Uitgerekend voor april 2013

• Hallo,
    Ik ben een 2de jaars studente vroedkunde aan de Karel de Grote hogeschool en ik dien dit academiejaar een totale zwangerschap op te volgen (onder andere consultaties bijwonen, informatie geven,) Hiervoor ben ik op zoek naar een zwangere vrouw of koppel dat maximum twaalf weken in blijde verwachting is. Liefst in de regio Antwerpen. Indien jullie mij zouden willen verder helpen of graag wat meer informatie zouden willen dan kan je mij steeds contacteren via mail: lise.daniels@student.kdg.be
    Alvast heel hard bedankt!
  • Afgelopen vrijdag had ik een afspraak bij de gynaecoloog voor de nekplooimeting. Alles ziet er goed uit: nekplooi van 1,7 mm en er was ook een neusbeentje te zien. Aangezien ik nog dit jaar 35 word, heeft ze me aangeraden om ook een tripletest te laten uitvoeren. Ik moet die laten uitvoeren op 8 of 9 oktober, de week erna terug op consultatie. Maar volgens de gynaecoloog moet ik me geen zorgen maken.
  • Het is hier zo stil bij de april-mama's...geen nieuws is goed nieuws hoop ik dan maar!
  • 123marie, denk dat er meer op het ander forum w geschreven
  • Hoi hoi,
    heb in het begin af en toe gereageerd hier op dit topic maar ben dan een tijdje gewoon niet op het forum geweest omdat ik meestal wat ongerust ben voor ik 12 weken ben...en dan lees je hier soms te veel wink.gif

Bij deze ben ik nu terug!
    Hoe gaat het met jullie? Iedereen nog alles in orde, voelen jullie je ok?
    Maandag nekplooimeting gehad en die was 1.5 tot 1.6. Vonden we wel goed en we waren vrij om extra test te krijgen maar we hebben vertrouwen dat alles goed komt, lijken mij goede waardes. Beetje getwijfeld maar gyn liet ons de vrije keuze, slechts 4 procent meer zekerheid dus tja...

Was leuk om onze boeleke terug te zien!
    Verlang al naar de volgende echo lol, typisch! Maar jammer genoeg op 16 weken naar de vroedvrouw en die doet enkel hartje zoeken, nuja is ook al iets natuurlijk!

Groetjes,
    Sofie
  • Hoi,

Ik ben nu ook 13 weken. Om de hoeveel tijd mogen jullie bij de gyneacoloog? Wij zijn afgelopen dinsdag geweest voor de nekplooimeting, en ook bij ons was alles in orde, maar vanaf dan zit ik in een rollercoaster van emoties. Je weet dat alles goed gaat, maar eigenlijk wil je die constante bevestiging en dan die stress op het werk kan je er moeilijk bijnemen... Je komt dan 's avonds thuis met huilbuien en je man weet met jou geen raad meer... Kan ik hier iets tegen doen?
  • Ik ga om de 4 weken naar de gynaecoloog en krijg telkens een echo. Ze rekent echter enkel die echo's aan die terugbetaald worden door de mutualiteit.
    Om mezelf tussendoor een beetje gerust te stellen heb ik tijdens mijn tweede zwangerschap een doppler gekocht zodat ik zelf naar het hartje kan luisteren.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld