November

• Ik ben een paar dagen misselijk geweest, willekeurig verspreid. Nu heb ik er al geen tijdje last meer van. Het is gestopt nog voor mijn 8 weken-echo, maar alles was goed toen. Het enige waar ik vrijwel continu last van heb zijn zware benen en constipatie (al kan dat laatste van de prenatale vitamines komen). Af en toe (paar keer per dag) krijg wel heel scherpe steken in mijn baarmoeder, ik vermoed (vooral hoop) dat dat komt omdat het vruchtje aan het groeien is en de baarmoeder dus moet uitrekken.

Na mijn miskraam zit de schrik er hier ook goed in, het vruchtje zat op 8 weken wel perfect op schema waar het vorige keer 2 weken achterstand had. Maar toch blijft het knagen...Ik was het gelukkigst op de dagen dat ik kotsmisselijk was, ik vond dat het een geruststelling aangezien dat ik vorige keer totaal niet had.

Ik heb wel een doppler gekocht, maar nog geen succes. Het vruchtje zit op 10 weken maar al te vaak onder het schaambot, dus voorlopig stoor ik er mij nog niet aan dat ik het niet kan vinden.
  • Hoi allemaal

Amai maar pas op 12w dat is echt heel laat. Hopelijk blijft het goed gaan hoor.. thumbup.gif

Ik ben ook super zenuwachtig voor morgen. Die 2de echo, diegene die me steeds het slechte nieuws bracht.. cry.gif cry.gif

Ik kan niet zeggen dat mijn kwaaltjes minder zijn want mijn borsten doen wel pijn en ben heel moe maar ik heb echt wel schrik voor morgen..

Nog even op onze tanden bijten en ons geduld wordt beloond..

Oh ja ik ben ook fan van de angelsound.. Al wacht ik wel nog effe om deze opnieuw aan te schaffen

Greetz

Tessa wave.gif
  • @Tesje : ja i know ... kei laat die 12w... ponder.gif Ik ga eens bellen om te vragen of er nergens een gaatje is vrij gekomen. Aan andere kant denk ik ook "nog 20 dagen en ik weet het ook ". Ondertussen sinds ik het weet is er al een maand voorbij.

Doen ze de nekplooimeting op 12w ?
    Enige waar ik een beetje mee zit en mss is het kei grof en fout geformuleerd maar stel dat er iets mis is en ik ben 12w voorbij kan ik geen arbortus meer doen... Heb ook geen idee of ik dat dan zou willen of niet maar de termijn is verstreken.

• @Tin_cricket : die scherpe steken had ik ook maar die heb ik nu niet meer. Borstenpijn is ook precies wat minder.
    Ik was vorige keer wel heel misselijk en toen had ik een miskraam. Nu voel ik me wel beter hoewel ik weer wat ben afgevallen. had ik vorige zwangerschap ook. Op zich vind ik dat nu geen ramp blush.gif bigsmile.gif
  • Net gebeld ! Ik mag volgende week gaan op 12 april ! OEF !! bigsmile.gif ben kei blij !!
    Had een vrouwelijke gyn gevraagd maar daar was geen plaats dus ik zet me er wel over voor een keer en ga bij een man.
    Wat een opluchting !!! thumbup.gif
  • @Asil tegen die datum ben je ruim 10 weken. Dan gaat de echo op de buik genomen worden .... dus niet inwendig.. dus of het nu een man of een vrouw is ...... beter toch dat je eerder kan!
    En tja, abortus kan geloof ik nog tot 16 weken? Maar als er geconstateerd wordt dat er iets ernstigs met je kindje aan de hand is waardoor de levensverwachting laag is kunnen ze het ook opwekken uiteraard.
  • @Asil nee, vind ik niet grof hoor. Ik vind het net goed om er al eens over nadenken wat je zou doen als er iets mis zou zijn met de baby. Nu kan je daar "neutraler" over nadenken... Bij een ernstige afwijking kan de zwangerschap ook later onderbroken worden. Het kan trouwens altijd tot 12 weken na bevruchting, dus in feite 14 weken zwanger.

Een definitieve vaststelling van down bijvoorbeeld kan maar rond de 15 weken (punctie kan pas vanaf dan, of nipt-test resultaten zijn dan pas binnen). Na 14 weken zwanger kan een curretage trouwens wel niet meer, en moet je dus vaginaal bevallen.
  • Curretage lijkt me eigenlijk ook wel vies voor een foetus die al echt baby is. Vanaf wanneer zijn hun pijnzenuwen ontwikkeld ?
    Bij een vriendin van me hebben ze de baby in de baarmoeder laten inslapen en dan is ze bevallen op 20 weken...
    Soit , geen leuke dingen om over na te denken en hopelijk hoeft niemand van ons er over na te denken.

Ben er al wel uit dat als mijn baby zelfde aangeboren afwijkingen zou hebben als ik dat er geen twijfel mogelijk is en dat ik hem/haar zeker niet zal wegdoen... I survived en de medische wereld staat nu veel verder dus kan alleen maar nog beter geholpen worden !
  • @Lizzie : daar had ik nog niet bij stilgestaan bigsmile.gif
  • @Asil Goed dat je vroeger mag gaan!
    @Tesje Ik duim voor je!
  • @Asil Super goed dat je vroeger mag gaan!

@Tesje Veel succes morgen!

Ik ben blij te lezen dat de symptomen bij jullie ook komen en gaan. Ik ben precies toch niet zo stressbestendig als ik dacht. Ik tel de dagen af naar mijn volgende echo.
  • Ik heb mezelf gedwongen om mijn volgende echo op 12 weken in te boeken. Ik moest tussen 11-13 weken een afspraak maken op het secretariaat, anders mocht ik volgende week al gaan. Dik spijt natuurlijk tongue.gif Maar ik dacht als de nekplooimeting vanaf 11 weken kan, dan wacht ik liever nog een week zodat het ze zeker niets missen omdat het te vroeg is. Dat slaat waarschijnlijk op niets, maar goed goofy.gif
  • Succes aan diegene met een echo vandaag!!
    Ik moet nog een weekje geduld hebben voor de volgende content.gif
  • Echo was perfect, precies volgend termijn, 1,96 cm. Precies de uitgerekende datum en perfect kloppend hartje .. over 2 weken mag ik alweer voor de volgende echo, heerlijk, niet meer zo lang wachten! love.gif
  • @Lizzie Dat is fantastisch nieuws!!! thumbup.gif

Hihi @Tin_cricket en @Wishful Dat wachten is toch niet goed voor een mens he! Hopelijk gaat de tijd snel voorbij wink.gif Hier nog anderhalve week geduld...
  • Succes met de echo's vandaag ! Benieuwd naar jullie verslag !! duimen hier omhoog !!

@Wishful Wanneer mag jij volgende week gaan ? Ik ook volgende week ... eindelijk mijn eerste.

• @Tin_cricket wanneer was je laatste echo ? Ik vind je redenering niet zo abnormaal hoor smile.gif
  • @Lizzie Super!
    @Este @Asil Haha ja die weken gaan precies zo traag hier. Ik mag 14/04 voor mijn 2e echo. bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld