Namen

• Sam, jij hebt nog een lange lijst! Dit zijn mijn commentaren... (natuurlijk mijn persoonlijke mening:

Domenic - mooi
    Ivas - gaan mensen misschien verwarren met Ivan?
    Nicolás - mooi!
    Juda(h) - komt dat van Judas?
    Micha - In België is er een zangeres met die naam...
    Esra
    Beau
    Manuel
    Gabriel - heb ik altijd een héél mooie naam gevonden
    Océan
    Noah - ook mooi, maar hier bij ons in de buurt zijn er al veel Noahs
    Jason ) NL of ENG uitspraak?
    Roben
    Odin
    Joël
    Justin
    Winston - klinkt héél formeel
    Taylor
    Jozua
    Gilan
    Seth
    Sascha
    Finn
    Jake - ook altijd heel mooi gevonden, maar in het plat Vlaams of in het Frans bekt het niet zo lekker.
    Jevan
    Loyd
    Sem
    Boaz
    Storm
    Novan
    Ferre
    Simon
    Lars
    Stach - is dat niet uit het boek Koning van Katoren? Leuk!!
    Zach
    Stan
    Vic

Nova - mooi!
    Noa - mooi!
    Sierra - mooi
    Skye
    Lin
    Soraya - mooi
    Rhodé
    Sefanja
    Sanne
    Lotte
    Bo
    Elin - mooi
    Laure - mooi
    Lore
    Nore - heb ik altijd een prachtige naam gevonden, maar gaat bij ons niet in het Frans of het Portugees...
    Sarah
    Tirza
    Vanja - idem: doet me denken aan maandverband
    Svenja
    Savjen - klinkt me een beetje ingewikkeld
    Rachel - van Friedns?
    Robin
    Robyn - liever deze schrijfwijze dan voor een meisje
    Chriss
    Luca - klinkt me eerder als een jongensnaam
    Lucy
    Julia - heel mooi! Ik heb Juliette ook altijd super gevonden, maar mijn man vind het maar ouderwets
    Evy
    Sipporah
    Hadassah
    Ninthe
    Tess - tof en een beetje stoer!
    Malou
    Jasmijn
    Aniek
    Mare - ook heel mooi, maar zoals bij Nore niet mogelijk voor ons.

Bon, ik ben precies héél goed in commentaar geven op andermans namen. Nu nog zelf namen verzinnen.
    Ik kijk er echt tegenop...Aangepast door Santiaga op 09/10/2012 13:40
  • Santiaga,
    Juda is een van de zonen van Jakob!
    Micha is ook een bijbelse naam, ik ken alleen maar jongens die zo heten!
    Jason, ik vind beide uitspraken mooi. Manlief heeft liever Jason op zn engels.
    Stach komt inderdaad uit de koning van Katoren! Dat vond ik vroeger altijd een leuk boek, maar nooit gedacht aan de naam Stach. Alleen kwam ik hem pas weer tegen op een namensite en ik dacht: hée! wink.gif

Rachel is de vrouw van Jakob in de bijbel, Friedns ken ik niet.
    Savjen vind mijn man heel leuk, ik ook wat minder. En idd, Vanja valt al van het lijstje!

Voor de rest hebben we gelukkig niks te schaften met Belgische namen, omdat we in NL wonen content.gif
    Noah is ook echt een kanshebber, maar die komt hier nu opeens ook overal voor... zucht!
  • Sam, ja ik bedoelde Rachel van Friends, de serie. Op z'n Engels uitgesproken dus of op z'n Frans?
  • wij zijn uit onze naam uit hoor, maar deze blijft wel geheim tot de geboorte
  • mijn andere 3 noemen Rhune Ferre en Vic
  • Hai,

Ook wij weten nog niet wat het geslacht is dus hebben voor beide namen;

jongen: Rayan
    wat we ook leuk vonden was Savjen/ Isa/ Sami

Meisjesnamen:

Daar zij we nog niet uit haha

Aylin
    Sofiya/ Sofia/ Sofya
    Sanae
    Shirine
    Romaissa/ Romaysa
    Soumaya / Sumaya
    Nea
    Niya
    Jenna
    Maisa
    Rana
  • Hai

Kali; dat is ook een mooie variant idd!!

Liefs
  • Hier hebben we eindelijk de jongensnaam gevonden want meisjesnaam stond al vast

voor een baby2.gif word het Andreas
    voor een baby.gif word het Hope

hier zijn al 6 baby2.gif dus hopen nu op een meisje maar zien wel wat ze zeggen

het is in ieder geval welkom
  • Mijn man heeft een jongensnaam geopperd en ik vind het wel speciaal, maar ik denk dat ik er wel aan begin te wennen.
    Na hoeveel miserie het was om het eens te raken over mijn zoontje zijn naam (uiteindelijk "mijn" keuze geworden), denk ik dat we nu blij mogen zijn dat er al eentje in de smaak valt zo vroeg in de zwangerschap.
    Nu nog een meisjesnaam!
  • Hai,

Mooi hoor Marijke!!

Santiaga; op jullie keuze moeten we nog even wachten waarschijnlijk hihi..

Die voor een jongen bij ons blijft Rayan

Nu vinden we voor een meisje Liedewij/ Lidewei/ Lidewij
    ook erg mooi maar we weten het nog niet..

Liefs
  • Wij weten dus sinds vorige week dat wij een zoontje verwachten content.gif . We hebben een idee van de naam maar weten niet goed wat de reactie hierop is... Ik vind Romeo schattig, mijn ventje eerder Jonathan.

Wij twijfelen tussen:
    - Romeo
    - Jonathan
    - Romeo-Jonathan
    - Jonathan-Romeo

Wat denken jullie?
  • Ik hoor persoonlijk liever Jonathan, maar das kwestie van smaak hé!
  • Ik vind Romeo eigenlijk een heel mooie naam, maar ik snap dat hij misschien voor sommigen een beetje té speciaal is, of te hard gelinkt aan het Shakespeare verhaal.
    Ik zou niet voor die dubbele naam gaan, want dan moeten jullie uiteindelijk toch één "roepnaam" kiezen en dan is't eigenlijk dezelfde discussie he.
  • Ik hoor Romeo heel graag juist omdat het zo een "speciale" naam is. Ik wou graag een naam die je weinig hoort, want ik vind het erg als in de kinderopvang zo veel kindjes met dezelfde naam rondlopen. Mijn ventje hoort de naam ook wel graag, maar hij vreest gewoon dat het te veel aan het verhaal van "Romeo en Julia" gelinkt wordt en dat het kind ervan gaat afzien... Of denken jullie dat niet? Ik vind het echt moeilijk. Ik hoor Jonathan ook wel graag, maar vind het wel een "gewone" naam.
    Ondertussen komen wij wel al overeen dat het geen van die dubbele namen gaat worden.
  • Wij hebben beslist dat ons zoontje ROMEO NOËL gaat noemen. De roepnaam gaat wel enkel Romeo zijn.Aangepast door Sunshine3 op 08/02/2013 17:28
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld