November

• @Sofdej Proficiat !!! Mijn zus heeft het na 8 jaar ook,opgegeven en hopla... natuurlijk zwanger 😁

@Tin_cricket oh zo leuk die doppler!!! Ik ga het ook willen !

Vandaag naar gyn geweest. Alles in orde! 👌😁👍 we zijn super blij. Mijn telling klopt ook !! 10w2d...3,6cm ... opgelucht hier !!! Mijn man is door het dolle heen 💕😁. 19 april naar cardio gyn en 26 april gewone gyn en dan doen we nipt test.
    Volgens onze gyn in België niet terugbetaald. 290euro
  • @Asil heerlijk zeg! Ik hoop exact volgende week met hetzelfde nieuws te komen. Die van 8 weken en 3 dagen was ook perfect volgens termijn, hoop dat onze baby het ook zo goed doet! love.gif
  • @asil Super nieuws! Nu gaan we duimen dat je bij de cardio nog eens een echo krijgt wink.gif

Stelt de gyn zelf een nipt test voor of moet je daar om vragen?

Ik lees overigens heel uiteenlopende prijzen daarvoor (300-700 euro)...Bond Moyson betaalt 300 euro terug, helaas elders aangesloten. Ik ga er toch eens moeten over nadenken, ik denk dat ik het vooral wil om het geslacht te weten, maar dan kan ik evengoed een pretecho doen op 16 weken. Veel goedkoper, en je moet toch 3 weken wachten eer je nipt-resulaten binnen hebt. Maar ja, stel dat uit de combinatietest 1 kans op 50 000 komt: je zal maar net die ene zijn... Keuzes keuzes keuzes
  • @Lizzie : succes volgende week !! Laat zeker iets weten !!! Mijn duimen gaan alvast de lucht in ! thumbup.gif
  • @Tin_cricket mijn gyn heeft dat zelf voorgesteld. Ben je van België of van NL ? Ik dacht dat het in B ook terugbetaald werd maar blijkbaar niet.

Wat is een pretecho ?

Door mijn voorgeschiedenis krijg ik op 22w een grote uitgebreide echo waarbij elk stukje baby goed onder de loep wordt genomen. Stelt me wel gerust. Gyn zei me ook dat hij zelden tegenkwam dat een mama met hartafwijking waar kans groter is om het door te geven het ook effectief doorgeeft... Dus fingers crossed !!
  • @asil de tussenkomst hangt in België af van waar je aangesloten bent. Wij zijn bij de cm en moeten den 290 (is trouwens een vaste prijs sinds begin dit jaar dus meer zal dat niet zijn) en krijgen niks terugbetaald. Andere mutualiteiten komen er wel deels of helemaal tussen (oz bijvoorbeeld helemaal dus daar betaal je niks en volgens een vriendin van mij die 36 is komen ze er vanaf 35 altijd tussen maar dat weet ik niet)
  • @Sofdej Proficiat en welkom in dit groepje!

@Tin_cricket waw super dat je het al kan horen met je doppler. Het blijft een magisch geluid love.gif

@Asil Wat een goed nieuws dat je echo goed verlopen is!

Wij gaan ook de Nipt doen. Wij kregen hier tijdens eerste echo uitleg over, maar hebben zelf onmiddellijk aangeven dat we die test willen. Helaas ook hier zonder terugbetaling, maar dat heb ik er wel voor over.

@Lizzie Nog heel even wachten en dan zijn wij aan de beurt voor onze 2de echo wink.gif spannend he happy.gif
  • Ik ben bij CM en daar staat niets van een terugbetaling... ook niet als je ouder dan 35 bent ofzo... Jammer maar ik heb er voor over.

Bij CM aangesloten ? Dan kan je als zwangere nog gratis op reis samen met een betalende partner ! Zwitserland of Tjechië bigsmile.gif Je moet wel nog zwanger zijn als je op vakantie gaat !
  • Een pretecho is een echo die gemaakt wordt, niet ter medische opvolging, maar gewoon om je babytje rustig te kunnen bekijken. Een echo van half uurtje kost hier 40€, geslacht niet duidelijk kunnen zien -> geld terug.
    Je kan ook betalen voor videobeelden en 3D,....
  • zo'n 3D vind ik soms wel wat raar. Mss niet als het om je eigen kind gaat...
    Kijk je daar later nog naar terug ?
  • Dag dames

Na de zware krampen en bruinverlies liet ik bewust niks van me horen.
    Gisteren echter eerste echo gehad en alles bleek in orde. Ik ben pas 7w2d dus denk dat ik één van de laatste ben in het rijtje hier.
    Ik heb niet zoveel meer bijgelezen dus ik moet jullie nog leren kennen. Sorry daarvoor!
    Hier ontzettend misselijk sinds 5,5 weken. Ik vind het moordend. Kan enkel brood met smeerkaas op. Had dit tijdens de vorige zwangerschappen ook tot 16 weken. Zal me er echt moeten doorsleuren. Lig de afgelopen twee weken horizontaal in de zetel. Ook vreselijk geconstipeerd. Aftellen naar de 12 weken maar ik zit er nog lang niet.

Hopelijk alles oké met jullie?

Wat de NIPT betreft: wij hebben beslist om het ook te doen. Ook bij CM en geen terugbetaling maar heb het er zeker voor over.

Groetjes,
    Mare
  • Hoi iedereen

Eerst en vooral sorry dat ik niets heb laten horen bij mijn echo vorige week donderdag, maar ik zit al in het fb groepje en was vergeten dat nog niet iedereen daar is toegevoegd.
    Alles was dus tip top in orde, was toen 9w2d en hartje klopte mooi en het was zelfs aan het bewegen.

Ik voel me nog steeds zwanger, ben nog ontzettend moe, soms wat ongemakkelijk, maar ik ben weer zo bezorgd!! shocked.gif. Ik heb nu wat meer buikpijn (op en af) en loop ambetant dus begin me weer zorgen te maken. Ik weet dat ik dit niet mag doen maar na zulke 2 teleurstellingen vorig jaar ben ik echt bang. Als het nu misgaat is het echt gedaan, geen derde kindje meer voor ons, en dat zou ik zo erg vinden.

Dus heb wat positieve vibes nodig, ik zou gewoon ergens willen kunnen binnen wandelen, een echo laten doen om dan te zien dat alles oké is.. Maar da gaat niet hé nervous.gif nervous.gif

Betreffende de nip test, ik ben juist overgeschakeld van den Bond Moyson naar de CM, dus ga me dat nog beklagen vrees ik. Ik dacht nochtans als je een risico geval was er steeds een terugbetaling was aangezien ik verplicht ben om het te doen?

Hopelijk voor iedereen nog een fijne zwangerschap en hopelijk blijft alles goed gaan hé.. thumbup.gif thumbup.gif

Greetz

Tesje wave.gif
  • @Tesje Super van je goede echo! Blij voor je! Kans dat het nu nog fout loopt is echt wel klein hé, daar moet je hoop uithalen wink.gif Voor de rest kan ik je alleen maar een zelfstandige vroedvrouw aanraden! Die komt vanaf 12 weken. Ik zal ze laten komen tussen mijn echo's door. Zo heb je om de 2 weken telkens een bevestiging dat het goed loopt smile.gif (maar dat weet je wss wel gezien je al 2 pagaddertjes lopen hebt tongue.gif )
  • Hier waren we zeker van een nip test maar jammer genoeg niet mogelijk bij een tweeling met 2dooierzakjes. Grrr
  • Tweede echo was perfect! Heel beweeglijk boeleke gezien ^^
  • Ow dat is fijn nieuws! @Wishful je zit nu aan de veilige kant.
    Ik hoop dat onze kleine baby het net zo goed doet, maar dat weten wij pas woensdag..... #duurtlang#

Ik heb de laatste dagen ook weer een plattere buik wat me zorgen baart.... Hoe kan er in die platte buik nou iets groeien? bedenk ik me dan...
    Ik heb wel grove moodswings, maar mijn borsten zijn niet meer zo opgefokt, wel nog flink en vol, maar voelt heel eigen inmiddels.
    Zorgen zorgen zorgen ... terwijl de echo van een week geleden perfect was, maar kan in 7 dagen heel wat gebeuren natuurlijk.
    Vandaag wordt mijn doppler bezorgt, ik ga er niet vanuit het hartje al te kunnen vinden en ik nog wat geduld moet hebben... maar heb wel een professionele van Sonotrax. Via Markplaats gekocht.
  • En @lizzie, al succes met de doppler?
  • @Tin_cricket nee, ik ben denk ik echt nog te vroeg denk ik. thumbdown.gif Kan wel dat pompende geluid vinden, wat ik denk te herkennen als het bloed wat door de placenta stroomt. En mijn eigen hartslag. Soms schiet de digitale meter omhoog naar een hartslag van 135 en dan weer naar 77 of zo. Vroeg me dan wel af of ik een glimpje heb opgevangen. Maar als geluid niet als zodanig. Ik ga maandag weer proberen, ben dan exact 10 weken. Woensdagen echo. Hoop het voor woensdag wel gevonden te hebben.... anders ga ik echt zenuwachtig naar de echo, net zoals de eerste echo.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld