uitgerekend voor maart

• niet dat ik het fijn vind awe.gif
  • liesd en martje: ik voel me volledig hetzelfde op dit moment. Man was ziek afgelopen weekend dus zorg voor de twee kwam op mij terecht; vannacht jongste om 3u wakker en terug om 6u (toen is hij opgestaan omdat ik al gewoon begon te huilen van frustratie en vermoeidheid).
    Moet volgende week terug halftijds aan de slag maar zie het zo echt niet zitten.
    Ik zou zo graag eens 10 uur slapen he.
  • liesd en martje: Dat klinkt echt niet leuk... Is er iemand waar je je kindje eens naartoe kan brengen voor een nacht? Eens een volledige nacht kunnen doorslapen zal waarschijnlijk veel deugd doen.
  • Dat kan niet omdat ik nog bv geef. Ik wil dat nog even doorzetten. Dat moet ook. Ik neem nu borstvoedingsverlof. Ik wil het ook, volhouden. Maar het wordt me weer moeilijk gemaakt. Het is niet dat ik onvoldoende voeding geef. Ons meisje groeit als kolen. Maar ze slaagt er niet in om veel te drinken per keer, denk ik. Hierdoor moet ik veel meer voedingen geven. Als ik haar meer probeer te laten drinken heeft ze echt last en krijst ze de boel bij elkaar. Als ze wil stoppen met drinken moet het zo zijn. Haar zusje was ook zo. Dat werd duidelijk toen ze papjes en flesjes begon te eten. Zij kon altijd maar de helft van aangegeven hoeveelheden eten en drinken en dat heeft echt lang geduurd voor ze dat wel deed. Klein maagje zeker. De krampjes enzo zijn hier gelukkig verdwenen.
    Liesd, sadhug.gif Het is hier nu de derde keer zo. Wat ik je kan zeggen is dat het over gaat en dat je het deels ook vergeet. Het is maar een periode en zegt gelukkig niets over hun verdere leventje. Nu zijn mijn 2 grootsten super brave kindjes die heel flink eten en meestal ook slapen. ( als ze niet ziek zijn) het wordt gemakkelijker!
  • Oh Wendyo, dikke knuffel hoor! Het werk aanvatten zou voor mij nu ook niet lukken. Misschien in je achterhoofd houden dat het bijna grote vakantie is. En idd zoals Martje zegt, ook eens aan onszelf denken. Ik probeer nu volledig te stoppen met borstvoeding want dit breekt me helemaal op.

Ik heb me gisterenavond eens laten masseren en ik moet zeggen, het deed echt goed. Alleen lag ik na bijna 5min al half te slapen op de tafel (gelukkig was het bij me zus).

X
  • @ kuikentje, dit weekend moest mijn ventje werken en ben ik bij mijn ouders gaan logeren. Mijn moeder heeft de nachtvoedingen gedaan, waardoor ik toch wat langer kon slapen. Maar door de borstvoeding kwam ik snachts ook steeds wakker en moest ik gaan afkolven. Dus zoveel heeft het niet gescheeld. sad.gif

@ Martje, hier is het ook zo. Als ze een voeding krijgt of afgekolfde melk dan drinkt ze maar iets van 90ml of 100ml. Dat is veel te weinig voor haar gewicht, waardoor ze zo vaak om voeding komt vragen. Dus dit zal het probleem zijn. Hier is het ook krijsen als ze geen honger meer heeft en als ze honger heeft ook. Dan kan ze zo fel Wenen hé, ik schrik er soms van. Krampjes zijn ook wel gedaan.

X
  • Airbagg: vorige week dokter nog eens gebeld en die zegt van nog even voort te. Doen met die stimulatie enz maar nog altijd hetzelfde resultaat.... Gisteren had ik gelijk het gevoel dat bijeen wondje aanzn poep heeft ofzo want als ik wreef dan kwal er beetje bloed mee... (Iets om zorgen over te makend niet?) ik snap echt niet dat die omneo en hepar water iets helpen.. Dokter zei van niets op te steken..
  • @ Yoika, hier had ons meisje ook zo'n last van haar billetjes. Als ik haar poepje wilde wassen, bloedde het soms ook (ook al was ik heel voorzichtig). Hier raadde de dokter aan om eerst eosine aan te doen en daarna daktozin. Na 1 dag was het weg.

X
  • Dag iedereen..

Weer al een hele tijd dat ik hier geweest ben..

Hoe gaat het met jullie?

Even een update van mijn leven..

- Wout is ondertussen 4maanden, patatjes zijn geen succes..
    Hij huilt ook veel meer, vraagt veel aandacht waardoor er weinig tijd overblijft voor mijn dochter of andere dingen..
    Best wel vermoeiend! Voor de rest is hij een opgewekt kind.. Zal wel een fase zijn zeker?
    Hij eet goed, volgens K&G komt hij te veel bij, terwijl hij gewoon op het gemiddelde zit..
    Slapen gaat hier prima! Maakt veel goed natuurlijk..

Ik heb niet alles bijgelezen maar aan de meiden die het eventjes moeilijk hadden/hebben: hou vol, ik vind dit de moeilijkste leeftijd..

Wij zitten nu voor een maand aan zee.. Hopelijk wordt het wat beter weer!

Groetjesssss
  • Komt hier soms nog eens iemand piepen op ons maart-clubje? Ben best wel benieuwd hoe het met iedereen is hug.gif

X
  • Hoi Liesd,

Ik ben hier persoonlijk al heel lang niet meer opgeweest. Beetje door vanalles wat, maar een hoofdzaak is eigenlijk de beslissing om voor nog een derde te gaan of niet. Ik heb wel-niet-wel gehad, nu dus duidelijk wel weer bigsmile.gif maar mijn man is er nog niet aan uit ponder.gif en als ik hier op de site te veel rondsurf, dat zou niet goed gekomen zijn.

Hier gaat het over het algemeen wel vrij goed. Ons meisje is 13 maand en 2 weken nu. Pas bij K&G geweest vandaag en ze hebben ons doorverwezen ivm haar groeicurve (hoewel er op facebook veel mama's van maart zijn die toch ongeveer in dezelfde trend zitten en daar alles wel ok is voor K&G). Dus nu kunnen we pas op 23/06 naar de kinderarts en dan zullen we wel zien.

Hoe gaat het met jou?
  • @Indyhime ,

Wat leuk om nog eens in contact met jou te komen.
    Facebook heb ik niet dus kan niet echt meevolgen met het groepje smile.gif
    Hier gaat alles goed. Ondertussen hebben we er ook een zoontje bij dat op 5 april geboren is.
    Kan wel begrijpen dat de twijfel voor een derde slopend kan zijn. Zeker als je samen anders over denkt.
    Maar misschien komt het nog hé.

Wat bedoel je met de groeicurve? Ons meisje is nu ook 13maand en 2 weken en zit onder het gemiddelde.
    Maar geen verdere opvolging nodig. Ons zoontje daarentegen is een enorme eter. Sinds de geboorte al 1,6kg bij in 4 weken.
    Ik geef waar hij nood aan heeft.
    Heeft jouw kindje de vaccinatie voor mazelen al gehad?

X
  • @Liesd

Proficiat nog met de geboorte van jullie zoontje! Ook zo kort opeen als dat het bij ons was happy.gif is zwaar, maar ik vind het wel enorm fijn, ze hebben echt wel veel aan elkaar. Ivm een derde, soms denk ik dat mijn man toch voor mij wil 'toegeven' dat er een derde komt (als hij toch van tijd onbeschermd wil klussen) maar als ik het echt vraag, dan zegt hij 'ik weet het niet'. Ik ben toch weer begonnen met het nemen van foliumzuur, moest er zo toch een 'accidentje' gebeuren of moest hij binnen 2 maanden ofzo wel zeggen van dat hij een derde wilt, dan ben ik in orde met mijn foliumzuur en vitaminen.

Met de groeicurve bedoelde ik dat ze ook steeds onder het gemiddelde gezeten heeft, maar ze is altijd gedaald, zowel met gewicht als lengte. De dokter van K&G heeft er een extra papier bijgevoegd en die eens bekeken en daar rekenen ze ook de verhoudingen uit en die is steeds negatief. Maar ze eet wel vrij goed, zullen zien wat het volgende maand geeft als we naar de kinderarts gaan. Onze zoon is ook steeds een goede eter
    geweest.

Geniet nog van jullie kleine prins!

Ooooh en L heeft haar vaccinatie van de mazelen in maart gehad
  • Hallo!! Amai, Liesd, zeer verrast om te lezen dat je intussen al en zoontje hebt ook smile.gif
    Dikke proficiat!
    Bewust gekozen om ze snel op elkaar te hebben? Mijn zoontje heeft reflux en koemelkallergie en hoewel ik al zeer graag een tweede kindje zou willen, wachten we nog even af tot hij eindelijk zonder omeprazole kan (medicatie voor reflux) en wat stabieler slaapt. Ook de koemelkallergie is nog zeer sterk aanwezig want we proberen af en toe eens een koekje ofzo maar hij reageert erop.
    Hij heeft afgelopen winter ook 3x in het ziekenhuis gelegen met longonsteking en bronchitis dus het zou loodzwaar zijn ol al trg een tweede te hebben. Ik werk ook al een tijdje terug 39u per week dus niet evident.
    In het najaar zouden we eventueel terug werk maken van nummer twee.
    Wel plezant dat je een zoontje en dochtertje hebt! Leuk nog eens van jou iets te hebben vernomen!
  • @sterretje3, bedankt 😄.
    Wat leuk om nog eens iets van je te horen. Neen, niet echt bewust voor gekozen, maar zo blij da we dit prinsje bij ons hebben.
    Maar moet wel toegeven dat het toch best wel zwaar is. Zeker nu ons meisje steeds ziek is. Van de ene oorontsteking naar de andere. De slapeloze nachten die we hebben met broertje worden nog eens extra zo zwaar omdat ons meisje ook steeds wakker wordt van de pijn. Morgen maar weer naar de ka. Is echt zo zielig!

@Indyhime inderdaad niet zo fijn dat ze zo hameren op het gewicht. Ons meisje komt sinds een aantal maanden ook niet meer echt bij hoor. En zit ook flink onder het gemiddeld. Zolang ze goed eet en drinkt is er toch niet echt een probleem hé.

Ben stiekem toch wel benieuwd wanneer er bij jullie een tweede kindje zich komt melden 😊. Want soms kan het heel snel gaan, hihi.

Ohja, hier nog geen spuitjes gekregen voor mazelen omdat ze al de ganse tijd ziek is.
    Hebben jullie kindjes daar veel last van gehad?

X
  • Voor indyhime zal dat een derde kindje zijn dus 😉

X
  • Hey smile.gif leuk om hier nog eens van jullie te lezen!
    Wij willen binnenkort aan een tweede beginnen, zo kwam im op het forum terecht en ben hier nog eens komen kijken. Groei problemen heeft ons jongetje ook gehad, rond 1 jaar was hij plots drie maanden niets gegroeid! We zijn ermee naar de ka gestuurd maar gelukkig is het vanzelf opgelost. Intussen zit hij weer op zijn normale curve. Dit is een heerlijke periode vind ik: stappen, eerste woordjes... Hopelijk kan iedereen daarvan genieten zonder teveel problemen! Proficiat met het tweede kindje trouwens smile.gif
  • Leuk om nog eens iets van je te vernemen kuikentje!

Ja, het is idd een hele leuke tijd en periode met ons meisje. Ze veranderen ook zo snel hé. Mijn meid is een echt plantrekkertje geworden en wil al zoveel zelfstandig doen. Maar dat wordt langs de ene kant wel zo een beetje gestuurd omdat er een klein broertje bij is. Het is soms moeilijk om iedreen de nodige aandacht te geven die ze verdienen ponder.gif Maar ik doe mijn best.

Veel succes met het plannen van jullie 2de wondertje!

X
  • Zoals jullie in mijn banner kunnen zien, zijn we heel erg pril zwanger van ons 3e pregnant.gif love.gif ik hoop dat alles goed en rustig zal verlopen.
  • Dikke proficiat @Indyhime !!
    Geniet van het zwanger zijn, wat mis ik dat toch weer 😀
    Xxx
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld