Uitgerekend in juni 2016

• Hoi!

Wat betreft de valies: ik moet er eerst nog een gaan halen bij mijn ouders wink.gif
    Ik ga gewoon 1 valies meenemen. Anders teveel gedoe denk ik als we effectief moeten vertrekken. Gezien het ons eerste kindje is, zal het zo al wel spannend genoeg zijn, zonder dat we overal aan moeten denken.
    Bij mij staat er wel in de opnameformulieren wat ik allemaal moet voorzien. Dus ik ga mij gewoon aan dat lijstje houden. Buiten het feit dat ik voor manlief ook nog wat extra kleren ga meenemen (en misschien een boek ofzo voor tijdens de weeen, zodat hij ook iets te doen heeft ... tongue.gif )

Ik denk wel dat ik rond 34 weken eens ga bekijken wat ik ga meenemen allemaal. Voor mezelf is dat minder een probleem dat voor onze kleine man. Twijfel te veel ivm hoeveel en wat ik moet meenemen smile.gif
  • Hihi dat ik nesteldrang had , had ik stiekem toch wel door. Maar geniet er ook van! Net vroeg mijn buurvrouw hoe het was met de keuken. Ik zeg: Goed, bijna af. En ben naar binnen toegerend om de hele keuken met witte reus te poetsen tongue.gif

In het ziekenhuis tijdens de bevalling droeg ik beide keren een ruim vallende nachtpon. Dat beviel me goed, dus wil ik nu weer doen.
    De baby werd gelijk bij me gelegd, dus dan wordt wat je aan hebt vies tongue.gif Dus een reserve nachtjapon of ruime pyama is wel gewenst.
    De elastiek van een pyamabroek was mij te pijnlijk op mijn buik.

Verder ben ik nooit lang gebleven in het ziekenhuis, dus qua extra kleren.....ik geloof toen ik wegging dat mijn man een schone spijkerbroek en trui had meegenomen voor mij.
    Verder heb ik in het ziekenhuis inderdaad kleertjes bij voor de kleine. Meer krijg ik momenteel niet bedacht, eigenlijk? Je papierwerk...pasje ziekenhuis en verzekering en mijn kraamdossier.
  • Ik had vorige keer koffer én rugzak mee. Rugzak met t-shirt om in te bevallen. Ben binnen gegaan in mijn gewone kleren en me dan in het ziekenhuis omgekleed. Ze leggen inderdaad kindje bij u na de geboorte dus best iets aandoen dat snel omhoog geschoven kan worden en dat vuil mag worden. Hoewel de t-shirt na het wassen weer proper was. In rugzak zat ook flesje water, druivensuiker, fototoestel, 1ste outfit voor baby,... Alles wat ik tijdens arbeid en kort na geboorte nodig zou hebben. Op die manier moest mijn man niet altijd een hele koffer doorzoeken op zoek naar iets. In de koffer zat dan wat gerief voor de dagen in het ziekenhuis. Nog paar andere kleertjes voor kindje, toiletgerief voor mij, joggingbroek + topjes en t-shirt voor mij (hou er rekening mee dat het erg warm is op materniteit!). Pampers, tetradoeken krijgen we op materniteit. Ook een verzorgingspakket (met wasgel, thermometer,...) voor kindje kunnen we daar aankopen en heb ik vorige keer ook gedaan.
  • Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb mijn verhaal al eens gedaan op het tien weken topic, maar kom...

Gisteren nog eens naar gyn geweest. Alles was goed met ons meisje. Haar geschatte geboortegewichtje zal nu 2kilo 700/900 zijn. En daar ben ik blij mee. Mijn zoontje was ook 2kilo740 en aangezien ik niet groot ben komt dat goed uit. Wel lag ze nog steeds in stuit. Mijn gyn staat wel open voor een stuitbevalling, zelf onder water. En als ze aan 37 weken nog in stuit ligt dan wilt hij haar proberen te keren in de buik...
    Ik zei hem dat ik soms in het midden van mijn buik twee bulten had (poep en hoofd) en ik mij afvroeg dat ze niet verder kon draaien. Hij zei dat ik haar gerust eens mocht helpen door haar een "duwtje" te geven. Dus 's avonds lig ik in de zetel en zie ik terug twee bultjes. Duw ik voorzichtjes haar hoofdje naar beneden en poepje omhoog en ze draaide precies effectief! Dus ik vraag me nu af of ze werkelijk goed ligt nu? En of ik nu ook niets verkeerd heb gedaan... Ik voel haar wel nog bewegen hoor. Ik heb de vroedvrouw toch verwittigd en zij komt nog eens kijken dinsdag. Volgens haar moet ik mij geen zorgen maken.
    Voelen jullie dat hoe jullie baby juist ligt? Ik vind dat precies moeilijk in te schatten...
  • Ik voel dat helemaal niet. Ik zie heel mijn buik bewegen en heb echt geen idee hoe ze ligt. Ik zie over heel mijn buik (ale, tot iets boven mijn navel) bultjes en bewegingen passeren, maar ik kan niet inschatten wat het is. Bij zoontje had ik ook een voorliggende placenta en veel gedemptere bewegingen. Nu zie ik echt heel mijn buik bewegen. Mijn man wil volgende controle eens vragen om te zien of het toch maar zeker een baby met twee armen en twee benen is. Er is zoveel beweging dat hij niet kan geloven dat enkel onze dochter dat doet. smile.gif
  • @*flow*: echt voelen dat ze juist ligt, doe ik niet. Maar tijdens de laatste twee controles (ik moet al een tijdje elke twee weken gaan), lag ze wel goed. Kort voordien was ze gedraaid en ooeeeh dat heb ik geweten. Ik dacht ff dat het zo ver was shocked.gif Gyn zei wel dat ik dat zo hevig gevoeld heb in combinatie met mijn andere complicaties en omdat ik zo klein ben en de baby dus weinig plaats heeft. Ze heeft dus letterlijk toen ff heel mijn buik verbouwd
    @lot: stel je voor dat het er twee blijken te zijn wink.gif nee, maar dat is hier ook soms sinds een week of 2-3. "Actie" op verschillende plaatsen tegelijk. Toevallig deed ze dat ook tijdens de echo, dus ik weet dat het alvast gaat om knie en voet wink.gif
  • De verloskundige zei vorige controle wel tegen mij dat de baby reeds met hoofd naar beneden lag, in ieder geval op dat moment he, ze kunnen nog alle kanten op nu.
    De rug lag aan de linkerkant en de voeten rechts.
    De baarmoeder was mooi groot tot aan borstbeen ongeveer.

Dalen ze echt pas in vanaf week 34 a 35? Ik heb het idee steeds dat het nu al gaande is.
  • De vroedvrouw is vanmorgen geweest en ze denkt dat ons meisje 9/10 gedraaid is!! Dus ik heb dan toch een goed duwtje gegeven wink.gif
    Nog even de echo afwachten van 13 mei...
    Gisteren voor mijn trouwkleedje geweest! Mooi hoor smile.gif Ze gaat het nu helemaal vastmaken... dus hopelijk raak ik er nog in binnen twee weken blush.gif

Dat het zonnetje nu maar vlug komt!!!
  • Hoihoi!

Hier vandaag nog eens een controle gehad, 34 weken. Maar veel speciaals is er niet gedaan... Zoonlief is zoals het hoort 400 g bijgekomen en ligt nu met het hoofdje nog beter gepositioneerd in het bekken. Hij ligt hier veelal met de rug aan de rechterkant, en poep tegen mijn lever aan. Aangezien placenta vooraan ligt, voel ik hem niet meer echt veel stampen. Zo nu en dan steekt er een knie of een voet wat uit, maar voor de rest is alles rustig.

Volgende keer gaat ze nog eens een inwendig onderzoek doen, en de streptokokkentest. Ben hier wel wat zenuwachtig voor (voornamelijk het inwendig onderzoek dan...)

Groetjes,
  • Vandaag ook controle gehad op 34w2d. Alles was goed met ons meisje, weegt 2kg450, mooi zoals uitgeteld zei ze.
    Voor de rest ook weinig nieuws, bekken blijven zoals het was, verergerd niet, dus dat is wel goed.
    Doopsuiker is eindelijk klaar, 1 van dees eens met de enveloppen beginnen. Kaartje moet nog beetje aan aangepast worden, maar komt goed ☺️
    Nu nog kamer, meubeltjes, kleren, valiesje(s) en zou eig zoveel willen doen in huis, maar heb er gewoon de energie niet voor 😔
  • Dag iedereen!

Onze kleine man, voorzien voor juni, heeft afgelopen weekend besloten dat het genoeg geweest was...
    Het was een snelle bevalling voor een eerste kindje, op amper 6 uur was hij er, zonder al te veel last te hebben gehad van de weeen. (de persweeen daarentegen... bigsmile.gif )

Maar goed, ons klein bundeltje vreugde ligt nu gezellig te slapen bij zijn papa op de borst... Puur genieten!

Nog veel succes met jullie bevallingen...

Groetjes,
    Niempje
  • @Niempje Gefeliciteerd!!!! Hoe heet hij? Wat woog hij? Met welke termijn is hij dan precies geboren nu?

Mooi dat alles goed gaat hoe dan ook!!!! Geniet van je bundeltje geluk!
  • Proficiat @niempje !!! Geniet maar volop van jullie wondertje!
  • Hoe gaat het met de dames? Spannend aan het wachten?

Ik ben 2 weken geleden bevallen van onze dochter. Mijn water is gebroken op het werk. Een vlotte bevalling, ook in 6 uur tijd was ze er. De weeën waren pijnlijk maar draaglijk.
    Onze dochter moest op de dienst neonatologie liggen maar ik heb 10 dagen bij haar mogen blijven gezien ze van de borst dronk en dat blijkbaar uitzonderlijk is voor een prematuur. Ze woog 2kg720 en 48 cm. Gelukkig was ze steeds boven het gemiddelde qua gewicht dus had ze bij de geboorte wat reserve. Ze doet het goed en sedert vorige vrijdag (ze moest 36 weken en 2 dagen zijn) zijn we thuis. Het is zalig love.gif

Ik wens jullie allemaal nog veel succes met de bevalling en geniet van jullie beebje !
  • Hallo iedereen,

sorry voor het late antwoord.. Het is ineens druk met een kleine man in huis bigsmile.gif

Ik ben bevallen op 38 weken. Gus woog 3,2 kg en was 50cm groot. Een flinke kleine man dus. Hij heeft 1 dag op neonato moeten liggen onder de zonnebank, omdat mijn melkproductie blijkbaar niet goed op gang kwam en hij dus te weinig vocht binnenkreeg.
    Ondertussen totaal geen probleem meer, hij komt flink bij!

Groetjes,
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld