November

• oh ja dan valt de lengte precies wel mee ! Bedankt !
  • hoi iedereen,
    het is hier stil geweest precies.
    Alles nog ok met iedereen ?

Ik slaap heel slecht. Iemand van jullie er ook last van ?
    En ik droom al twee maal dat ik een miskraam heb.
    nu deze keer was het echt een mini babytje dat in mijn handpalm past. Echt vies.
    Ik droom dat ik bloedverlies heb. Dus elke keer als ik naar toilet ga zit er toch wat vrees in ...
    Nog iemand zo van die zwangerschapsdromen ?

Enorm veel hoofpijn ook en misselijk.
  • Nee, eigenlijk weinig symptomen nog steeds

Gisteren nog eens de doppler gebruikt, en de baby migreert naar het noorden en de hartslag is waanzinnig veel luider.

Verder afgelopen zaterdag bloed voor nipt-test laten afnemen, moet 5-10 dagen wachten op resultaat.
  • @Asil Hier sedert vorige week ook last van hoofdpijn. Weet niet of het aan de zw ligt of ik gewoon op iets aan het "broeden" bent. Ook heel slecht slapen hier sedert dat ik zwanger ben met idd soms nare dromen..
    Voor de rest weinig symptomen hier. Komende vrijdag 12weken echo, toch wat nerveus aan het worden..
  • Met mij voorlopig alles goed smile.gif De echo van donderdag heeft me echt gerustgesteld. Sta nu op 9 weken en ons babytje zit goed op schema met een mooi kloppend hartje. Ik kan het allemaal wat beter loslaten nu. Probeer er gewoon van te genieten. Ondertussen hebben we ook de hele familie op de hoogte gebracht en de reacties waren echt fijn smile.gif De vermoeidheid blijft, maar ik voel me ondertussen best goed. Hopelijk kunnen we het zo houden smile.gif Op naar de 12 weken echo!

Jullie ook stilaan nood aan zwangerschapskledij? De spanning van een gewone jeans begint stilaan heel ongemakkelijk te worden. Online enkele dingen besteld, ben benieuwd om alles te gaan passen smile.gif

Minpunt wel... Er is ondertussen bij mij al zwangerschapsdiabetes vastgesteld sad.gif Ik werd sowieso al opgevolgd op endocrinologie omdat ik PCOS heb en daarmee ook insulineresistentie (voorganger van diabetes). Maar doordat mijn suikerspiegel nuchter te hoog staat (102 en mag maar 92 ofzo), val ik nu al onder opvolging voor zwangerschapsdiabetes. Ze zijn blijkbaar heel streng. Moet momenteel mijn suiker prikken en op mijn voeding gaan letten, opvolging bij de vroedman, opvolging bij de diƫtiste, meer bewegen, ... Hopelijk kunnen we het zo onder controle houden. Maar was wel even slikken...
  • @Tientje87 : Fijn dat je zo een leuke echo hebt gehad !
    Dat is inderdaad minder nieuws van die diabetes. Hoe zijn ze er achter gekomen ?
  • Ik kan nog altijd in mijn broeken met hoge taille. Die met een lage taille zijn iets moeilijker maar ik krijg ze nog dicht.
  • @Asil

Ze zijn er achtergekomen bij het bloedonderzoek, waarbij ook toxo en dergelijke getest werden. Gezien mijn voorgeschiedenis, hadden ze me gevraagd nuchter binnen te komen zodat ze ondertussen mijn nuchtere suikerspiegel konden onderzoeken. Die was dus te hoog...
  • @Asil Ik heb exact dezelfde dromen als jij! In het begin droomde ik meerdere keren per week dat ik bloedverlies kreeg met stolsels bij. Nu zijn bij mij de dromen ook geĆ«volueerd naar dromen waarbij ik een minimensje in mijn hand vasthou. Ik word er telkens midden in nacht van wakker.

Hier vrijdag ook de volgende echo en nipt test.
  • @Tientje87 Hier al 3 zwangerschapsbroeken gekocht en ik moet zeggen, deze van de h&m zitten zalig. (is een zwarte en een donkerblauwe in stof) Aanrader! Eveneens reeds 2 feestkleedjes gekocht.
  • @Este misschien zijn het de 11weken dromen smile.gif Mijn laaste creepy droom is toch al een week geleden nu.

Ik ben nog niet bijgekomen; Morgen naar gyn. benieuwd hoeveel ik daar weeg.
    Ben ook wel erg hard met mijn gewicht bezig, al heel mijn leven. Mss let ik er te hard op nu.
  • Kan het zijn dat de baby al reageert op wat ik eet ?
    Ik heb net een heleboel radijzen opgesmikkelt en ik voelde ineens een tijdje lang allemaal kleine broebeltjes in mijn baarmoeder. Is dat de baby die beweegt ? Iemand ook al gevoeld ? love.gif wink.gif bigsmile.gif
  • @Asil zullen je darmen zijn, quasi onmogelijk dat je nu al de baby voelt hoor smile.gif
  • Jammer dat het niet de baby is.
    Had niet de indruk dat het mijn darmen waren.
    Heb dit nu voor tweede keer gevoeld sinds het zwanger zijn.
    Straks echo. Zal eens vragen aan gyn.

Zijn jullie kwaaltjes ook verminderd rond 12w ?
  • Echo was SUPER !!
    Babytje is goed gegroeid ! 6.5cm nu wat overeenkomt met 12w6d.
    We weten ook het geslacht waarschijnlijk maar we gaan nog de nipt test afwachten.
    Ik ga het niet kunnen verzwijgen. Heb me gisteren al versproken tegen vriendin blush.gif
    Maar super om te zien ! HET sprong echt kei vaak omhoog bigsmile.gif love.gif
  • @Asil Geniet er maar van! Super dat je zo een mooie echo had en zo snel dat je gynaecoloog al een vermoeden heeft van het geslacht!
  • ja echt leuk om te zien. Ik had het niet verwacht. En zeker omdat HET al beweegt smile.gif Zo grappig. Ik kreeg echt de slappe lach ervan.
    Onze foto die we meegekregen hebben is wel niet zo mooi. Maar ja we zullen volgende keer wel hopelijk mooie foto's krijgen !
  • Bij ons wou de gyn nog geen uitspraak doen, omdat we in zijaanzicht bij rugligging niet tussen de beentjes konden kijken. Met zicht op de poep wel, maar dat ziet er bij jongen/meisje nu nog hetzelfde uit. Want ik dacht een jongen te zien (en heb ook dat voorgevoel), maar gyn zei dat dat niets betekende. Begin volgende week zijn de nipt-resultaten er, ik probeer geduldig te zijn (maar het lukt niet zo goed tongue.gif)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld