Wie start ook om pleeggezin te worden?

• Hallo,

Inti, onze situaties zijn gelijklopend. We hadden eerst een pleegkindje, kregen daarna zelf een kindje toen onze pleegdochter +- 3 jaar oud was en nu hebben wa ons opgegeven voor nog een pleegkindje, waar we nu nog op aan het wachten zijn.
    Na mijn bevalling van onze 'eigen' dochter heb ik ook vragen gekregen wat we nu met onze pleegdochter zouden doen. Niets natuurlijk, zij hoort er evenveel bij. Ik zie mijn beide kindjes even graag maar het gevoel is inderdaad wel anders.

Hebben jullie pleegkindjes nog contact met hun biologische familie en hoe verloopt dat contact?

Nena
  • Hallo Nena,

Ja onze pleegdochter heeft nog contact met haar ouders. Deze zijn gescheiden en komen elk apart elke week een uurtje langs.
    Deze contacten lopen eigenlijk vrij goed op hier en daar eens een misverstandje na.
    Ons tweede pleegkindje zal ook nog contact hebben met zijn ouders maar daar weten we zelf nog niets over. Volgende week zullen we waarschijnlijk meer nieuws krijgen daaromtrent.

Is er bij jou nog contact? En is er een eventuele terugkeer naar haar biologische ouders? Bij ons is die kans heel klein.

Groetjes,

Inti
  • beste

Ik denk al jaren om pleegmoeder te worden maar heb die stap nooit durven doen. Schrik om niet goedgekeurd te geraken.
    Maar nu wil ik er toch echt voor gaan, zoveel leed bij kinderen die wil ik gewoon opvangen en veel liefde geven dat ze terug gelukkig kunnen worden en een leuke tijd kunnen hebben om hun zorgen te vergeten. en een stabiele leefomstandigheden geven.

xxx
  • Hallo,

Mijn man en ik denken er ook aan om pleegouders te worden. Ik heb al heel wat informatie opgezocht, op de site van pleegzorg Vlaanderen vind je echt heel veel.

Maar er zijn twee dingen die me met vragen achterlaten, misschien zelfs doen twijfelen:
    1) Is het emotioneel niet heel erg moeilijk om na een lange tijd te moeten afscheid nemen?
    2) Wij hebben zelf een zoontje van 2,5 jaar. Hoe is het voor zo'n kind om plots iemand in huis te hebben en dan - en daar ben ik pas bang voor - weer afscheid te moeten nemen.

Groetjes,
    Katje
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld