februaribeebjes

• Ons Emma is 6 maand oud vandaag! Hiephiep hoera!
    Bijna niet te geloven hoe snel ons kleintjes groot worden...

party.gif
  • Hey!

Hoe gaat het met de dames?

Morgen hier ook 6 maand!!!

Ons venteke slaapt nog niet door... met die stomme melk die hij niet lust heeft hij 's nachts nog steeds honger!!! dus, mama moet er nog 2X uit...

Voor de rest, een supersnelle baby hier!
    Hij trekt zich recht! jaja, nog geen 6 maand en 't is zover...
    Hij zit en begint te kruipen....
    Heb het allemaal gefilmd, want mocht ik er niet bij geweest zijn, ik zou het zelf niet geloven...

't gaat VEEL te snel!!!!

Groetjes...
  • Niemand meer hier?
  • Hoi Missie,

Ik kom hier af en toe nog wel eens piepen wink.gif . Het is hier heel druk geweest de laatste tijd. Onze peuter is voor het eerst naar school gegaan op 3 september en hij is nog niet helemaal zindelijk, dus mijn wasmachine doet overuren.

Ons meisje is net 8 maand geworden (maandje te vroeg geboren) en die was de afgelopen 2 maanden veranderd van een goedlachse baby naar een heel chagrijnige baby. Ze sliep bijna niet meer overdag, was ook 's avonds heel moeilijk in bed te krijgen en na een tijdje werd ze ook 's nachts terug wakker. Na verschillende doktersbezoeken denken we nu de voornaamste oorzaak gevonden te hebben: ze verdraagt geen fruitpap! Ze gaf veel voeding terug, maar had geen reflux volgens de ka, maar uiteindelijk toch gaviscon geprobeerd. En dan gaf ze ineens enkel nog fruitpap terug (melk en groentepap veel minder). Dus nu fruitpap weggelaten en nu hebben we weer een vrolijke baby die gemakkelijker en langer slaapt bigsmile.gif . Het arme dutske had gewoon maagpijn. Had ze het maar kunnen zeggen hè. Ik moet nu 6 weken omeoprazole geven zodat haar maag zich herstelt en daarna zien we wel weer.
    Motorisch is ze wel goed mee denk ik. Ze zit alleszins al bijna een maand stabiel. Haar gewicht heeft ze ook ingehaald, alleen met haar lengte hangt ze nog steeds onder alle curves. Een klein dikske voorlopig!

Jawadde die is er snel bij bij jou, al kruipen en rechttrekken!
    Wel vervelend dat hij nog niet doorslaapt. Ben jij niet stikkapot dan?

groetjes,
    Ann
  • Oh Pebbles, da's idd jammer he... die dutskes kunnen het niet zeggen he!
    De onze had en heeft koemelkallergie en heeft ook weken geschreeuwd alvorens we uitgedokterd hadden wat er aan de hand was...

Een zeer snelle baby hier, staat al af en toe alleen, dus we zien hem binnenkort stappen!

Tja, dat niet doorslapen, zou graag tips hebben hoor, want in combinatie met werk en er op tijd uit zijn voor het schooltje van de oudste, eist het zijn tol...

Het is natuurlijk een actief bazeke en misschien heeft hij idd wel honger....

Die schatjes worden veel te rap groot...

Groetjes!
  • Hoi! Ik piep af en toe ook nog eens!

Emma is nu 7,5 maanden oud. Ze brabbelt heel veel, en zingt en danst veel meer dan onze zoon vroeger deed, heel grappig. Ze lacht altijd. Haren trekken is haar favoriete bezigheid, sament met pfffrt, tong ts de lippen en blazen.
    <3

Ze zit zelfstandig en kruipt achteruit.

Ook qua ritme is het een heel makkelijk kind:
    4x per dag eten (2 flessen, GP en FP)
    1 dut van 9u tot 10u (die is ingekort omdat z snachts minder vast en lang sliep)
    nachtrust van 19u tot ca 6u30 - 7u...

Ze weegt ca 8kilo, draagt maatje 68, maar niet lang meer denk ik. Binnenkort gaat de maxi cosi op zolder, krijgt broer een nieuwe autostoel (ze staan al klaar op zolder) en mag zus in de huidige stoel van broer. Leuk!

Grote broer mag binnen 5,5 weken naar school. Ik kijk ernaar uit, en hij ook. Hij is gelukkig zindelijk, dat is ons in juli gelukt (of eigenlijk, het is HEM gelukt!). Hij doet wel nog een middagdut, en die kan hij op school niet doen. Ik ben dus ontzettend benieuwd hoe hij reageert.

Ts broer en zus is het grote liefde, heel fijn om onze kindjes zo te zien lachen met en naar elkaar, en soms zelfs al wat samen te spelen
    bigsmile.gif
  • Beste fiere

zou je me kunnen emailen aub, het gaat over de pepti 1

mvg,
  • pepti

sorry Fieke......
  • Zo, de eerste kerst van ons meisje zit erop...

Ze staat mooi recht met steun en zet vlot enkele stapjes. Ze gaat dan ook zelf weer heel mooi zitten, in tegenstelling tot haar broer, die vroeger steeds achterover viel als hij losliet...

Boterhammetjes eet ze lekker zelf, nog 2 dutjes per dag, en vlot doorgeslapen nachten smile.gif

Het duurde lang, maar na de twee ondertandjes op 6 maand, heeft ze nu bovenaan 4 tanden tegelijkertijd gekregen!

Volgens mij heeft ze momenteel last van een sprongetje (11-maanden-sprong)? Ze slaapt minder goed, overdag wil ze vaak NIET in bed, ze heeft heel veel aandacht nodig, durft al eens fruitpap of melk te weigeren of voor de helft te laten staan...
    Het begon vorige week zondag (de 16de) dus ik hoop dat we er bijna uit zijn- want ze is héél vermoeiend!

goofy.gif
    Fijne feesten iedereen!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld