waarom twijfels bij adoptie

• Hey iedereen,

Hallo, ik weet niet goed hoe beginnen, wij zijn een klein gezin en kunnen door omstandigheden geen kindje meer hebben.Ik denk al lang na over adoptie en toch hebben we twijfels,nu vraag ik me af of die tijfels wel correct zijn, ik heb liever twijfels ipv iemand dat zo maar direct een beslissing zou kunnen nemen en zeker als het gaat over een adoptie, maken we wel een goede keuze, kunnen we het allemaal aan, gaan we dat kindje even graag zien als ons eigen kind ? zoveel vragen en ook als we de stap zetten waar moeten we beginnen ? Ik weet hier nergens iets over ?
    Het enige dat ik weet is dat we echt snakken naar een 2de kindje ...

groetjes
    Patricia
  • Dag Patricia,

Dat je twijfelt is heel normaal, gezond zelfs. Het betekent dat je zeker niet overhaast te werk gaat. Wij hebben ook veel getwijfeld, ook tijdens de procedure. Nu staan we op de wachtlijst en twijfelen soms nog!
    Ook als je een biologisch kindje krijgt twijfel je toch... en terecht! Het is niet niks je gezin uit te breiden met iemand die zoveel verantwoordelijkheid van je zal vragen.

Misschien moet je de eerste stap maar eens zetten, als je meer zicht krijgt op wat het is, ook via de voorbereidingscursus, komt het antwoord vanzelf. En de twijfel zal zeer zeker ook weer komen. De procedure is lang en dat geeft je voldoende tijd om te weten te komen wat je ?cht wil.

De beste raad die ik je kan geven: luister naar je hart!
  • Patricia,
    ik denk dat wij min of meer in dezelfde situatie zitten.
    Hier ook een klein gezinnentje dat snakt naar nog ??n (of meer) kindje (s), maar waar het niet meer wil lukken.

Hier ook volop vragen... ook de meer materialistische, zoals aan welke kostprijs moeten we ons verwachten. Iemand een idee?

Karen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld