Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• Nog een maand werken, vanaf 10 augustus heb ik verlof. De rust maakt idd verschil: in het weekend voel ik me beter, en vrijdag merk ik echt dat ik last krijg van mijn buik. Nog een halve dag werken en dan thuis in de zetel ploffen! smile.gif
    Ben zooo benieuwd naar de echo van volgende week! Dan weten we weer dat het 't waard is ons zo ellendig te voelen bigsmile.gif

Hoe is het met jou? Lopen de voorbereidingen voor de baby een beetje?
  • Dag meiden,
    Ik kom hier ook nog eens schrijven want in de andere topics is het heel kalm.
    Ondertussen ben ik bevallen, 8 juli van mijn prinsesje Lilou. Ze deed het vrij goed vlak na de geboorte aangezien ze een maandje te vroeg geboren is. Ze kreeg wat zuurstof en het drinken lukte de 1ste dagen niet zo goed dus kreeg ze een maagsonde. Ze mocht s avonds al bij ons op de kamer. Ondertussen is ze al bijna een weekje oud en het is onze laatste dag in het ziekenhuis. Ik ben bevallen uiteindelijk met een keizersnede omdat ze in dwarsligging lag. Wel veel last gehad van de KS. In feite mocht ik vrijdag al naar huis maar omdat Lilou pas naar huis mag als ze terug op haar geboortegewicht is, ben ik ook nog liever op mijn gemak in het ziekenhuis. Mijn vriend moet nog een weekje terug gaan werken en dan heeft hij 2 weken verlof.

@'Princess ' Proficiat met je zwangerschap. Je bent al bijna 11 weken zie ik. Uitkijken naar de 12 weken echo. Ik duim voor je.

Fijne zondag nog voor iedereen wave.gif

• @Zeefje fijn dat je naar huis mag, zie je het wat zitten? Je hebt hulp thuis van je nicht?
    Lilou doet het wel goed dan! Nog even en dan lekker thuis genieten.

Victor drinkt de laatste dagen erg moeilijk. Bijna nooit het flesje leeg en soms heel weinig wat hij dan nog soms overgeeft. We moeten nog wat verder zoeken, misschien andere flesjes of spenen. Morgen hebben we afspraak bij de kinderarts.

Wie zal de volgende hier zijn?
  • @BLBL ik krijg hulp van mijn schoonzus. Zij houdt zich met Lars bezig en zo kan ik dan met Lilou bezig zijn en we nemen ook een kraamhulp dus komt helemaal goed. Ja, ik zie het zitten. Ik ben bijna 2 weken in het ziekenhuis geweest he met een onderbreking van 2 dagen.
    Oei, drinkt Victor niet goed? Het kan misschien aan de voeding liggen. Goed dat je morgen naar de kinderarts gaat. Komt ook goed.

Hier wat volk nu op mijn kamer. De mannen kijken naar de ronde van frankrijk smile.gif

• Proficiat @Zeefje ! Leuke naam. Goed dat je bijna naar huis mag en dat de baby ook mee mag. Zo'n keizersnede lijkt me ook niet alles. Was het bij je eerste kindje ook een keizersnede of een gewone bevalling?
  • @zeefje proficiat met je dochtertje! Heel fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie, en jullie samen naar huis mogen.
    En heel goed dat ze het zo vlot doet! Mijn zoontje was 2 maand te vroeg geboren en ik ben helaas zonder hem naar huis moeten gaan, het moeilijkste dat ik ooit al heb gedaan. Heel blij dat jullie samen naar huis kunnen!

@blbl ik hoop dat de kinderarts jullie kan helpen, niet fijn als het drinken niet vlot gaat. Hoe gaat het anders? Kan je genieten?
  • @-Sophia- Ik ben bij mijn zoontje gewoon bevallen dus dat was wel schrikken die KS. Het gevoel is ook heel anders en het herstel achteraf. Ik kon de eerste dagen helemaal niet mijn bed uit.
    Dank je, de naam hebben we gekozen door in de baby special van dit jaar te kijken. De naam Lilou kwam een aantal keren voor, een keer of 7. We vonden ze direct zo mooi. We waren op zoek naar een naam met een L. Omdat die bij mijn zoontje zou passen ( Lars ) Liv vond ik ook wel mooi. Jongensnamen vonden we Lukas of Lenn mooi.
    Heb jij al enkele ideetjes?
    @
  • @'Princess ' 2 maanden te vroeg is spijtig genoeg wel nog te klein om mee naar huis te nemen. Hoe heet je zoontje? Hoe doet hij het nu?
  • @Zeefje al wel enkele ideetjes maar nog niet concreet. Het is nog vroeg ook hé. Vandaag 9 weken. Straks onze eerste echo. Ben nerveus en tegelijkertijd ook heel benieuwd. Ga blij zijn dat het achter de rug is, want die onzekerheid vind ik echt vreselijk.
  • @zeefje nu zou je niet meer zeggen dat hij ooit zo mini geweest is bigsmile.gif (was 43cm en 2kg bij de geboorte). Hij heeft het ook nooit moeilijk gehad na de geboorte, moest enkel in de couveuse om te groeien en te leren drinken (eerste 2-3 weken ook met sonde). Nu kan hij alles dat elke andere 2jarige kan.
    Het is ook een echt moekeskindje; ik moet nog maar naar een ander kindje kijken of hij springt al in mijn armen. Echt nog niet klaar om mij te delen, dat gaat nog wat geven met baby 2 smile.gif
    Zijn hier nog mama's met kindjes die mama moeilijk kunnen delen? Maak me soms toch wat zorgen hoe dat gaat gaan ooit met 2 kindjes smile.gif

• Proficiat @Zeefje !
    Ik duim dat jullie snel een oplossing vinden @BLBL !

Ik sinds gisteren in het ziekenhuis. Had ‘s morgens wat helder bloedverlies, tot ‘s middags ongeveer. Met de baby’s was alles goed (ze wegen al 1kg400 en 1kg130), maar ze zagen niet vanwaar het bloed kwam en daarom moet ik blijven ter observatie. Daarnet weer wat bruin slijm dus ik ben benieuwd... Nu nog geen gynaecoloog gezien. Hopelijk mag ik snel naar huis want ik loop hier de muren al op.
  • @TieMa : Dat was schrikken. Hoe ver ben jij weer juist?

@'Princess ' : 2 kg is al best mooi voor 2 maanden te vroeg. Ons Lilou was 2 kg 420 en 46 cm.
    Vandaag, 1 week oud is ze 2 kg 480 dus we mogen naar huis 😊
  • Oei @TieMa , hopelijk vinden ze de oorzaak van het bloedverlies.
    Rust houden zullen ze wel aanraden wss? Ik kan me voorstellen dat je de muren oploopt, je hebt nog wel even te gaan he!

Hier is die kleine ukkepuk erin geslaagd om weer naar stuit te draaien. Ik heb het gevoeld deze nacht/ochtend en vandaag was het wel weer duidelijk. Hopelijk draait ze snel nog eens, ze heeft blijkbaar nog plaats genoeg.
  • @SV8 en @Zeefje ik ben 28 weken ver. Het bloed komt waarschijnlijk van een gescheurd bloedvaatje aan de baarmoederhals, maar ik mocht toch niet naar huis. De gyn wil morgen nog eens een test opnieuw doen om zeker te zijn dat het geen vruchtwater is, dat ik verlies.
  • @SV8 tis wat he smile.gif elke keer als ze goed liggen denk je yes! En de dag erna draaien ze terug om... Hier op 32w de laatste keer gedraaid (gelukkig in de juiste richting smile.gif) Als er nog zoveel beweging in zit zal je ukje nog wel plaats hebben om terug te draaien!
    @TieMa Dat is toch altijd schrikken! Hopelijk maar gewoon een bloedvatje en kan je morgen naar huis candle2.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld