Zwangerschapskwaaltjes

• Dag dames,

Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger en heb nog steeds geen last van kwaaltjes. Vorige week was ik wat moe, maar daar heb ik ook geen last meer van. Mijn borsten zijn 's avonds wat gevoeliger (minimaal) en van misselijkheid is er eigenlijk niets te bespeuren. Dit maakt me best onzeker.

Ik dacht even een onderwerp op te starten met kwaaltjes content.gif
  • Hey caroline

ik heb enkel last van zeeeeer pijnlijke borsten en ben nu ook heel moe sinds gisteren. Verder heb ik er ook geen hoor. Maar heb dat ook niet gehad bij de vorige

wave.gif
  • Hier ook geen kwaaltjes hoor:) Zelfs geen pijnlijke borsten.

Enkel lage bloeddruk en snel het gevoel dat ik ga flauwvallen.

Juist hetzelfde als vorige keer dus.
    Maar zal toch ook blij zijn als ik mijn 1ste echo krijg, en (hopelijk) gerust kan zijn wink.gif
  • Ik had al last van vermoeidheid en mijn borsten, maar vanmorgen kotsmisselijk opgestaan. Enkele keren overgegeven, terug in bed gekropen en tot nu nog steeds geen beterschap. Wat is me dat!!
  • Oooh dames wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met weinig tot geen kwaaltjes. Ik zou al eeeeeeeeeeeerg blij zijn met pijnlijke borsten, maar helaas dat ook nog niet. We wachten af. Er zit niets anders op content.gif
  • Hoi allemaal even een vraagje bij deze zwangerschap heb ik precies heel andere kwaaltjes dan bij de zwangerschap van mijn dochtertje. Toen was ik echt misselijk tot 20 weken. Nu niet echt misselijk enkel kan ik nu niet tegen geurtjes van oa het kippenhok. Ben een beetje ongerust dat het nu zo anders is. Heb geen buikpijn ofzo enkel wel steken in mijn lies zowel links als rechts. En mijn tepels doen pijn. Dit had ik vorige keer ook helemaal niet. Moet ik me ongerust maken of kan het zijn dat de zwangerschappen zo verschillen?
  • hey Nathalie,

Ik heb net hetzelfde hoor, maar zit nog met de meest extreem misselijke weken in mijn hoofd ter vergelijk vrees ik. Nu af en toe wat minimisselijk bij geurtjes inderdaad, wel al veel sneller een bhmaatje meer, maar ik denk dat ik bij Leon ook pas aan week 7 en zeker week 8-9 tot 12 veel misselijker was. Ik vrees dat we het nog te goed hebben dus ik zou zeggen, geniet van de laatste ok-momentjes nu... Bekijk maar eens de tabellen die de stijging in het hcg aangeven, binnen max 2 weken gaat dat peilsnel omhoog, net zoals wellicht de bijhorende misselijkheid...
    Zoveel ervaring heb ik niet maar ik denk dat dat toch wel kan verschillen, je lichaam 'weet' nu al wat meer wat het is om zwanger te zijn enz...
  • Nathalie,niet te ongerust zijn. Ik was bij de 1ste zwangerschap al vrij ver voordat ik wist dat ik zwanger was, gewoon nooit misselijk geweest ofzo,helemaal niks van kwaaltjes.

Nu wist ik het rap,maar gewoon omdat we er nu mee bezig waren,want van kwaaltjes is hier weer geen sprake. En ik hoop dat het zo blijk eerlijk gezegd:)

Maar je kan dus echt wel gezond zwanger zijn zonder ook maar iets van kwaaltjes hoor wink.gif
  • Vandaag dan toch met tijden vrij misselijk en vooral heel moe! Testje vertelde vandaag 3+ dus het hcg stijgt wel. Kan het hcg ook blijven stijgen als het mis moest zijn? Vorige keer toen ik een miskraam heb gehad daalde het wel.
  • Ik ben alleen misselijk na het eten van brood en drinken van melk. En mijn borsten zijn wat voller. Voor de rest geen kwaaltjes hier.
  • dat is toch al een goed teken hé Nathalie? HCG kan niet meer stijgen bij miskraam dacht ik, kan wel geleidelijk aan zakken, niet van dag op dag naar 0 denk ik. En de misselijkheid ook natuurlijk. Hier vandaag enooorm moe. Val bijna in slaap waar ik sta.

Ik herinner me nu wel dat ik het bij Leon pas vertelde na echo op 7 weken, en toen deden we een bbq en de misselijkheid viel nog goed mee dan. Pas erna is het veel erger geworden...
  • Ik heb bij inspanning druk in mijn onderbuik + steekjes t.h.v. de lies links en rechts. Ik heb geen last van opgezwollen borsten of misselijkheid... Ik heb wel een nijg opgezwollen/opgeblazen buik en ben moe.
  • Bwuk de misselijkheid wordt hier toch elke dag een stukje erger hoor... ben al aan het verdikken want het gaat het best als ik zorg dat ik nooit een lege maag krijg dus af en toe een (extra) boterham, koekje, stuk fruit... het ene is al gezonder dan het ander maar het blijft toch meer... en inderdaad, niet zoveel zin in die light dingen meer ook ... Op naar de 12 weken hoor! Kijk wel een beetje op tegen de heel erg misselijke weken die komen...
  • Bij mijn eerste zwangerschap was ik zo misselijk vanaf week 6 dat ik elke ochtend moest overgeven.

Nu ben ik 8 weken, nog niet moeten overgeven, maar ik moet wel om de 2 uur iets eten, ik heb dan gewoon honger en voel me dan misselijk. Pppft ook vervelend wil geen extra onnodige killo's. Probeer zo gezond mogelijk te eten nu en niet te veel ineens.

wave.gif
  • bij yolas en yoran was ik 48 uur ziek de giep zei de dokter, en op de koop toe was ik van mijn hooikoorts af bij de oudste
    bij femke en fleur ziek van dag 1 van s morgens tot s avonds tot de bevalling
    ben benieuwd wat het nu zal zijn ben weer misselijk van dag 1 tot ja dat zullen we zien he hoop niet tot de bevalling maar ja dat is afwachten
  • Oeioei Brientje, hopelijk niet terug heel de zwangerschap. In welke mate ben je die 9 maand dan misselijk? Ik zal mezelf maar al gelukkig prijzen dan bigsmile.gif
    Hier komt het wat in golven, maar dat was de vorige keer ook zo, en werd met de week erger... op den duur was het echt vreselijk om in de auto to zitten enz.
    Inderdaad, eten helpt hier ook en vrees ook dat de kilo's eraan zullen vliegen. Vooral omdat ik de vorige keer dat eetpatroon heel moeilijk kwijtgespeeld ben, ook met borstvoeding had ik constant nood aan extra calorieën en ook soms in de nachtelijke uurtjes (van 's nachts soms lang borstvoeding te geven). Ik bereid me alweer voor op een dieet achteraf... Allé, vooral terug tijd vinden om te bewegen, niet altijd voor de meest calorierijke optie kiezen enz. Maar daar hebben we nu dus helemaal niks aan wink.gif

Lopen jullie ook zo met jullie hoofd in de watten? Gisteren 2 manden witte was van het droogrek buiten gehaald. Dacht dat strijken we dan vandaag, het regent toch, en hup ik kom vanmorgen buiten, wat heb ik daar laten staan in de regen... die mand. Hoera! Dan maar terug uitgehangen...
  • sita82 hier is het zo dat ik iedere ochtend boven de wc hang en de rest van de dag zeer goed moet opletten wat ik doe of eet en zorgen dan ik steeds drinken in de buurt heb (nu enkel water of thee) niet zo leuk dus maar ja als ik maar binnen 30 weken een gezond kindje in mijn armen mag hebben kan het me eigenlijk niet veel schelen maar hoop toch dat er niet te veel zijn die hetzelfde moeten meemaken kwa misselijkheid
  • zijn jullie ook zo extreem moe?
    de laatste 2 dagen waren echt verschrikkelijk, moe van 's morgens tot 's avonds en dan om 19u in slaap vallen op de zetel totaal uitgeput.
    misselijkheid valt wel mee, wel absoluut geen honger...

pff... kan me eigenlijk niet herinneren dat ik dit ook bij mijn vorige zwangerschap had. toen had ik meer last naar het einde toe.
  • Vanmorgen ben ik de eerste keer misselijk opgestaan...Ik moest gelukkig niet overgeven, maar ik voel mij echt supermisselijk drunk.gif .

Voor de rest reageert mijn lichaam nu al enorm op inspanningen, ik krijg dan altijd last van steken en druk in de buik. En ik ben ook moe! Ook nog steeds last van gevoelige tepels, maar de borsten doen geen pijn.Aangepast door Sunshine3 op 30/08/2012 09:12
  • kali, hier ook nog steeds heeeeel moe hoor, misselijk nooit geen last van gehad.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld