November

• @Este bij mij begint het ook te kriebelen om spullen te kopen.
    Ik heb nu al het gevoel dat ik tijd te kort ga hebben smile.gif

heb ook gesolliciteerd voor een job dichter bij huis en halftijds (dat ga ik nog aanvullen met wat ander werk dat ik nog moet zoeken... als ik de job heb uiteraard ! ) Fingers crossed !! candle2.gif
  • @Asil Veel succes met je sollicitatie candle2.gif
    Ondertussen ben ik volop aan het kijken waar ze leuke spulletjes hebben zodat ik binnenkort weet waar ik naartoe moet wink.gif
  • Ik heb me deze ochtend nog eens gewogen en ben nog niets bijgekomen. Is dat normaal? Ik kan ook nog steeds in mijn normale broeken... Van kwaaltjes heb ik tegenwoordig enkel hoofdpijn en af en toe steken in mijn baarmoeder.
  • @Este ik denk wel dat dat normaal is.
    Ik draag ook nog mijn gewone broeken
    Ik denk dat ik nu max. 1kg ben bijgekomen en dat vind ik al veel om eerlijk te zijn want de baby is zo groot als een citroen en weegt 40 gr ofzoiets ... Dus ik zou niet goed begrijpen van waar dat die kilo komt. Alleen vruchtwater ?
  • @Este Ik ben sowieso al bijgekomen in gewicht want vroeger at ik slechts 3x per dag, terwijl ik nu soms wel een tussendoortje eet (word anders misselijk).
  • Ok, ik at al tussendoortjes omdat ik staande job heb dus ik eet niet echt meer dan ervoor, misschien daarom. smile.gif Echo is alweer een week geleden en dan begint die ongerustheid weer nervous.gif Stom he, ik weet het...
  • die ongerustheid heb ik ook hoor. Laatste echo was 7 dagen geleden en toen hebben we het wel wat rond verteld maar nu durf ik weer niet meer tot aan de volgende echo.
    heb het op werk nog niet verteld.
  • Hier beginnen we het stilletjesaan tegen iedereen te zeggen bigsmile.gif
    Alhoewel ik toch wel nog wat schrik heb voor de uitslag van de combinatietest ponder.gif
    Volgende week donderdag komt mijn vroedvrouw voor de eerste keer, kan ik nogmaals luisteren naar het hartje love.gif
    @Este @Asil Misschien ook 's zien voor 'n vroedvrouw?
  • Hoi iedereen

Gisteren de uitslag van de Nipt test gekregen en alles was normaal.. Dus dat is uiteraard super goed nieuws.

En het wordt een .. Dit gaan we nog even geheim houden, je weet nooit wie er meekijkt.. bigsmile.gif bigsmile.gif

Groetjes

Tesje
  • Ik heb een vroedvrouw gecontacteerd. Is helemaal terugbetaald door mutualiteit. Moet nog alles invullen eerst en zien hoe de terugbetaling werkt.
    vriendin kon me nog een angelsound bezorgen tegen 23 mei dus dan kan ik ook zelf wel luisteren smile.gif
  • @Tesje Oh leuk en fijn nieuws dat alles ok is !!
    Gaan jullie het geheim houden tot aan de geboorte ?
    Wij gaan proberen "zo lang mogelijk" wink.gif bigsmile.gif
  • @Tesje Super dat de resultaten goed zijn! Heb je lang moeten wachten op de resultaten?

@Wishful Ik mag binnen 2 weken naar de vroedvrouw op aanraden van de gynaecoloog omdat er 5 weken tussen vorige en volgende echo zit.
  • ik heb nu ook contact met een vroedvrouw en ik was van plan om er gebruik van te maken omdat het volledig wordt terug betaald door de CM.
    maar nu denk ik "waarom? "

• Ik heb er ook nog geen gezocht, ik was het wel van plan. Uiteindelijk zijn er een aantal opvolgingsmomenten in mijn ziekenhuis sowieso bij een vroedvrouw (dus hier verlies ik al gratis visites), heb ik een gyn en een huisarts. Om er nu nog een persoon te gaan bij betrekken, dat geeft mij alleen maar het gevoel dat mijn medische info in stukken en brokken bij verschillende mensen zit (is persoonlijk natuurlijk). Van zodra ik het gevoel heb, niet goed opgevolgd te worden door een van deze, zal ik mss wel op zoek gaan naar iemand. Ik ga afwachten, mss neem ik er eentje voor na de bevalling, ik denk dat ik dan meer hulp nodig ga hebben als nu.

Maar ik zou het wel fijn vinden om, eens zover, je ervaringen eens te horen Este
  • @Asil Mijn vroedvrouw komt nu donderdag voor de eerste keer langs en ik (is idd persoonlijk) zie er alleen maar de voordelen van in.
    Je hoort nogmaals het hartje (is weer even een geruststelling), je kan haar altijd contacteren met vragen, ze helpt je met de babylijst, ze bereidt je voor op de bevalling, komt langs van zodra het "in gang schiet" en nadien komt ze je begeleiden met de borstvoeding.

maar is idd een persoonlijke keuze!
  • @Wishful ik weet niet goed of ik er wat aan ga hebben nu.
    Eventueel na het bevallen wel.
    Denk ook niet dat ik wil dat ze er TE VEEL gaat zijn en al zeker niet bij de bevalling ofzo.
    Ik denk dat ik meer behoefte heb aan info dan aan iemand die mee komt puffen of bij het in gang schieten komt voelen of ik opening heb .. of doen die dat niet ?
    Clueless smile.gif
  • Lang niet elke vroedvrouw begeleidt thuis het begin van de bevalling.Van de 15 hier in de regio, is er eentje die het aanbiedt.

Je kan het nagaan op vroedvrouwen.be en bij gewenste zorg moet er 'Bevalling: begeleiding arbeid thuis' staan anders doen ze het niet.
  • Gisteren onze baby gaan inschrijven in de creche en daar hebben we folder meegekregen over vroedvrouwenpraktijk. daar kan je workshops enzo volgen. Mss wel iets dat beter bij me pas dan zo individuele begeleiding.
  • @Asil Ja is heel persoonlijk hé. Ik doe het voornamelijk om altijd bij iemand terecht te kunnen met mijn vragen, de tussentijdse controles voor de geruststelling en voor de begeleiding van de borstvoeding. Wat al het overige betreft, zal ze mij morgenavond wel weten te vertellen smile.gif Heb wel begrepen dat ze vanaf 37 weken ook eens start met voelen.
    Amai zo gek (& makkelijk) dat jullie nu pas de crèche hebben moeten vastleggen. Hier reeds moeten beslissen in week 8 of we hadden geen plaats meer. Toen bijna gek geworden van het zo snel moeten bezoeken van alle mogelijke crèches in de buurt tongue.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld