startschot gegeven voor adoptie

• Wij hebben onze eerste cursusdag er op zitten. Erg interessant vond ik het, en we zijn echt met een goed gevoel buiten gekomen, hoewel we eigenlijk het tegengestelde hadden verwacht. We hebben dan ook beslist om het nieuws dat we gaan adopteren officieel te maken. Dit weekend vertellen we het onze ouders (en dan weet de rest van de familie het ook meteen waarschijnlijk goofy.gif ). Ben wel benieuwd naar de reacties, die gaan niet allemaal even positief zijn, vooral bezorgd en bemoeizuchtig, en daar kan ik niet goed tegen blush.gif

Tabitha, vonnis gehad? Ik duim hoor!
  • Hallo,

De tijd ontbreekt me om hier nog mee te blijven schrijven.
    We hebben ondertussen een zeer positief verslag ontvangen, en ons positief advies is dus binnen. Op 10 juni komen we voor de jeugdrechtbank.

Wie wil kan ons verhaal verder blijven volgen via onze blog:
    [url=our-ethiopian-flower.blogspot.…">our-ethiopian-flower.blogspot.…]our-ethiopian-flower.blogspot.…">our-ethiopian-flower.blogspot.…[/url]

Veel succes nog aan allen!
    Tabitha
  • Proficiat! En ook aan jullie veel succes!
  • Ik wil gewoon even zeggen dat ik het prachtig vind, die adopties. Een onschuldig kind, vaak in moeilijke omstandigheden, een liefdevol huis geven, met ouders die er voor hem/haar zijn. Prachtig <3
  • Hey allen,

Zijn er onder jullie die afgelopen vrijdag ook naar het panelgesprek in Aalst geweest zijn? Ik dacht alleszins dat er een paar mensen hier wel in ongeveer dezelfde periode gestart waren met de cursus. Misschien hebben we elkaar wel 'ontmoet' bigsmile.gif

Waar staan jullie eigenlijk allemaal? Klaar met de cursus, even op stop, aangemeld voor MO of er zelfs al mee bezig? Wij hebben morgen (dinsdag 17/06) ons laatste cursusdeeltje, dus daarna op naar de volgende stap. We zijn er meer dan ooit zeker van dat we met een adoptiekindje verder willen, de cursus heeft ons echt goed gedaan!

Ben benieuwd hoe het bij jullie is verlopen!
    Liefs,
    Kat
  • Een korte update: we hebben beslist onze adoptieprocedure even stop te zetten, louter uit financiĆ«le overwegingen (zie ander topic over 'marktonderzoek). We moeten eerst nog wat sparen om zeker te zijn dat we binnen de 3 jaar dat het geschiktheidsvonnis er zou zijn, ook daadwerkelijk de volledige kosten kunnen dragen. Een harde klap (financiĆ«le tegenvaller gehad), maar over een jaartje ofzo beginnen we weer met volle moed!

Succes aan de rest hier!

Liefs,
    Kat
  • Hoi Kat,

Ik lees hier nog wel eens even mee hoe het met je gaat. (we kennen elkaar van de BVmama's).
    Wat vervelend nu dat om financiele zaken een toch al langdurige procedure stopgezet moet worden. Ik kan me voorstellen dat dit wel een flinke domper is.
    Het is uiteraard logisch dat als je een kind adopteert, er een gezonde financiele basis moet zijn. maar de bedragen die ik lees zijn wel bijzonder fors.
    Ik hoop dat verder alles goed gaat met jou en je gezin en je job en dat je toch snel de procedure weer kan oppakken.

Groetjes,
    Saskia
  • He dag Sas!

Fijn dat je nog even komt polsen. Ja, we staan nu inderdaad even op stop, maar nu met het slechte nieuws over de adoptiedienst Horizon die sluit (en dus alle andere diensten gaan overrompeld worden), hebben we nog een extra reden om alles wat uit te stellen. Hopelijk hebben we over een jaartje wat meer spaarcentjes en is de crisis in adoptieland deels overgewaaid. We zien wel hoe het loopt, maar een adoptiekindje komt er zowiezo, ooit!

Hoe gaat het met jou en Moontje? Was er bij jullie een tweede op komst ook? Ik weet gewoonweg niet meer wie van de bv-mama's een tweede verwachtte, want dat was ineens een zwangerschaps-boom daar bigsmile.gif . Is Moontje nog steeds haar vrolijke zelve, of begint de peuterpuberteit er ook wel door te komen?
    Ik geef je anders mijn prive-mailadres om bij te babbelen, want hier kom ik eigenlijk nog maar weinig... : ktienk@gmail.com

Liefs,

Katinka
  • Hoi Ferkatelli, hier even een virtuele knuffel van mij.
    sadhug.gif .Ik was ook even nieuwsgierig naar hoe het ging met de adoptie, wat een domper voor jullie. Ik hoop voor jullie dat het allemaal snel goedkomt.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld