De aankondiging!

• Hallo allemaal,

wij vertellen momenteel nog niet dat we zwanger zijn. Ik moet namelijk voor 't werk naar India begin oktober en mijn familie is sowieso al ongerust als ik in het buitenland ben en zeker in zo'n "exotisch" land, dus we willen ze niet nog ongeruster maken. Momenteel nog mondjes toe dus.

Maar ik kijk wel zo uit naar het moment om het te zeggen.
    Dus dacht ik, ik vraag hier even de verhalen en ervaringen van de andere april-mama's en ik geniet ervan die te lezen!
    Hoe hebben jullie het aangekondigd? Hebben jullie iets speciaal gedaan? Wat waren de reacties?

Groetjes!
  • Bij ons is iedereen nu op de hoogte.
    Ik had een foto van mijn 3 kids en er een tekstje bijgeschreven voor de dichte familie.
    We hebben alleen maar positieve reacties gehad, enkel die van mijn moeder niet, maar soit ja.
  • hoi dames,

hier wist iedereen het al 5 dagen nadat ik positief had getest. Omdat wij ook al wel 2 miskramen hebben gehad en bij de laatste van de 2-ling wist niemand het behalve mijn mama en stond er toen wel een beetje alleen voor. Dus wij hebben er deze keer geen doekjes rond gedaan en onmiddelijk gezegd. bigsmile.gif Iedereen was/is héél blij voor ons.
    Toen we het verteld hebben aan mijn schoonzus en mijn man zijn oudere broer moest zij wel wenen (niet omdat ze het mij niet gunde, maar omdat zij ook al een jaar aan't proberen zijn en het lukt niet)
    daar heb ik alle begrip voor, want deze keer is het vanzelf gegaan (van de 1e keer, terwijl bij lore we ook anderhalf jaar hebben moeten proberen en bij quinten 6 maanden) maar toen wij aan het proberen waren voor lore, was een vriendin van mij onverwacht zwanger geraakt door condoom die gescheurd was en toen zat ik ook in een dipje dus begrijp haar reactie wel content.gif
  • Ja, ik vind dat ook altijd zo erg voor mensen die zoveel miserie hebben om zwanger te raken/blijven.
    Ik schrijf hier mee op een topic waar we allemaal begonnen zonder kindjes, intussen zijn er een stuk of 4 bevallen, 1 zwanger (+ ik dan) en de 4 anderen zijn al járen aan het proberen. Echt zo erg, vind ik dat, ik gun het hen zo.
    Ik voelde mij echt reuze schuldig dat ik mijn tweede zwangerschap kwam aankondigen terwijl er anderen nog altijd voor hun 1ste kindje aan het proberen zijn...

Wat de aankondiging voor de familie betreft, weet ik nog niet goed hoe we het gaan doen. Misschien mijn zoontje een t-shirt aandoen met "Big brother" op of zo. Maar erg origineel is dat niet he.
  • Bij mijn 2e zwangerschap had de grote broer ook een tshirt aan waarop stond

Ik ben stoer ( vooraan )
    want ik wordt grote broer
  • Hier aankondiging gedaan met m&m's met eigen tekst op:

"Kleine broer?"
    "Kleine zus?"
  • Dat zijn al leuke ideetjes! smile.gif
  • sofie

die m&ms zijn idd leuk, ik had er ook naar gezien, maar moest je er dan niet heel veel zakjes van bestellen?

wave.gif
  • Ik heb het op de dag van de positieve test aan mijn ouders verteld. 1 week later aan de schoonouders. We hebben babykousjes gekocht met het tekstje erop: "I love oma". We hebben de sokjes als cadeautje in een mooie doos gestoken met een strikje erop. De doos hebben we dan op het bed van mijn schoonouders gelegd. Toen mijn schoonmama het doosje vond begreep zij onmiddelijk wat het betekende. Ze stuurde mij een berichte dat ze heel blij was en moest wenen content.gif ....
  • Wij hebben een grote zak in bulk besteld. Zelf in kleine zakjes gedaan en de rest in een potje gezet op tafel.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld