we wachten al 5 maand op lief pleeggezin...

• Athena,

Spijtig dat er nog zo weinig mede-leven is in deze maatschappij, of het nu op een forum is of "live"...

Kijk, met het risico dat het kwetsend overkomt... Je merkt duidelijk dat TS niet erg mondig is, zich niet goed kan uitdrukken en verdedigen, t is zeker geen intellectuele vrouw he. Dat menske zit volledig in de miserie, en begint dan wild in het rond te slaan, en ja soms "onzin" uit te kramen...
    Daar zit een heel team "zorgenden" rond om dat gezin een beetje verder te helpen...
    Ik zeg alleen maar dat het misschien WIJZER is zo iemand met rust te laten....ipv verder in de put te duwen met commentaar.
    Ja, natuurlijk moet ze "alle" commentaar er bij nemen, maar volgens mij is zij echt niet het type dat goed kan inschatten wat ze hier teweegbrengt met haar posts.. terwijl ik vrees dat jullie reacties bij haar heeeeel wat teweegbrengen...
    Dat was alles wat ik wou zeggen...
  • Sarah:
    Jij zou een lening aangaan, maar de ts kan geen lening aangaan want zij zit in schuldbemiddeling, dan sta je op de zwarte lijst dat is dan geen oplossing voor haar!

Anoniemptje: Ik hoop dat je zoontje vlug een pleeggezin krijgt, waar ze goed voor voor hem kunnen zorgen!

Verder een dikke pluim voor alle thumbup.gif pleegouders!!!
  • Tja nog 1 dingetje eigenlijk, ik geloof zeker dat pleegouders het aller aller beste voor een kindje willen die daar komt. Het is dan ook geweldig dat deze mensen er zijn!
    Maar weet je waar ik dan aan moest denken, zou je beter het gezonde kind van 3 jaar af kunnen staan deze zal zich wel redden in een ander gezin.
    Dat scheelt dan ook weer kosten. Maar dat zieke kindje dat heeft toch het aller hardst zijn moeder nodig. Stel hij ligt in het ziekenhuis dan moet de eigen moeder er toch voor hem zijn. Ik vraag me af mag de moeder dan toch op bezoek zo vaak ze wil en dekt de pleeggezin dan de kosten?
    Vreselijke situatie lijkt me het. Maar ook voor het jongetje die zijn eigen vader en moeder in een ziekenhuis niet eens bij zich heeft cry.gif
  • Aan Anoniempje.... ik lees al even mee, en ik heb ook (vergeef me) mijn bedenkingen bij je hele 'plan' ....

Wat ik me dan wel eerlijk afvraag: je schrijft dat je je kindjes niet wil opvoeden in armoede... Maar wat bedoel je met armoede?
    Heb je echt geen geld voor een boterham met 'desnoods' choco???? Ok kkan me voorstellen dat je je kindjes elke dag een supergezonde maaltijd wil voorzetten, maar... die schuldsanering is toch ook maar tijdelijk? Heb je wel een goed nagevraagt bij het zeepreventorium hoe, wat en welke kosten je kan terugkrijgen?
    Want ik heb toch het gevoel dat je dat nog niet allemaal hebt nageplozen.... misschien omdat je geen 'fut' hebt .. .dat kan goed zijn (kweet wat het is 'geen fut' hebben door depressie, moeilijke omstandigheden, ik ben opgegroeid met een moeder die bipolaire stoornissen had/heeft, en van mij 9-18 ben ik daarmee geconfronteerd.... ik ben daar ook door getekend, en mijn ouders hebben op een gegeven moment hulp van buitenaf gehad, die mevr heeft 4 maand voor mij en men broers gezorgd thuis... kkan me niet voorstellen dat mijn moeder ons zou 'geplaatst' hebben omdat ze het op die moment echt niet aankon hoor!

Nogmaals toch een pluim voor alle pleeg/zorgouders... chapeau wat jullie doen... maar goed dat jullie er zijn!

Aan Anoniempje... zou je niet eens aan een sociaal werkster van ziekenhuis je licht kunnen opsteken? Ivm eventuele hulp aan huis.

Mijn sv heeft sinds kort ook een verpleegster die hem dagelijks komt wassen en medicijnen geven (hij heeft een spierziekte, en een maagsonde sinds kort) en die hoeft daar toch niks van zelf te betalen hoor.
    Bestaan er geen hulporganisaties die je kunnen helpen. Laatst was er in het VTMprog waar die rijke zakenman undercover gaat bij 'armere' mensen, of organisaties die hulp kunnen gebruiken ook een tehuis voor kids die erg ziek zijn, en waarvan de ouders de hulp best kunnen gebruiken... kben nu wel de naam kwijt.
  • Ja ik begrijp de ziektekosten eigenlijk ook niet, je bent toch verzekerd bij een ziektekostenverzekeraar en dan krijg je toch alle kosten vergoed? En dat telt al helemaal bij kinderen toch?
    Of je moet dan weer in de alternative geneeskunde zitten maar daar word soms ook wel weer wat van vergoed.
  • iemand hier reageerde een tijdje geleden dat in nl de kinderbijslag meer zou zijn.
    dus heb het even opgezocht.

kinderbijslag belgie

Hoeveel kinderbijslag kunt u krijgen?

Situatie Bedrag per maand
    Voor uw eerste kind (basisbedrag): ? 85,07
    Voor uw tweede kind (basisbedrag): ? 157,41

en voor een kindje wat niet goed is 211.49 per kwartaal extra.
    dat is een toeslag dat je aan kan vragen.

dit zijn de bedragen tot 5 jaar.
    hier mee kan de tp een deel van de eigenbijdragen niet betalen???
    dat is meer dan 300 per mnd.

in nl is het dus een stuk lager.
    195 per 3 mnd ongeacht hoe veel kinderen je heb
  • natuurlijk is het kindergeld hier hoger dan in nl,zelfs hoger dan in heel europa..ik krijg meer dan 350 euro per maand voor mijn twee kindjes,als je ze daar niet kan van opvoeden dan weet ik het ook niet meer hoor...
  • Awel dan vraag ik me af hoe ernstig het met je kindje moet gesteld zijn vooraleer je die toeslag krijgt.
    Onze pleegzoon heeft ook problemen (zowel op psychisch, mentaal als motorisch vlak). Heeft kiné, logo en psychologische begeleiding nodig en toch krijgen wij niet meer kinderbijslag voor hem. Hij komt niet in aanmerking voor de toeslag.
    Nochthans zitten wij ook elke maand aan een serieus bedrag aan medische kosten.

Groetjes,

Inti
  • Ik heb dit topic nog eens herlezen. Ik vind het een moedig besluit van de topicstartster, die, als ik goed gelezen heb, deze keuze maakt, omdat ze vindt dat ze niet voor haar kind kan zorgen. Dat gaat dan niet over het financiële, maar omdat ze heel moeilijke jaren achter de rug heeft, op is, en haar kind ook een moeilijke tijd heeft gehad met veel opnames. Waarschijnlijk mede door die moeilijke start (niet goed kunnen hechten) lijkt haar kind ook niet goed op haar te reageren, hij is elders rustiger, zegt ze. Daarom kiest ze voor pleegzorg en dat lijkt me een hele goede, dappere keuze. Bijkomend probleem is dat ze door al die medische zaken ook financiële problemenen heeft. Voor zover alleen die de reden zouden zijn om naar pleegzorg te zoeken, lijkt me dat niet goed. Niet van topicstartster die geen andere keuze lijkt te hebben, maar van de overheid. In zo'n geval zou de overheid beter financiële steun kunnen geven, zodat het kindje thuis kan blijven. Niet omdat ik pleegzorg niet goed vind, maar omdat in zo'n geval pleegzorg niet het juiste middel is. Als geld de oplossing is, moet dat er komen, zodat er nog een liefdevol pleeggezin overblijft voor een kindje voor wie dat de oplossing is. Pleeggezinnen zijn er ook niet in overvloed. En kindjes die thuis gewoon goed verzorgd (en dan niet alleen materieel natuurlijk) kunnen worden zijn thuis het beste af, hoe goed een pleeggezin ook is.
  • Inti,de toeslag komt niet door de toestand van één van mijn kinderen maar door mijn eigen toestand..door mijn ziekte ben ik meer dan 66 procent invalide waardoor ik recht heb op verhoogde kinderbijslag,hoe het zit met verhoging voor zieke kindjes weet ik jammer genoeg niet. maar je hebt in ieder geval toch recht op de maximumfactuur? dat plafond is niet zo hoog,zeker niet als je pleegzoontje veel extra zorg nodig heeft,bij mij is dat plafond in januari al bereikt (450 euro) als je de zorg voor mij en de kindjes bij elkaar rekent...
  • ik hoop dat er heel snel een warm gezin gevonden word voor de oprichtster haar zoontje ik heb zoveel medelijde met hem ! hij moet zich nu toch niet geliefd voele thuis miss daarom dat hij moeilijk doet ! ik zou doodgaan van verdriet moesten mijn kinderen van mij gescheiden worden ! ik heb heel veel respect voor de mensen die pleeggezin worden en die die kindjes opvangen !
  • idd goed gezegd babygirl.
    Trouwens over de kinderbijslag in Nederland,
    wij krijgen 680,-, 1 keer in de 4 maanden. Het scheelt
    wel in geld of je 1,2,3 kinderen hebt. Omgerekend krijgen
    Belgische kinderen meer dus. Dus hier is 226,- euro per maand.
    Maar je kan toch ook in Belgie een persoonsgebonden budget krijgen van de gemeente en ziekefondsinstanties. Dat kan hier oplopen
    tot 5000 euro per jaar aan thuiszorg....wat je dus dan vergoed krijgt.

Trouwens ik heb mevrouw TP al een poos niet meer gehoord?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld