Wie hier is ook Plan-ouder?

• Even een vraagje. Ik heb een planzoontje uit Vietnam. Hoeveel keer krijgen jullie post van jullie plankindjes? En hoeveel keer sturen jullie een kaartje of een brief?
    Is hier iemand al zijn/haar plankindje gaan bezoeken? Ik plan om dit toch te doen.
  • ik heb ook een plankindje uit Vietnam.
    Ik kreeg m'n eerste brief na dikke 5 maanden.
    Laatst kreeg ik terug een brief (2 weken geleden) en die was verstuurd in juni.
    Dus het duurt toch wel effe eer die brieven hier zijn.
    Deze brief was nog wat persoonlijker dan haar eerste briefje. Ze schreef wat meer over haar familie, haar band met haar zus, ... Leuk om te lezen...
    Ze was heel blij het de post uit Belgie en de foto's van Stan en de tekeningen van Stan.

Ik heb haar al een paar keer geschreven, tekeningen van Stan bij gestoken, foto's van ons gezin, foto's van de omgeving waar we wonen, een kaartje met veel glitters voor haar verjaardag...
    Ik zorg er wel voor dat ik geen luxe ofzo laat zien.
    Geen foto's van Stan met heel veel speelgoed... Zij hebben dat allemaal niet..
    het zijn eerder foto's van Stan in de tuin, of mezelf en Stan, stan met zijn papa,...
    En omgevingsfoto's. Ik vertel over ons land, ons dorp, over Stan en hoe hij groeit, ..
    We kregen een aantal tips: geen foto's van in zwembadje (naakt is taboe), geen foto's van honden of andere dieren (zou te maken hebben met godsdienst)...

En ik heb nu een kaartje in m'n handtas zitten dat dringend verstuurd moet worden...
    wink.gif
    Ik vind het zo wel fijn...Aangepast door Snik op 28/10/2010 15:05
  • Toeval dat ik vandaag nog eens kwam reageren hier... Vandaag zat er een nieuwe brief van plan in de bus met nieuwe foto's en een vernieuwd dossier... Wat blijft ze toch zo'n mooi kind!!! Ben helemaal verliefd op haar... (niet in een rare zin hé) wink.gif
  • Ik schaam me, heb nog maar 1 keer iets verstuurd en ga er vanavond gelijk voor zitten.
  • Wij hebben ook een kindje, maar niet via Plan. Het is een meisje van bijna 3 jaar uit India. Wij doen dit via Childrenshome. Zij ondersteunen weeshuizen in India en is een kleine organisatie. Al het geld gaat ook werkelijk naar het kind. Het wordt geleid door 2 vrijwilligers. Wij doen dit nu ruim 2 jaar en wij krijgen 2x per jaar een evaluatierapport en als we iets opsturen krijgen we altijd een reactie. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het ons daar niet om tedoen is, we willen gewoon iets doen voor de kindjes daar zodat ze het iets makkelijker hebben.

wave.gif
  • Dat contact is wel geweldig hé.
    Maar ja, daar gaat het niet om.... het is een extraatje.

Ik kreeg wéér een brief van m'n plankindje. Het gaat snel ineens. Blijkbaar is het een meisje dat heel erg graag brieven schrijft... ze vertelde wel bijna hetzelfde als in de vorige brief.
    Maar dat maakt niet zoveel uit.
    De laatste brief was ook een beetje persoonlijker, dan de vorige brieven.
    Ze praatte wat meer over haar gevoelens.

Leuk!!

Het geeft me gewoon écht een goed gevoel. Als ik de reclame van Plan nu zie op de televisie, of ik hoor het op de radio, dan voel ik me goed... wetende dat ik, als is het misschien een druppel op een hete plaat, toch kan helpen.
  • Ik heb het enkele dagen geleden met m'n man besproken en ook wij gaan wss voor een pleegkindje via plan belgie!
  • mamy,

dat is super!!!

laat zeker iets weten hé!

thumbup.gif
  • Zal ik zeker doen!
    Dit weekend gaan we het deftig allemaal bekijken.

We hadden vroeger ook een financieel pleegkindje toen ik nog thuis woonde. En vond het geweldig om kadootjes op te sturen en om brieven te krijgen.
    Spijtig genoeg trok de organisatie na een tijdje op niks meer. Kregen plots foto's van andere kindjes en zo.
    Dus op den duur hebben we dat spijtig genoeg stopgezet.

En 11 jaar is helemaal niet te oud vind ik. Ons pleegkindje was 7 of 8 toen we begonnen en denk dat we dat 5 of 6 jaar gedaan hebben.
  • Ik heb net ook een foto ontvangen. Hij is onwaarschijnlijk gegroeid! HIj straalt op z'n foto. Ik ben blij dat ik dit doe. Het gaat hem trouwens nog niet eens om dit kindje. Uiteindelijk is hij maar een gezicht van de acties. In de praktijk gaat het geld van mijn plan-kindje naar de opbouw van een schooltje. Daar genieten alle kinderen van. Daar is het hem om te doen. Wij krijgen trouwens ook een stand van zaken van het project. Je ziet dat het werkt.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld