November

• Correctie.... zojuist weer geprobeerd en volgens mij heb ik het hartje gevonden!! Mijn vriend hoorde het ook dat het duidelijke snelle tik was. Ik had de hele tijd gericht onder mijn schaambeen maar zojuist zocht ik toch ietsje daar boven en daar was het!! love.gif
    Ik ben er echt vrij zeker van, wat moet er anders zo snel tikken in mijn buik...

Is mijn baarmoeder toch al iets hoger dan gedacht, misschien omdat het mijn tweede is? En ik hadden bewust volle blaas! Drukt ie ietsje verder omhoog had ik bedacht....
    2 keer aangepast. Laatste keer door Lizzie op 17/04/2017 14:11
  • @lizzie vandaag heb ik het ook nog even geprobeerd maar vond het ook niet. Maar ik heb het eerder drie keer kunnen vinden, steeds op dezelfde plaats ongeveer. Als het kindje met de rug verkeerd ligt, of de placenta ertussen ligt, kan je de hartslag ook niet oppikken.

Voor 12 weken kan het ook achter je schaambot zitten, en dan is het verloren moeite vrees ik.
  • Hier beginnen de zenuwen ook weer te komen smile.gif Donderdag mijn 2e echo, ik ga dan bijna 9 weken ver zijn. Ik ga blij zijn als ik dat kloppend hartje zie op echo! Het is gewoon raar nu.. Ik weet dat ik zwanger ben, maar bij momenten voel ik er niet veel van. De vermoeidheid is de grote constante, de rest komt en gaat. En dan komen de twijfels en de verleiding om toch weer een zwangerschapstest te doen :') Gelukkig zijn ze op, anders had ik er vast al heel wat verspild bigsmile.gif Dan probeer ik mijn buik te voelen, maar veel voel ik daar ook nog niet groeien. Of dan test ik even of mijn borsten nog gevoelig zijn :') Oh jee, zwangerschap doet toch rare dingen met een mens! Dat kloppend hartje gaat me (voorlopig toch) wel geruststellen tongue.gif
  • @Tientje87 ik deel je gevoel volledig en volg precies wat je zegt.
    ik ben een paniekerig typje. Ik ben hooggevoelig en dan een extraverte versie als het om emoties gaat. Bloedirritant haha. Dus alles wat ik voel vindt zijn weg naar buiten. 1 open boek ben ik.
    Maar ook angst en onzekerheid zijn duidelijk aanwezig, ben daarnaast ook nog eens hoog intelligent dus als ik ergens aan mee doe wil ik er ook alles van weten. Gevoel valt niet te sturen maar materie wel en in deze situatie zijn we dus compleet stuurloos en die acceptatie ligt niet echt in onze comfort zone. Ik heb dus blijkbaar ook een zwangerschap met niet al teveel symptomen (wat zeggen ze nu eigenlijk echt) maar wel heerlijk om aan vast te houden.
    Er groeit toch echt wat in je buik, je hebt het zelf gezien. Goede echo al gehad toch? En je baarmoeder zit nog veilig achter je schaambot verstopt. Als ik een volle blaas heb piept die toch een heel klein beetje er boven en kon ik gelukkig gister het hartje vinden met mijn doptone. Ik heb een stukje controle terug.
    Helemaal gerustgesteld en bij zorgen pak ik dat ding even snel.
    Mijn conclusie was dus ook dat ik niet bang of onzeker was of het wel goed was maar bang en onzeker was omdat ik het niet wist....
    Komt vast goed donderdag voor je. Ik mag woensdag ook weer naar de verloskundige!
  • Vanavond 12-wekenecho: ben benieuwd/angstig. Aftellen dus...
  • @Tin_cricket succes en geniet ervan! Hou je ons op de hoogte? smile.gif
  • tuurlijk!
  • Hoi iedereen

Hier heel wat onzekerheid hoor, ook al had ik daar niet onmiddellijk een reden voor.

Dus....... bigsmile.gif
    Ik heb een Angelsound gekocht, ik kon me gewoon niet meer inhouden.. nervous.gif nervous.gif

En ja hoor ik heb het hartje gehoord, ook mijn collega die bij me was..

De bevestiging die ik nodig had.. love.gif love.gif
  • @Tin_cricket Veel succes!

@Tesje Fantastisch om dat geluid te horen he!

Hier vandaag ook een tweede goede echo gehad! Kindje zit al een beetje voorop qua lengte en was volop aan het bewegen met zijn/haar armpjes en beentjes. love.gif
  • @Tesje zalig! Ik dacht echt dat dergelijke apparaten pas werkten vanaf 16weken! Heb een vriendin die ook een liggen heeft, maar ze weet nog niet dat ik zwanger ben dusja haha, nog eveç afwachten!
    @Este super! Gek he hoe beweeglijk ze nu al zijn! Zalig om te zien. Wij hebben de echo gefilmd en waarschijnlijk al 100x bekeken bigsmile.gif
  • @Wishful Zo leuk dat je dat gefilmd hebt! Ja echt heel speciaal om te zien! Zo zot ook dat dat in je leeft en al zo beweegt terwijl we daar zelf nog niet veel van merken (behalve kwaaltjes uiteraard)
  • @Este ja is echt een aanrader ^^ ja he, hij/zij draait en doet en toch voel je er (nog) nx van.. heel gek! bigsmile.gif
  • heeel lang moeten wachten, hij had al eerder die dag een bevalling tussen zijn afspraken gehad en nu moest hij tussendoor een risicobevalling opvolgen.
    Maar, babytje doet het heel goed, maar wou echt niet stilliggen na het meten van de nekplooi. En maar schoppen met de beentjes, zwaaien met handjes...En tot drie keer toe, toen de gyn zei "ja, nu ligt hij goed" draaide hij zijn poep naar de gyn en kon hij opnieuw beginnen bigsmile.gif Telkens mooi zicht op wat de geslachtsdelen moeten worden, maar het was helemaal niet duidelijk wat het ging zijn. Heeeeel soms kan je blijkbaar wel al zien dat het vermoedelijk een jongetje zal worden, maar nu was het 'standaard'.

Nekplooi was 0,84mm, neusbeentje gezien, babylengte kwam overeen met 12w4, das dus enkele dagen opgeschoven maar omdat het zo moeilijk was de lengte te meten, hou ik vast aan de eerdere uitgerekende datum (die kwam ook overeen met ovulatie).

En mijn man: die was helemaal in shock precies! Wou achteraf ook constant over het kindje praten en hoe het er zou gaan uitzien en zei constant dat die echo echt spectaculair was en dat hij nu pas echt beseft dat er een kindje in mij zit. Zo schattig!
  • @Tin_cricket Wat een lieve reactie van je man! content.gif Super dat je echo zo goed was en dat jullie je kindje zo lang hebben kunnen zien wink.gif Goede nekplooimeting ook he! Nu kan je nog meer gaan genieten!
  • Ja, idd. Straks eens beginnen zoeken voor een vroedvrouw. Maja, dat is ook maar gewoon een naam kiezen uit een lijst zeker.

Morgen moet ik ook nog bellen voor de resultaten van de combinatietest, maar ik heb er vertrouwen in smile.gif

• @Tin_cricket Oh supergoed dat je echo zo vol leven zat smile.gif Wat denk je zelf dat het wordt ? Meisje of jongen ?

Ik ben gisteren naar cardioloog geweest voor mezelf en ze heeft op mijn vraag ook eens gezocht naar de baby. We hebben de baby gevonden en het hartje snel zien slaan. Ik had de indruk dat de baby al gegroeid was op een week tijd.
    Hoe groot was jullie baby op 10w ? Bij mij maar 3.6 cm... lijkt me klein.
    Mijn man vindt dat logisch omdat ik zelf niet kei groot ben happy.gif
  • @Tin_cricket Super! Leuk hé! Ik weet niet van welke regio je bent, maar ik heb 'n goeie regio West-Vlaanderen. Indien meerdere interesse stuur je mij maar een PB wink.gif
    @Asil Vorige week op 10weken ook een kleine 4 cm bij mij, is volgens mij ok hoor bigsmile.gif
  • @Asil Bij mij op 9w6d 3,3 cm. Volgens de gynaecoloog kwam deze lengte overeen met 10w1d. De lengte van jouw kindje lijkt me dus perfect normaal!
  • Ik woon in Vl-Brabant, dat is helaas wat ver smile.gif

Ik moet mijn woorden van een tijdje geleden intrekken: die darmproblemen, die zijn dus nog steeds niet voorbij disappointed.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld