wie kan me helpen ?

• mijn man en ik willen gaan voor pleegzorg , en dan waarschijnlijk lange periode.
    nu hebben wij een woensdag een afspraak met een mevrouw die ons alles komt uitleggen ,we hebben natuurlijk wel folders gelezen en op internet gezocht maar het leek ons beter als we het van haar zelf hoorde..
    nu zouden wij graag willen weten wat wij kunnen verwachten, ik neem aan dat ze ons ook vragen zal gaan stellen? wil ze ook gelijk heel het huis zien of komt dat later?
    wat kunnen wij verwachten? hoe ging dat bij jullie?
    we hopen dat er mensen zijn die zelf ook pleegouders zijn en ons een beetje kunnen/willen vertellen hoe het allemaal in zn werk gaat

groetjes lara
  • Hey hey

Leuk dat je pleegzorg wil opnemen! thumbup.gif
    Even kort op je vragen antwoorden:
    - ik vermoed dat ze vooral uitleg zal geven en misschien terloops eens naar jullie motivatie zal vragen. Maar ik denk vooral dat ze gaat toelichten wat pleegzorg inhoudt, zodat jullie kunnen kijken of dat binnen jullie (gezins)situatie past.

- een rondleiding in je huis, dat hebben wij nooit moeten doen, maar dat hangt misschien van je pleegdienst af.

- als jullie de procedure in gang zetten, zullen er gesprekken plaatsvinden over: jullie achtergrond, hoe jullie over opvoeding denken, over jullie gezin en jullie als koppel, ...
    Ook zullen jullie een paar vragenlijsten moeten invulllen.

Maar bij de uitleg zullen ze nog niet veel van jullie vragen hoor wink.gif

Ik duim dat het goed gaat! thumbup.gif
  • radijsje, je zal mischien al direct een verjaardagsfeestje kunnen hebben, zie dat haar verjaardag de 21ste januari is bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld