Doopsuiker voor collega's

• Doopsuiker voor collega's

Hallo,
    ik weet dat ik er al vroeg bij ben, maar ik ben al stilletjes aan de doopsuiker aan het denken. Nu vroeg ik mij af wat ik het beste kan doen voor mijn collega's. Ik werk op een grote dienst (+- 40 collega's) en ik twijfel of ik iedereen een doosje doopsuiker zou geven of gewoon een grote pot voor op tafel waar iedereen uit kan nemen? Zijn er hier die in een gelijkaardige situatie gezeten hebben en wat hebben jullie gedaan?

Moest ik toch voor een grote pot gaan, hebben jullie nog originele ideetjes? Ik zag onlangs een soort van kauwgumballenautomaat voor doopsuiker, maar dit waren kleine exemplaren van 10 cm hoog. Dan zou ik wel een grotere nemen als ik dat kan vinden.

Albast bedankt voor de reacties!
  • hier gewoon grote pot gedaan (allé, eigenlijk 2 stuks op verschillende lokatie). 3tal meer direkte collega's die thuis kwamen, hebben daar een apart doosje meegekregen. Origineel zijn op het werk was voor mij geen prioriteit. Weet ook niet wat je 'thema' is. Van andere bevallen collega's was het ook een pot en is toch altijd wat anders aangekleed.
  • Op mijn dienst werken een 60-tal personen. Ik zet een grote pot voor iedereen in het koffielokaal. Mijn directe colleg’as (een 10-tal) krijgen ieder afzonderlijk een kaartje en sommigen daarvan komen waarschijnlijk ook wel op bezoek en dan krijgen ze een doosje mee zoals elk ander bezoek. Mijn man heeft zo’n 70 collega's en zet ook een grote pot. Onze ouders zetten op hun werk ook zo een pot.

Ik heb ook niet de intentie om daar origineel te gaan doen en er nog veel geld aan uit te geven (suikerbonen op zich zijn al duur genoeg, vind ik wink.gif). De suikerbonen zijn dezelfde als die in de doosjes en qua kleur in lijn met het thema. Op de potten plakken stickers met de naam, passend bij het kaartje en thema.
  • Bij de oudste zoon hadden we voor op het werk van die Ikea Weckpotten met kliksluiting. En daar dan de sticker van zijn doopsuiker op. Thuis hadden we ook het kleinste formaat van die potjes met wat suikerboontjes en snoepjes in, en daar is door het bezoek toen ook flink van gesnoept smile.gif

Bij de tweede zoon was het kaartje iets met een race auto, er waren ook doopsuikerdoosje waar een echt blikken mini race autootje op vast gemaakt was. Voor op het werk heb ik toen zo een setje opbergdozen van Ikea genomen. De dozen waren geel en zwart wat toen toevallig heel goed uit kwam met de kleuren van het kaartje. Ik heb daar toen ook een naamsticker op geplakt en met visdraad een race autootje op het deksel gemonteerd (het kon zo wat heen en weer rijden smile.gif )

Ik moet zeggen, beide keren toch positieve reacties gehad. "Nadeel", niet alle Weckpotten of dozen zijn nadien nog terug bij ons geraakt. Mijn schoonvader had als trotse opa ook altijd een potje of doosje in de koffiekamer van het directiecomité waar hij werkte staan, en die verdwenen daar altijd... Dan denk ik, ohjee, tis maar gewoon een Ikeapot van 1,5€... Dat moet ge nu toch niet pikken... Maar dus toch. Op mijn werk heb ik alles altijd wel terug gehad, alleen het race autootje was wel van het deksel af...
  • @leonor Bedankt voor de tip van de ikea-potten smile.gif. Want zoals hierboven ook al aangehaald is, de suikerbonen zijn toch niet zo goedkoop. En ik vind zo grote bokalen wel leuk smile.gif
  • Hier gebruikte ik voor beiden grote handgeschepte papieren zakken, die blijven ook mooi rechtop staan. Daarop had ik met lijm in vilten letters de naam geplakt en deze dan helemaal vol met doopsuiker. Die zakjes waren totaal niet in thema van de rest van de individuele porties.
    Na 2x gebruik bij het oud papier gedaan.
    Makkelijk, goedkoop en eigenlijk best mooi.
  • en de grote bokalen doen ook nadien nog dienst als opnieuw te vullen snoeppotten smile.gif
  • Dat vind ik raar, dat jullie de verpakking/glazen bokaal terug meenemen naar huis?
    Dat hoort voor mij bij de traktatie.
    Ik liet die bokaal daar gewoon staan, tot die inderdaad op een dag weg was.

Ook de kinderen hadden voor de klas een glazen bokaal (die van Ikea), de ene juf heeft die bokaal bijgehouden en wordt nu nog in de klas gebruikt. De andere juf heeft die terug meegegeven naar huis en dat vond ik precies raar?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld