start adoptie, waar hoe wanneer?

• Hallo allemaal!

Wij zouden binnen een aantal jaar misschien een kindje willen adopteren.Ik vraag me af waar ik nu al meer info kan krijgen.
    Moeten we ons nu al inschrijven? Wij hebben 1 kindje en willen nog een eigen kindje en een adoptiekindje.
    We willen nu nog geen aanvraag starten maar zoveel mogelijk info errond verzamelen.
    Oa welke landen mogelijk zijn voor ouders met eigen kindje (we zijn gehuwd). Hoelang zijn die wachtlijsten? Wanneer kan je dan een kindje verwachten? En ook niet onbelangrijk, kunnen we dat wel betalen? Ik hoor dat de kosten kunnen oplopen tot 15000? is dat correct?

Groeten!
  • Hey Leen,

Ik veronderstel dat jullie dan willen gaan voor interlandelijke adoptie, dus een buitenlands kindje. Op de site van Kind en Gezin [url=www.kindengezin.be">www.kindengezin.be]www.kindengezin.be">www.kindengezin.be[/url] en op [url=www.adoptieadoptievlaanderen.b…">www.adoptieadoptievlaanderen.b…]www.adoptieadoptievlaanderen.b…">www.adoptieadoptievlaanderen.b…[/url] vind je al heel veel informatie. Over de kostprijs kan ik niet zoveel zeggen omdat wij voor binnenlandse adoptie gaan. Over de wachttijd denk ik wel dat het net zoals bij binnenlandse adoptie tussen de 3 en 4 jaar zal liggen. Ik lees ook dat je nog een eigen kindje wilt. Dan is het nl wel zo dat als je nu start met de adoptieprocedure en je bent tijdens de procedure zwanger dan wordt je aanvraag wel in hold gezet tot je kindje er is. Maar dit staat ook allemaal uitgelegd op beide sites.

groetjes
    Ingske wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld