gaan maar dat is voorlopig nog niet aan de orde. Toch staan wij volledig achter het feit dat een kind zijn mama en papa opnieuw leert kennen met hulp van de instanties en voldoende begeleiding. En idd, veel kinderen zijn beschadigd, ook ons pleegkind. Ook al hebben wij zelf zeven kinderen, ons pleegkind is er bijgekomen en voelt zich hier heel goed thuis. Problemen zijn er sowieso altijd. Daar moet je rekening mee houden. Vaak hebben we te horen gekregen, stop ermee het is te zwaar maar wij zijn koppig en blijven verder gaan. Ik kan dan ook alleen maar zeggen dat ik enorm veel respect heb voor mensen die aan pleegzorg doen. Jammer dat er niet meer mensen zijn want dan zouden er niet zoveel kinderen in een instelling zitten. Helaas kunnen we niet alle kindjes 'redden'. Maar alle beetjes helpen vind ik. Moss moeten mensen meer kijken naar wat we doen ipv kritiek geven omdat we het net doen! Veel onbegrip krijg je omdat je al veel kinderen hebt. Maar iemand die echt heel graag kinderen ziet zal altijd klaarstaan voor kinderen, ook al zijn het de uwe niet. Maar das slechts mijn mening
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld