November

• November

Hallo,

De eerste november-baby meldt zich aan wink.gif
    Wie nog?
  • Proficiat met je positieve test smile.gif

Ik ben uitgerekend voor eind oktober, begin november dus ik ga hier lekker meekletsen!
    Donderdag mag ik weer bloed gaan laten trekken en dan hoop ik dat hcg goed gestegen is! Na twee miskramen Bennink toch niet helemaal gerust...
  • Ik heb de temperatuurmethode gebruikt, dus ik weet dat het 30-31 oktober zou moeten zijn, maar zoals nyah kom ik hier ook aansluiten omdat ik vast meer met jullie gemeen heb.

Ook net als Nyah heb ik al een miskraam gehad (met curettage), afgelopen september toen ik 9 weken zwanger was. Ik wist wel dat er altijd is mis kon gaan, maar eigenlijk best geschrokken van de impact die het emotioneel had.

Ik heb eigenlijk geen symptomen behalve een trekkerig gevoel in m'n rug af en toe en een huilerig gevoel. Maar deze ochtend lijk ik gevoelige borsten te hebben. Vorige keer had ik helemaal van niets last, terwijl alle vrouwen in m'n familie doodziek waren. Maar het is nog vroeg, misschien hang ik over een paar dagen over de pot.

Maar genoeg daarover, ik probeer positief te zijn en niet te veel te denken aan wat kan mislopen. Aan jullie beiden alvast: proficiat!!
  • Trouwens, vorige kletsten de dames via een geheime FB-groep, ik vond dat best handig.
    Als jullie dat zien zitten, maak ik er eentje aan. Anders babbelen we hier wel verder. thumbup.gif
  • Hallo allemaal,

Proficiat!
    Ik heb ook onlangs een positief testje in mijn handen gehad smile.gif We hebben op 10 februari onze eerste iui gehad en het was een goede... Gisteren bloed laten trekken en hcg was 65. Pril, maar bij ons vorig kindje zijn we gestart met 30 dus we zijn positief. Vrijdag terug bloedname en 27/03 voor eerste echo naar de gynaecoloog. Dat was ook nog de enige afspraak die de gynaecologen in de kliniek zo vroeg hadden staan, maar ik had echt geen zin om te wachten tot 12 weken...

Ik ben normaal uitgerekend voor begin november. Veel last van mijn hormonen, dat heb ik nooit gehad eigenlijk zo vroeg bij de andere twee kindjes. Voor de rest een beetje misselijk maar ook weer niet echt en wel een wat trekkerig gevoel in mijne buik. Wij hopen op een plakkertje...

Ik zal mij anders nog even voorstellen. Ik ben Claudia, 34 jaar, al 2 kindjes. Jack is 3.5 jaar en gaat naar het eerste kleuterklasje. George is 15 weken en start volgende week op de creche. De reden waarom wij zo vroeg zijn begonnen weer is dat de gyn zei dat het moeilijk ging zijn om zwanger te geraken... En zie hier wink.gif
  • Voor mij is dat goed @Tin_cricket ! Bij mijn andere kindjes was dat ook en was handiger vond ik...
  • oke, prima. Stuur me een pm met jullie emailadres en ik voeg jullie toe!

edit: blijkbaar loopt het soms fout als we geen FB-vrienden zijn, ik voeg jullie dus ook even toe op mijn vriendenlijst zodat idn vlot lid kan worden. Eens je toegang hebt, kan je me altijd uit je lijst verwijderen en blijf je toegang hebben tot de groep smile.gif
  • Leuk!
    Ongelooflijk hoe je euforie van die positieve test direct omslaat in angst...
    Ik heb (tot nu toe) nog nooit een miskraam gehad en toch zit de angst er goed in! Ik kan me voorstellen dat het nog erger is als je het al eens hebt meegemaakt.

Dinsdagavond tweede bloedname... Afgelopen woensdag stond hcg op 82, maar weet niet of dit goed is, want ik heb een heel onregelmatige cyclus (1e - 28 dagen, 2e - 45 dagen en 3e positief getest op dag 38)

Ik heb ondertussen de grote fout gemaakt om na die eerste positieve test te blijven verdertesten en zit nu in de stress omdat die streepjes hetzelfde blijven en niet donkerder worden. *Domdomdom*

• Amai @Claudia82 : 15 weekjes en opnieuw zwanger. tussen mijn eerste twee kindjes zit er 19 maanden tussen en dat vond ik al weinig!
    Maar zal wel superleuk zijn als ze wat ouder zijn, denk ik.
    Ik stel me voor in het facebookgroepje, dan ben ik zeker dat er niemand meegluurt (want ik ben bij een vorige zwangerschap mijn zus hier zo eens tegengekomen tongue.gif)

• @Ellen1

Ik heb je toegevoegd. Voor wat je berichtje betreft: ik denk dat het goed is, dat je er rekening mee houdt dat het mogelijks kan misgaan: in de zin van: van zodra de test positief is, niet gelijk aan iedereen het goede nieuws te vertellen. Toen ik vorige keer zwanger was, zag ik in het FB-groepje mensen zeggen dat ze het al aan iedereen verteld hadden zodra ze het wisten. En sommigen moesten toen idd later vertellen dat helaas was misgelopen. Voor de rest gewoon genieten van wat er momenteel gebeurt ( en foliumzuur slikken)

Je beginwaarde HCG zegt niet veel, het moet namelijk ergens beginnen. Belangrijk is dat het mooi verdubbeld elke 48u-96u.

En dat meerdere keren testen: schuldig! Ik had 4 action testen, en heb ook om de twee dagen getest om te zien hoe de lijn donkerder wordt. Toen ik een positieve had, ben ik meteen een kruidvat test gaan halen, en die kleurde 1) niet zo duidelijk en 2) de tweede die ik gebruikte kleurde ook niet donkerder terwijl die van action dat duidelijk wel deden...
  • Als ik woensdag een positief resultaat te horen krijg na de bloedname zal ik beginnen genieten heb ik mezelf al beloofd bigsmile.gif
    Dan ga ik het ook de week erna vertellen op het werk (als ik ongeveer 6 weken ben), want ik moet onmiddellijk stoppen met werken wegens risico op infectieziekten (CMV en derg.)
  • Ik heb hier ook veel angst, ook al is het nooit misgelopen! Ik heb dus ook de fout gemaakt van nog eens een testje te doen en nu lijkt die lijn minder donker dan die van gisteren. Echt stom dat ik me daarin druk maak want hcg mindert niet zo snel als er iets mis is denk ik. Ik kan beter alle testen de vuilbak in gooien en gewoon wachten tot vrijdag wink.gif
  • Ja en bij ons gaat het dus lekker druk zijn. Ik moet echt nog wennen aan het idee dat het er twee binnen één jaar zullen zijn. Wel superblij natuurlijk he, maar we hebben nog 8 maanden om de praktische zaken uit te werken smile.gif
  • Oh ik geraak niet op het groepje sad.gif Als ik op "lid worden" klik dan krijg ik dat de inhoud momenteel niet beschikbaar is. Hoe zou dit komen? Of moet ik eerst bevriend zijn met iemand van het groepje?
  • заказать продвижение интернет магазина

прогон сайта логин скайпа pokras7777
  • Ja blijkbaar wel, maar gelukkig ben je er nu wel bij. Dat de lijst zich maar snel vult, vorige keer waren we toch met een 30-tal dames...
  • Niet teveel zorgen maken (makkelijker gezegd dan gedaan)
    Mijn testen werden ook niet donkerder, maar vanochtend dan toch de langverwachte knalstreep! party.gif pregnant.gif
  • Ik voeg mij heel voorzichtig bij dit groepje. smile.gif
  • Gefeliciteerd! Op naar een gezond boeleke in november!

Ik moet zeggen dat ik, jammer genoeg, mij wel voor een groot deel erken in jouw verhaal. We hebben een FB-groepje, maar daar is het nog heel rustig smile.gif als je wil aansluiten, stuur je je naam maar via PM.

Nog altijd weinig symptomen hier op 5w3, heel af en toe eens wat krampjes... Ik wou toch ik iets meer voelde, maar goed, het kan nog komen. Zwaar aftellen naar volgende week maandag wanneer ik eindelijk opnieuw een HCG telling krijg. Vorige keer bloedtrekking tussen 3-4w en toen verliep alles nog normaal. Dus de dokter stelde voor er deze keer wat meer tijd tussen te laten en te wachten tot 6w voor de tweede trekking.

En als dat goed, is zal ik hier komen jammeren dat het te lang duurt tot de echo, en daarna tot de volgende echo....Het is ook nooit goed tongue.gif
  • @Tin_cricket bedankt! Ik ga nog eventjes wachten met Facebook. Vorige zwangerschap mij onmiddellijk toegevoegd in zo'n groep en is nogal confronterend als je dan de groep moet verlaten.
    Ik kom er wel zeker bij van zodra ik meer zekerheid heb! Hopelijk komen jullie hier ook af en toe piepen?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld