Budget geschenkjes verjaardagsfeestje 5-jarige

• Budget geschenkjes verjaardagsfeestje 5-jarige

Hallo,

Hier is het zover. Onze meisjes mogen binnenkort naar een eerste verjaardagsfeestje van een vriendinnetje.

Nu vroeg ik me af welk bedrag per kindje gangbaar is voor een geschenkje. Zou zeker niet willen dat ik te weinig geef, maar mezelf kennende zou ik dan misschien snel in omgekeerde richting uit de boot vallen, en dat wil ik ook weer niet... Enfin, ik wil gewoon nΓ­et opvallen wink.gif, enkel een jarig kindje blij maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties! En, oh ja, als jullie tips hebben voor geschenkjes aan die leeftijd, shoot smile.gif.
  • Gangbare bij ons is 15 euro, toch zeker als je cadeaubon of centjes geeft. Heel soms zat er ook eens 20 euro in.

Ik kijk bij een feestje op verplaatsing dat ik een pakje geeft die ongeveer overeenkomt met de prijs die ze per kind moeten betalen. Voor feestjes thuis kijk ik vooral naar wat het kind echt wil, zonder persΓ© aan die 15 euro te willen geraken. Met een hoop knutselgerief zit je al snel aan een groot pak voor een eerder klein bedrag

tips: gewoon aan de mama in kwestie vragen waarmee kindje blij gemaakt kan worden, of je eigen kind laten kiezen als het iemand is die ze goed kent
  • In de kleuterklas.
    10 euro en een klein pakje. Totaal van 15 euro

Vanaf het lager een bonneke van 15 euro of een cadeaupak van 15euro.

Bij mijn schoonbroer en schoonzus zijn het altijd bonnen van 20 Γ  25 euro, die ze geven en krijgen.
  • Geven jullie in de kleuterklas geld? Daar heeft zo'n kleuter toch niets aan?
    Bij ons geven ze heel de lagere school zelfs nog echte cadeautjes! In het 5e en 6e lj zit daar af en toe een bon of een envelopje tussen als de jarige het echt zo vraagt (om te sparen voor iets groters bv), maar toch overwegend echte cadeautjes.
    Het budget is bij de meesten 15€.
  • @Spookje, @Neuzeke en @els, bedankt voor jullie tips - ik geraak er naar idee van budget toe al een heel eind mee op weg; ook geeft het wat inspiratie qua aanpak om (de samenstelling van) een geschenkje te kiezen. Dank je wel! Het feestje is volgende week, dus werk aan de winkel in het weekend smile.gif.
  • Neeneee geen geld, een bonneke van 10euro.
    Maar dat maakt eigenlijk niet uit e.
    Een bonneke zijn ze op de moment zelf ook niets mee.

Onze kinderen krijgen sowieso liever een bonneke of centen .
    Zo kunnen ze zelf gaan kiezen πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Sommige ouders zorgen natuurlijk wel voor leuke pakje maar eerlijk gezegd, hebben we al vaak gezien, dat de action winkel bij uitstek voor een cadeautje.
    Als mensen dat zo lief zijn iets te geven, dan vinden wij persoonlijk het leuker dat de centjes ook gaan naar iets wat de jarige echt leuk vind.
  • Wij hebben nog nooit een (rommel)cadeautje in de Action gekocht hoor. En nog nooit gekregen ook. Hier geven/krijgen ze altijd kwaliteitsvolle cadeautjes. Een bon voor een kleuter blijf ik raar vinden. Het allerleukste is toch het cadeau openmaken? Dat valt al af als ze gewoon een bon krijgen. En ook in de lagere school zijn er nog veel kinderen die liever een echt pakje openmaken dan een bon te krijgen.
  • Daarom dat we voor de kleutertjes een bon en pakje geven e smile.gif.
    Een pakje openmaken gaan ze natuurlijk leuk vinden, wij doen ook altijd iets "speciaal" met de cadeau bon om die reden.
    Die vorige week zat in een grote ballon, vol confetti en kleine snoepjes.
    We hebben er al ingepakt in een doosje met daar rond bruin papier en rondom allemaal touwkes gewikkeld ( duurt lang om te openen smile.gif ).

Ahja hier dus wel vaak action pakjes.
    Onze oudste kreeg in het 1ste leerjaar een paar pakjes. Een nerf geweer uit de action en een zakje dino's uit de action en een auto met afstandsbediening en ik zie regelmatig zo spulletjes tussen de geopende pakjes liggen op feestjes.
    Onze middelste kreeg dan weer een super mooi pakje . Een prachtige potloodrol. Alleen is dat totaal geen pakje voor hem. Als er iets is dat hij niet graag doet, is het kleuren smile.gif.

En wat vinden jullie dan voor 15 euro ?
    Iets dat die kinderen vragen?
    15 euro is zo rap op als ze speelgoed of iets specifiek vragen .

• Playmobil, Lego, puzzels, knutselspullen, Play Doh, gezelschapsspelletjes, Match Box autootjes en toebehoren,...
  • In de kleuterklas was het sowieso een cadeautje.
    Vanaf het 1e-2e leerjaar werden het bons of geld. Ik vroeg het dan steeds aan de mama en de meesten zeiden "een centje want hij spaart voor iets". Zoon zit nu in't 5e en het is al een paar jaren enkel geld dat hij krijgt en ook geeft.
    Een bon was ook even in, we hadden 5 bonnen van 3 verschillende winkels ... ook niet handig dus.
    Hier is het standaard 15 euro. Ik moet zeggen dat hij nooit rommel heeft gekregen, maar toch ook zelden iets waar hij echt mee gespeeld heeft.
  • Budget was en is hier steeds 15 €.

Zoals ook door anderen gemeld, tot ongeveer 2e leerjaar zijn dat aparte kadootjes.
    Van dan af bons, geld of samenleggen voor 1 groot iets (Playmobil, Lego enz grote doos).

Maar ook voor 15 euro kan je toffe dingetjes vinden.
    Overzichtje wat ik zoal heb kado gedaan:
    - (voorlees) boeken
    - kleine spelletjes
    - knutselsetjes (strijkparels, loombandjes-attributen, ...)
    - kleine setjes Lego of Playmobil
    - wetenschapsspulletjes (insectendoosjes, verrekijker, vergrootglas, insectenlabo, zo'n stenen ei waaruit je een dino kan hakken zoals archeologen, ...)
    - LOL poppetjes (tegenwoordig populair)
    - Playdoh attributen
    - ...
  • Nog vergeten ... Ik bestel geregeld zo'n kleine kadootjes bij bol.com.
    Hebben ook vaak spulletjes in aanbieding staan.

Meestal vraag ik kado-tips aan de ouders...
    Vriendinnetje van zoon had graag Barbiepop bvb, zou ik zelf nooit hebben gekocht voor kindje dat ik niet goed ken.

Of opblaas spullen / waterpistool voor in zwembad bij warmere maanden.
    Badhanddoek met populair figuurtje op.
    Vriendenboekje om uit te delen in de klas.
    Puzzel.
    Kinderbaksetje.
    ...

Kan zo nog wel even doorgaan. Je bouwt met ca. 7 feestjes per jaar per kind precies wel wat ervaring op haha wink.gif.
    Aangepast door Sara123 op 10/03/2018 20:23
  • Hier is het budget 10 euro.
    Toen ze kleuter waren kocht ik ook een cadeautje (meestal lego of Playmobil, iets om te knutselen of een gezelschapsspel.
    Ik probeerde ook bijvoorbeeld tijdens de solden duurdere cadeau's te scoren aan ongeveer 10 euro.
    Hier was het de gewoonte om de hele klas uit te nodigen dus een 20-tal feestjes...
    Nu worden enkel nog de jongens/meisjes uitgenodigd en geven de meesten een kaart met een briefje van 10 euro in.
    Niet echt heel origineel maar de kinderen zijn het zo gewoon en als ze in de lagere school zitten zijn ze oud genoeg om te beseffen dat ze voor die centjes zelf een groter cadeau kunnen kopen.
  • Idd een hele lijst spullen.
    Maar zo een dingen zou ik dus nooit kopen voor het volledige bedrag.
    Tenzij de ouders er achter vragen of specifiek zeggen wat ze willen van playmobil, pop of boek ofzo.

Strijkparels, knutselspullen enzo waren de kleine pakjes destijds die ze kregen bovenop de centjes.

Het is gewoon al lang geleden dat iemand iets speciefiek vroeg ook.
    Wij en de meesten uit onze kinderen hun klas, vragen wat de jarige wil en dat is bijna altijd een bonnetje.
    In het 1st leerjaar vroeg een meisje eens verkleedspullen en dan kopen we dat met plezier maar dan vragen we ook aan de mama wat er al is en wat niet. 15 euro uitgeven aan iets dat een kind al heeft of niet leuk vind, is geldverspilling in mijn ogen.

Ik zou trouwens tevreden zijn met 7 feestjes per jaar πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Bij de oudste is het nu meer specifieke vriendjes vragen maar bij de middelste zitten we nog aan heel de hoop vragen .
    Gelukkig regelmatig ouders die een feestje samen geven πŸ˜„πŸ˜ƒ
  • In al die jaren hebben we nog maar een 2-tal keer iets gekocht wat de jarige al had (en 1 keer iets gekregen wat ons kind al had). En dat is snel opgelost: ik houd altijd het bonnetje bij zodat er geruild kan worden indien nodig smile.gif
    Bij ons wordt zowat alles wat ze ooit gekregen hebben wel gebruikt. Natuurlijk vragen we altijd wel wat de jarige wil en wordt dat ook aan ons gevraagd wat onze kinderen willen.
    EΓ©n van onze kinderen had dit weekend nog een feestje, 6e leerjaar, en jarige wilde absoluut geen bons of geld.
    Toch raar dat dit zo hard kan verschillen per regio!
  • Dat zal sterk bepaald worden, door wat de grote hoop doet zeker.
    Wij vragen het altijd hoor wat ze wensen maar nog weinig vraag naar pakjes.

Zouden de mensen dat doen, achter het ticketje vragen ?
    Of gewoon zwijgen en aan de kant zetten op zelf door te geven.
    Ik heb dat geen van de keren gedaan ☺. Op 2dehands te koop gezet dat wel.

Hier totaal geen binnenspelers dus veel uit het lijstje zou hier wel enthousiast en beleefd aangenomen worden maar gewoon de kast in gaan .

• Bij ons wordt dat toch gewoon gedaan hoor, ticketje vragen om te ruilen als ze het al hebben.
    Als het meer buitenspelers zijn, kan je altijd spullen voor buiten vragen natuurlijk wink.gif
  • Een bon van de hubo zou beter passen bij onze kinderen πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
    Hamers, planken, nagels en ze zijn uren zoet.
    Aan de familie worden wel pakjes gevraagd. Dus ik zou niet weten wat nog vragen aan die 20 kinderen πŸ˜„πŸ˜ƒ.

• Ik zou met plezier een hamer en nagels gaan kopen voor de jarige als dat mij gevraagd wordt goofy.gif
  • Wel dan nodig ik vanaf nu uw kinderen uit πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Ze kregen vorig jaar alle 2 een werkbak.
    Nu staat er voor hun pasen een set schragen en een overall met lussen op de lijst πŸ˜„πŸ˜ƒ.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld