Wanneer terug zwanger na vroeggeboorte, miskraam....?

• Wanneer terug zwanger na vroeggeboorte, miskraam....?

Hey mama's,

Wij zijn ons kindje vier maanden geleden verloren op 21 weken zwangerschap.
    Graag zouden we toch nog een kans wagen en een regenboogje op de wereld willen zetten.
    Hoelang duurde het bij jullie vooraleer jullie terug zwanger werden?
    Onze wens is zo immens groot...

wave.gif
  • Ik wou even meelezen maar weinig lotgenoten op het forum waarschijnlijk?
    Ik hoop dat je droom voor een regenboogje gauw werkelijkheid wordt.
    Groetjes en knuffel
  • Wij hebben ongeveer een half jaar gewacht en waren daarna vrij snel terug zwanger.

Heel veel sterkte nog en ook heel veel succes met het vervullen van jullie droom!
  • Wij hebben een maand of 5 gewacht, intussen zelf genetische testen ondergaan om te weten of het iets eenmalige was of een verhoogd risico. Dan na een maand of 7 terug zwanger geraakt, precies een jaar later dus. Helaas opnieuw mis.
    Hoelang je wacht hangt helemaal van jullie af, gemengde reacties krijg je toch. Te snel, te lang wachten... Wij zijn er helemaal terug klaar voor maar moeten helaas nogwat geduld hebben.
    Hier zijn toch wel wat lotgenootjes op het forum, Senna (nu terug in nod groepje), Evy (enkele maanden terug zwanger nu, weet niet vanbuiten in welk groepje ze zit) en nog een paar waarvan de naam me niet meteen te binnen schiet... Veel te veel eigenlijk sad.gif
  • Ik had een positieve test vast , 3maand na men miskraam (ronde 2)
  • Hallo @Mammie84 , wat erg dat je dit hebt moeten meemaken... Ik heb in februari ook een miskraam gehad. Ondanks het vele verdriet dat ik er nog over heb, voelde ik me vrij snel klaar om terug zwanger te mogen worden. Waarschijnlijk zou het mij wel helpen bij de verwerking, denk ik... Jammer genoeg heeft de miskraam op mijn man een ander effect. Hij twijfelt, wil wachten etc. Het is niet makkelijk als je als koppel niet op één lijn zit wat dat betreft... Ik zie dat jij en je partner hetzelfde voelen over het terug zwanger worden, en dan maakt het volgens mij echt niet uit of dit snel of niet zo is. Ik wens jullie alleszins een vlotte, goede, gelukkige zwangerschap toe! Bij sommigen is het dadelijk raak, bij anderen duurt het weleens een jaartje... Ik kan helaas geen ervaring hierover meegeven, gezien wij nog niet terug aan het 'proberen' zijn...
  • @Mammie84 oh wat vreselijk om dit te lezen. Heel veel sterkte met dit groot verlies !
    Het verlangen naar een regenboogje was bij ons ook heel groot na het verlies van ons meisje.
    Toch hebben we bewust nog enkele maanden gewacht vooraleer een nieuwe IUI behandeling te starten. Ik wilde me mentaal en ook lichamelijk wat rust geven vooral omdat we in een IUI traject zitten omdat zwanger worden niet vanzelfsprekend is voor ons.
    Ik wilde sowieso wachten tot ik mijn uitgerekende datum voorbij was in maart en begin april werd ik terug zwanger.
    Heel blij met ons regenboogje maar het blijft emotioneel wel moeilijk dragen allemaal. Maar dat is misschien ook omdat het voor ons bijna een jaar geleden is dus roept nu allemaal veel herinneringen terug op.
    Ik zou zeggen volg je hart en je gevoel en luister naar je arts. Als die zegt dat je lichaam terug klaar is voor een nieuwe zwangerschap en jij en je partner voelen zich er goed bij ga er dan voor. Ik wens je al vast heel veel succes moed en kracht toe !
  • Hier al een cyclus van meer of 50 dagen, zucht...
  • @'Mama Emro' : ik heb mijn eerste regels gekregen na dag 46.
    Hopelijk komen ze snel door bij jou

Bedankt voor jullie lieve woorden.
    We zien wel wanneer er nog een kindje mag komen.
    Geduld hebben zeker.
  • Hey,

Hier vroeggeboorte op 23w5d, 22 december 17 Lou stierf 2u later...
    Zwanger in mei

Opnieuw een vroeggeboorte op 18w, 3 weken geleden... Rens stilgeboren...

We willen zoals na Lou gwn zien wat komt
    Bij Lou wel nog een curretage gehad in februari
  • Hier een in 2015 stilgeboren na 20w. Van zodra we groen licht kregen er terug voor gegaan en van de eerste keer was het raak...
    Het hielp mij persoonlijk enorm om terug wat vooruit te kunnen kijken en niet te blijven hangen in de "miserie". Anderzijds denk ik nu, een hele tijd later, dat we toen misschien te snel terug vooruit zijn gaan kijken, en ik het misschien eerder verdrukt heb waardoor het nooit echt écht een plaatsje heeft gekregen en het verdriet nu bij momenten nog heel fel terug de kop op steekt...
  • Ik lees even mee hier. Zelf ook aan het wachten wanneer mijn cyclus weer op orde is. Ik was 7 weekjes zwanger toen het misging.
    Het klinkt hard maar wij zijn terug opnieuw al aan het proberen om zwanger te worden, het mocht van de dokter, ze zag geen reden om het niet te doen.
    Tuurlijk heb ik nog verdriet, momenteel kom ik mijn huis niet uit...enkel met mijn gezinnetje wil ik nog dingen doen maar het voelt anders.
    De rest interesseert me niet momenteel. Maar ik heb iets om naar uit te kijken, een nieuwe zwangerschap en dit geeft voor mij persoonlijk veel steun.

Ik lees soms dat je net na een mk heel vruchtbaar bent? dat het enkel moeilijk is om te weten wanneer je eisprong is mits je geen idee hebt van je cyclus.

Ik duim ook voor iedereen hier mee dat jullie snel gezond zwanger mogen worden.
  • Alvast heel veel sterkte aan degene die helaas een verlies hebben moeten meemaken. Ik heb in maart een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Vanaf juni zijn we er terug voor gegaan en eind september had ik een positieve test. Natuurlijk heel peil en er kan nog zoveel mis gaan. Dus de onzekerheid die blijft alvast heel erg aanwezig. Ik bekijk het dag per dag.
    Succes allemaal 😘
  • 7 juli 17 is onze Lex geboren met 18w.
    Half okt 17 miskraam gehad met 5w zwangerschap.
    Nu na een jaar weer zwanger (wel niet gepland)
  • @Senna87 @Glamm-it proficiat met jullie zwangerschap!!

Hier hebben we de laatste twee maanden telkens een biochemische zwangerschap gehad.
    Alsof het gemis van mijn dochtertje nog niet hard genoeg is...
    Maar de wens blijft groter of de angst we zullen zien wat de toekomst brengt...
  • @'Mama Emromi*' bedankt! Het zijn natuurlijk wel nog die enge eerste 12 weken. En ik heb een risico-zwangerschap: een eeneiige tweeling, maar probeer hoopvol te zijn.
    Wat jammer wat je allemaal hebt moeten meemaken. Ik hoop dat je snel een plakkertje hebt, een gezonde zwangerschap en een gezond baby’tje 😘
  • @'Mama Emromi*' bedankt! Het zijn natuurlijk wel nog die enge eerste 12 weken. En ik heb een risico-zwangerschap: een eeneiige tweeling, maar probeer hoopvol te zijn.
    Wat jammer wat je allemaal hebt moeten meemaken. Ik hoop dat je snel een plakkertje hebt, een gezonde zwangerschap en een gezond baby’tje 😘Glamm-it @ Gisteren 20:37

Ik duim alvast mee ! Vertrouw erop dat het goed kan gaan, luister bij alles naar je gevoel en laat je goed opvolgen !
  • wij zitten ondertss in ronde 3 en nu gaan de wachtweken weer in...

Ik hoop 2018 toch positief af te sluiten en rijkhalzend naar 2019 uit te kijken
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld