November

• @asil, dat was op 8 weken. Nu dus nog een kleine twee weken geduld, afspraak op 18/4.

Ik probeer me al op te trekken aan het feit dat we het in België zeker niet slecht hebben qua opvolging.
    Maar vanaf 12 weken ga ik toch ook maar een vroedvrouw zoeken, en tussen elk gynbezoek in bij haar langsgaan. Dat breekt de lange wachttijden wat, en die maken wat meer tijd voor kleine probleempjes smile.gif
  • @Lizzie Super meid!

@Tin_cricket Krijg je bij de vv dan ook telkens een echo? Ik heb dat bij mijn vorige zs eigenlijk nooit gedaan maar misschien dat ik het nu dan wel zou overwegen.
  • moest mijn vorige zw zijn doorgegaan had ik om de 4 weken een echo, vanaf maand 5 om de drie weken vanaf maand 7 om de twee weken... Vond dat dat wel goed meeviel.

@Tin_cricket Dus bij jou zitten er nu ook 4 weken tussen. Was bij mij vorige keer ook. een op 8w en een op 12w ...
  • @Tin_cricket heb ook al afspraak vastgelegd met vroedvrouw bigsmile.gif
  • @Bondje sommige vroedvrouwen hebben dat. vooral diegene die in groepspraktijken werken, maar daar zijn er maar een handvol van in België. Ze hebben wel allemaal geavanceerde dopplers. Je krijgt 10 bezoeken volledig terugbetaald. Ik moet wel eens goed rondkijken, want als ik diegene die hier vlakbij zit haar website bekijk, heeft die maar een geitenwollensokken-mentaliteit bigsmile.gif en dat past niet bij mij. Sommige ziekenhuizen laten toe dat je je eigen vroedvrouw meebrengt bij de bevalling. Een kennis was hier hard voorstander van omdat ze de eerste keer om het uur eens snel een minuutje kwamen kijken en de tweede keer met haar eigen vroedvrouw ze continue opvolging had. Als de bevalling lang duurt, kwam een collega het overnemen.
  • @Tin_cricket : Ben gisteren gaan lopen. 10 km. Het gaat weer wel wat beter het sporten. Ik merk wel dat ik minder snel loop maar op zich kan dat geen kwaad. Ben eerlijk opgelucht dat het me nog wel lukt.
  • Ik ben deze ochtend opgestaan met buikpijn. Niet echt pijn in mijn maag, maar eerder pijn in mijn buikspieren. Ik heb niets speciaal gedaan, enkel maandag overgegeven en de andere dagen kokhalzen. Is er nog iemand die hier last van heeft?
  • @Este Neen daar heb ik geen last van. Ben je iemand die makkelijk kan overgeven of eerder wat angst heeft ? Mss dat je door af te remmen je buikspieren wat hebt geforceerd? Of veel moeten niezen dat je wat wil inperken omdat je dat hard kan voelen in de buurt van je baarmoeder (zo'n pijnschueten - dat heb ik wel ) ?
  • @Asil Dat afremmen zou inderdaad wel kunnen. Die pijnscheuten bij niezen voel ik ook zeer hard, idem wanneer ik moet hoesten dus het zou inderdaad wel kunnen dat ik mijn buikspieren wat overbelast heb. Bedankt voor je reactie!
  • Klinkt inderdaad als bandenpijn, heel goed: laat dat baby'tje maar lekker groeien en je spieren bijgevolg uitrekken smile.gif
  • @Este Is het meer onderaan je bukspieren? Richting je liezen? Dan is het inderdaad bandenpijn. Komt door het uitrekken van je baarmoeder. Je baarmoeder hangt in 'banden' in je buik en door het toenemend gewicht komen die onder spanning. Ik had daar erg veel last van rond 4-5 maanden maar je kan het ook al veel vroeger hebben omdat je baarmoeder nu ook al serieus uitzet.
  • @Tin_cricket Bedankt voor je reactie! Ben een beetje overbezorgd door vorige zwangerschappen dus stel me vragen bij alles wat ik voel of de ene dag wel voel en de andere niet. Ik probeer het wat los te laten, maar is moeilijk en zeker sinds ik de hartslag gehoord heb. Dit wil je niet meer afgeven he...
  • @bondje Die pijn onderaan heb ik bij niezen, hoesten, maar soms ook wanneer ik gewoon in de zetel lig. Die pijn had ik zeer snel. Wat ik nu heb is hoger en lijken eerder buikspieren.
  • @Este Ik ben er ook zo eentje met vroege bandenpijn, ik herken ze als duizenden met de zwangerschap van mijn zoontje. Hert was zelfs een symptoom voor mij om te weten dat ik zwanger ben. Het hormoon progesteron is hier de schuldige aan, zij verweken de banden zodat we lekker mee kunnen rekken.
    Ik heb het dus ook bij het hoesten en niezen en nee zeker niet elke dag, de ene dag voor het slapen gaan als ik lig en de andere dag zomaar 10 keer op 1 dag, bij plotselinge beweging dan ook.
    Bij mij voel ik ze soms lager en sinds een paar dagen inderdaad ook iets hoger.... maar dat is natuurlijk niet vreemd omdat onze baarmoeder ook langzaam mee omhoog groeit om ruimte te maken.

Die "spierpijn"is ook oprekking, maar dat is een zeurende "pijn" en dat andere zijn echt steken
  • @Lizzie Ik herken me heel goed in wat jij zegt. Sommige dagen heb ik constant die steken, andere dagen niet tot ik mij bijvoorbeeld in bed eens op mijn andere zij draai en er dan plots zo een pijnsteek komt. Ik had die steken onderaan ook zeer vroeg, die hogere zijn nieuw sinds vandaag, maar neem al sinds mijn positieve test 3x per dag utrogestan. Ik heb dus behoorlijk wat progesteron in mijn lichaam, waarschijnlijk dat ik er daardoor al zo snel last van heb. Ik wist niet dat die bandenpijn kwam door progesteron. Weer wat bijgeleerd dus over ons complex lichaam wink.gif
  • @Este Ik begrijp het hoor, ik heb helaas ook een sterretje en ik google wat af voor alles en niets. En die bandenpijn, dat doet trouwens fameus pijn af en toe.

Ik vind het ook moeilijk dat ik eigenlijk niemand heb om erover te praten, ben de eerste van mijn vriendinnen die zwanger is. Van mijn man krijg ik steeds te horen dat ik er moet vanuit gaan dat alles goed is en dat ik moet stoppen met doemdenken. Vorige keer had ik er van in het begin een slecht gevoel bij (nu niet zo, meer ongerust) en toen reageerde hij ook zo. Ik ben er dan vanuit gegaan dat wel oké zou zijn, tegen alle instinct in. En dan bij de echo: slecht nieuws. Vooral na mijn curretage dan echt in een zwart gat gevallen.

Al een geluk dat het internet bestaat!
  • @Tin_cricket Ja mijn partner is ook zo positief over alles. Ergens wel goed ook, want ik kan het af en toe wel gebruiken, maar als ik in 'freakmodus' ben heb ik niet altijd nooit aan zijn 'het komt allemaal wel goed' antwoord wink.gif Op zo een momenten ben ik blij dat ik hier terecht kan! content.gif
  • Mijn man is ook veel positiever... hoewel hij pas op 12 w wil bekennen zodat hij zeker is...

Ik heb echt mega last van een dikke buik. Ik lijk gewoon dik en niet van baby... gaat dat nog weg, puur het opzwellen van darmen? Want daar baal ik echt van...
  • Hahaha @Este je "freakmodus" ... 😂 ik snap hem hoor! Heel bekend. Ik heb gelukkig ook zo'n chille vent!
  • Sinds een paar dagen echt serieuze aanvallen van misselijkheid. Kokhalzen wel maar overgeven niet.
    Nog iemand last van ?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld