wie start in 2011 met een adoptie aanvraag?

• Ja zo denk ik er ook over! Ik doe trouwens ook Afrikaanse dans, dus dat zal dan hopelijk in mijn voordeel spelen hé smile.gif
    Je zoontje was twee dan bij de adoptie? Hoe verliep het met de hechting?
  • De hechting is vlot verlopen. Hij heeft 1,5 jaar bij zijn mama op straat geleefd en het was duidelijk dat er goed voor hem was gezorgd. Dat is uiteindelijk het belangrijkste, he, de start in hun leven. Je kan een baby'tje van 6 mdn adopteren, maar als dat verwaarloosd is, is de kans op verstoorde hechting wel groot. Het is wel zo dat er wordt gezegd dat je tot 3 jaar hier nog veel aan kan veranderen.
    Ik moet hier wel bij zeggen dat ik 5 maanden thuis ben geweest en er enkel en alleen voor hem ben geweest die maanden. Dit was wel nodig...
  • Hallo,
    Mag ik mij hier toevoegen?

Het was al jaren mijn droom om te adopteren...
    Ondertussen zijn we al bijna 2 jaar bezig om een eigen kind te krijgen, maar lukt het niet zo...Onze droom was een eigen kind en een geadopteerd kindje...

Eind december 2010 hebben we de formulieren voor adoptie dan ingevuld...maar omdat we niet getrouwd waren (wat oorspronkelijk niet de bedoeling was) of niet wettelijk samenwoonden mochten we niet starten...Ondertss zijn we, sinds deze week (verhuis en ongeval vertraagden alles wat) wel wettelijk samenwonend...Vandaag overschrijving in de bus gehad, ONMIDDELLIJK betaald natuurlijk...

Hoe is jullie ervaring, moesten jullie lang wachten voor jullie uitgenodigd werden? Duurt de procedure hier lang vooral je naar adoptiebureau kan starten?

Zoveel vraagjes, zo ongeduldig,...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

Groetjes,
    Mien
  • Hey Mien,

Denk dat je beter je vraagjes nog eens kan stellen op [url=www.deverdwaaldeooievaar.be">www.deverdwaaldeooievaar.be.]www.deverdwaaldeooievaar.be">www.deverdwaaldeooievaar.be.[/url] er is daar ook een forum over adoptie en het heet prille start van de procedure, denk dat je daar iets meer feedback gaat krijgen.

groetjes
    Ingske wink.gif
  • Dank je wel Ingske voor de info...

Gaan we zeker doen se...gisteren ook te horen gekregen dat we, na een weg van bijna 2 jaar, zwanger zijn...

Gisteren positieve bloedafname, maandag terug om te kijken of waarden goed gestegen zijn...Is nog zo pril, want de inseminatie was pas 2 weken geleden...dus we zijn nog wat ongerust, na zovele negatieve uitslagen he...Maar we duimen dat alles vlot mag lopen vanaf nu...

Ons adoptieplan loopt zeker verder, aangezien we er altijd (alvorens we wisten dat zwanger worden niet zo simpel voor ons zou zijn)van gedroomd hebben één eigen kindje te hebben en eentje te adopteren...so...

Mercikes Ingske en ik wens je ook het allerbeste...

Gr
    Mien
  • hey,mag ik er ook bijkomen? ik heb me in oktober ingeschreven voor binnenlandse adoptie omdat we geen andere keuze hebben,men man is zelfstandige en wij kunnen onmogelijk een paar maanden verblijven in het land van waar ons eventueel kindje van zou komen,ik ben donderdag 24 maart naar de cursus in gent geweest en er was ongelofelijk veel vokl,nie normaal,we moesten zelfs rechtstaan,ik vrees op een wachttijd van 5jaar,buiten ingske,zijn er nog die voor binnenlandse adoptie kiezen? groetjes
    clio
  • Wij hebben begin dit jaar een aanvraag ingediend en mogen eind april starten met de voorbereidingscursus...We kijken er echt naar uit en zitten nog met veel vragen die hopelijk beantwoord zullen worden...
  • Hoi hoi,

Leuk dat jullie ook al snel aan de cursus knn beginnen...wij knn in mei gaan...spannend...ondertss zijn we na 2 jaar proberen nu ook wel zwanger, dus alles valt wat samen, maar ok, we komen er wel...wink.gif

Veel succes hier dames!!!!

Mien
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld