Huiduitslag en diarree

• Huiduitslag en diarree

Hoi dames

onze dochter van 1jaar en 8 maanden heeft een rare huiduitslag.
    Vorige week werd dit gemeld in de creche dat ze wat boebeltjes had in de schaamstreek (pampergebied) en dat er nog wat kindjes waren. Ze waren zeker dat het geen pokken waren en dat het ook geen muggenbeten zijn (op muggenbeten reageert onze dochter allergisch dus die herken ik meteen) maar ze wisten ook niet wat het dan wel zou zijn.
    Ik het weekend is het redelijk stabiel gebleven maar toen ik ze gisteren ging ophalen in de creche was het echt weer erger geworden. Ook een begeleidster daar heeft er last van. Verschil bij haar is dat het niet jeukt en schilfert (ze heeft het ook van haar kin tot aan haar knieën) en bij dochterlief jeukt het enorm.
    Gisterenavond thuis zagen we het ook echt verergeren. Ineens ook boebeltjes op de palm van haar hand, bovenop haar voet, op haar kin, ...

In de creche dachten ze mss uitslag van de processierups (die haartjes) maar die komen voor in berkenbomen en die zijn er niet bij ons (oké die haartjes kunnen ver vliegen) maar dan zouden toch alle kindjes in de creche dat moeten hebben ? Die spelen toch allemaal buiten ?
    Of hier bij ons thuis, dan zouden wij als ouders toch ook last hebben ?

Ze heeft geen koorts maar wel diarree.

ik heb al veel gegoogeld maar ik vind geen foto's van huiduitslag die er op lijkt. Zweetboebeltjes zijn het ook niet want we verkoelen ze vaak (zwembad en douche). Zwembad is een natuurlijk bad dus geen chemische producten (chloor en dergelijke) en ik was ze (ook niet elke keer als we ze verkoelen) met ph neutrale zeep. Ik smeer ze in met zonnecreme, bepanthol tegen extreem droge huid, calmiderm om het jeuken tegen te gaan, ... (niet te samen he !)

Iemand een idee ?
    Donderdag kunnen we pas naar de dokter.

• Processierupsen zitten in eiken bomen.
    Mijn man heeft eens gans vol uitslag gestaan hiervan, ganse lichaam maar niet de schaamstreek, dus dit lijkt me erg onwaarschijnlijk

Groetjesi
  • neen mij lijkt het ook onwaarschijnlijk dat het van de processierups zou zijn...
  • Hand-mond-voetenziekte?
  • pijnlijke blaasjes, eerst in de mond en na een tweetal dagen ook op handpalmen en voetzolen, tussen vingers en tenen = hand voet mond ziekte

zij heeft geen blaasjes in haar mond. het is in haar bilnaad begonnen.

Ik ben vanmorgen wel opgestaan met een dikke blaas in mijn mond (binnenkant lip) maar kan van een mug zijn ook natuurlijk bigsmile.gif
  • Als het pokken waren, had ze nu idd al lang blaasjes gehad.
    En is het geen eczeem of zweetband?
  • het lijken blaasjes maar sommigen weer niet. Sommigen zijn heel erg gegroepeerd.
    het rare is ook dat ze het niet op haar rug heeft ??? Overal maar geen enkel daar. In haar haar vind ik er ook geen.
    een mama heeft blijkbaar een kindje thuis gehouden omwille van de 5de ziekte maar dat heeft ze al eens gehad. En dat jeukt niet en start meestal in het aangezicht terwijl het bij ons R niet in haar gezicht zit.
    Natuurlijk geen arts te vinden waar we nog terecht kunnen. sad.gif

• Windpokken starten als rood vlekje en worden dan blaasjes natuurlijk. D
    Dus dat zou al kunnen.
    Uiteindelijk heb je vlek, blaas, korstje.
    Ook groepjes kan perfect want door het uitlopen van het vocht kunnen ze er meer krijgen.
    Waarom zegt de opvang dat het geen windpokken. zijn?
  • Geen idee.
    Ze hebben al veel pokken gezien en ze denken dat het geen pokken zijn en geen muggenbeten.
    Er zijn nog kindjes met vlekjes maar er is nog maar een kindje bij wie het ook jeukt.
    En nu de begeleidster heeft het ook. Zou ze het dan al niet eens gekregen moeten hebben van de vorige pokkenepidemie ?
  • Misschien is het ZONA een uitloper van de windpokken (wat wil zeggen dat ze de windpokken dan toch al eens heeft gehad want je krijgt zona alleen als je windpokken hebt gehad)
    Is de enige aandoening die ik vind waar bij je blaasjes hebt die voorkomen op een kant van de romp... En veel jeukt ...
  • Hoe oud was ze de 1ste keer.
    Want als ze het voor hu' 1 krijgen kunnen ze het gewoon opnieuw krijgen.
  • Ik denk dat ze toen 8-9 maanden was. Kan het me niet goed meer herinneren precies. Ik weet dat het redelijk zonnig was en ze al in een eetstoel alleen kon zitten.
  • Geen zona, geen pokken, geen processierupsen, ...
    Niemand weet het echt.
    Kindje in creche met zelfde heeft de dokter toch toegekend aan processierupsen.
    ONze dochter heeft het overal behalve op haar rug.
    ze krijgt nog altijd nieuwe vlekjes bij en ze zakken en stijgen nu. Nu zitten ze net in haar nek onder haar haar en zijn ze ook gezakt naar haar voetzolen. Ik heb ondertussen ook wat van die blaasjes. Eentje in mijn mond gehad en nu vooral op mijn benen.
    Bij de hulp in de creche ook vlekjes die uitdeinen naar de armen en benen.
    Bizar gegeven.

Dochter heeft nu ook aften in de mond dus eten en slapen lukt niet meer en gisteren 38.6 koorts.
    Kan toeval zijn of het kan samenhangen.
    Ik word er stillekes aan zot van.
    Zal nog maar eens een andere dokter proberen morgen op mijn 4/5de dag.
  • De laatste boebeltjes zijn volgens dokter hand, voet mondziekte (hoewel de vlekjes in mond als laatste zijn bijgekomen). De overige vlekken op haar lichaam heeft ze het raden naar aangezien ze al twee weken komen en gaan.
    Insectenbeten zegt ze ... Geloof ik niet en mijn man ook niet.
    Enfin, ze ziet af nu van die blaasjes in haar mond. NIet kunnen eten en drinken en niet kunnen slapen... zo gaat die weerstand nog meer achteruit natuurlijk.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld