November

• Hier staat de crèche ook al 2 weken vast. Is trouwens onze tweede keuze geworden. Eerste keuze had geen plaats meer. Ongelofelijk hoe snel je daarbij moet zijn vind ik.
  • Onze crèche ligt al veel langer vast (van vorige zwangerschap eigenlijk) maar we zijn gisteren pas onze inschrijving gaan betalen. Ik had gevraagd om te mogen wachten tot na onze 12w omdat het vorige keer was misgelopen.
    Indien je betaalt en het loopt mis, dan zijn we het voorschot kwijt. Ik wou nu zekerheid en wil ook geen geld weggooien...
    Ik denk dat ik op 6w al weer aan hun heb laten weten dat we zwanger zijn en dat we graag bij hen kwamen als alles goed bleef gaan.
  • Ah hier ook 2 weken geleden inschrijvingsgeld overgeschreven. Crèche gecontacteerd op 8 weken (nadat ik zeker was dat eerste echo goed was) en op 9 weken mochten we eens langsgaan. happy.gif
  • Ja geschift hoe snel je moet zijn hé... & wij wonen dan nog niet echt in een méga grootstad..
    Heb ook pas bevestigd na eerste goeie echo smile.gif
  • Wij hebben ons geld gewoon teruggekregen toen de zwangerschap slecht afliep, dat is hier overal zo. We gaan nu wel bij een onthaalmoeder ipv een crèche, omdat die creche intussen van gemeente gaat veranderen. Tweede keuze van vorige keer had geen plaats, en de derde opvang, nee, dan gaf ik liever mijn ontslag dan mijn kind daar te brengen. Dus beginnen bellen voor een onthaalmoeder en er waren 3 plaatsjes in de gemeente wanneer ik het nodig had. Wel meer als ik een maand later wou starten, maar ik blijf nu al een maand extra thuis. De eerste die ik zag, klikte het zo goed, dat ik daarvoor gekozen heb.

Ik heb rondgebeld toen toen ik 10 dagen zwanger was (jawel de dag dat de test streepje gaf), heb maar 3 dagen opvang nodig en was er net op tijd bij.

Een collega is beginnen zoeken op 6 maanden voor Vilvoorde (niet gedacht dat dit een probleem zou zijn), die bevalt over 2 weken en ze had vorige week toch nog geen oplossing.

Een vriendin, woont in een stad en kreeg op 4 weken zwangerschap meermaals te horen dat ze zich maar moest inschrijven voordat ze zwanger was. Wel plaats gevonden in de duurste crèche van de stad, 35€/dag. Maar ze wonen er vlakbij en zijn er heel tevreden van.

We hadden het er recent over, en toen ging een ander koppel, die er ook wonen (maar niet zwanger zijn en nog even gaan wachten), een bezoek brengen aan de crèche in hun straat en vragen hoeveel ze willen om voor hun een plaats vrij te houden.

Het is echt erg op sommige plaatsen.
  • Wow @Tin_cricket als ik dat lees dan hebben wij nog behoorlijk vlot een plekje gevonden. Onze eerste keuze was een onthaalmoeder in onze straat. Helaas pas plek een jaar nadat wij plaats nodig hebben. Konden we niet op wachten... Tweede en uiteindelijke keuze zal met de auto brengen en halen worden, maar is wel op weg naar ons werk en uiteindelijk ook maar een kleine 10 minuten rijden. Bij ons is het een crèche, maar eigenlijk is het een onthaalmoeder die haar crèche gewoon niet bij haar huis heeft. Meestal zijn er dus 8 kindjes en op dagen waarop er eventueel meer zijn, komt er iemand haar helpen. Ik heb meerdere vrienden wiens kindje(s) daar gaan/gingen en die zijn allemaal zeer tevreden. Ik had er zelf ook een goed gevoel bij. In haar boekje staat dat kinderen op eigen aangeven gaan slapen en niet op vaste momenten in de voormiddag en middag. Wanneer ze merkt dat een kindje nood heeft om te slapen, legt ze het in bed. Dat vond ik zeer positief. Voor de rest maakt ze al het eten vers klaar. Geen traiteur die het komt brengen. Vond ik ook positief! Ik ben blij dat ik nog keuze gehad heb uit twee crèches zodat ik diegene kon kiezen waar ik me goed bij voelde en dat ik geen moest kiezen omdat ik geen keuze had.
  • Wij hebben uiteindelijk onze eerste keuze wel. We zijn naar een onthaalmoeder geweest en naar een creche en ik vond precies dat de kindjes meer stimulans kregen in de creche dan bij de onthaalmoeder. OOk veel meer ruimte in de creche.
    hoeveel wij betalen weet ik eigenlijk niet vanbuiten. Ik denk 220 euro per maand voor drie dagen per week dus dat zijn ong. 12 à14 dagen op een maand. Dat is iets van een 20 euro per dag. Kan dat kloppen ?

Gisteren brief gekregen van gyn met de zin dat de kans op mongolisme heel klein is. Ik en mijn man dachten dat het over de Nipt test ging. Heb net gebeld naar secretariaat van gyn en het gaat gewoon over de neklpooimeting en niet over de NIPT test. Nog afwachten dus ... En dus ook nog afwachten voor het geslacht. Volgende week vrijdag mogen we naar gyn. Ik hoop toch stiekem dat we de brief al krijgen voor dat we naar gyn gaan.
  • Als je een inkomensgerelateerde opvang hebt, kan je je bijdrage uitrekenen via de website van kind & gezin, bij ons kost het net geen 25 euro per dag. We hoeven wel niet te betalen bij ziekte of op feestdagen of sluitingsdagen van de opvang, dat was bij de crèche hier wel het geval. Daar was de rekening altijd 280 euro/maand voor 3 dagen, zelfs als ze 3 weken sluiten in de grote vakantie.

Hoe lang wacht je al op resultaten van de nipt? Dat lijkt precies al zo lang.

• Bij ons is de opvang niet inkomensgerelateerd. Vaste prijzen. Denk dat het voor ons ook zo beter uitkomt als ik de creche mag geloven ... blush.gif

@Tin_cricket Neen hoor vandaag exact twee weken geleden dat we bloed lieten trekken (gisteren eigenlijk twee weken geleden ) maar feestdag van 1 mei zat er nog tussen dus vandaar dat het wat langer duurt misschien.
  • Goedemorgen dames!
    Aan diegene die twijfelen of ze al dan niet met een zelfstandige vroedvrouw gaan werken, gewoonweg doen, zou ik zeggen!
    Gisteren eerste bezoekje gehad en ben echt tevreden. Heel wat uitleg gekregen wat ik van haar mag verwachten, urinecontrol en uiteraard heel lang mogen luisteren nr het hartje. Ben opnieuw volledig gerustgesteld tot mijn volgende echo love.gif
  • Ik ga het infoboekje thuis nog eens lezen en dan beslissen of ik een vroedvrouw neem die alleen werkt of in groepspraktijjk.
    Blijkbaar kan je kraamzorg EN vroedvrouw nemen op kosten van de mutualiteit.

@Wishful is je vroedvrouw ook via mutualiteit ? Moet je bij elk bezoek betalen of krijg je een briefje mee waardoor dat het gecovered is ?
  • @Asil Klopt. Ikzelf ga ook gebruik maken van kraamzorg na de geboorte. Ik moet helemaal niets betalen aan de vroedvrouw. Gratis: 12 x voor de geboorte, 1 x arbeid, 5x na de geboorte (of 7x, weet het niet vanbuiten)
    Mooie extra dus smile.gif

• ah ik dacht 12x in totaal
    en ik dacht dat je vroedvrouw en kraamzorg kon mixen maar in totaal voor 12x
  • Gelukkige moedertjesdag allemaal wink.gif
    Ik zou mij trouwens graag (eindelijk) toevoegen aan de Facebook groep, bij wie moet ik me melden?
  • Kan bij iedereen wel die al op de groep zit! Er zijn er nu 14, maar je kunt mij dus ook een PB doen! Dan voeg ik je eerst toe op privé account anders kan ik je niet toevoegen op de groep. Daarna verwijder ik je weer uit privé en blijft de geheime groep over.
    Stuur me maar je volledige naam en de omschrijving van je profielfoto zodat ik je niet kan missen happy.gif
  • Resultaten NIpt test binnen. Alles ok !
    En it is gonna be a GIRL baby.gif love.gif
  • Oh proficiat @Asil !!! baby.gif

Ik verwacht hier ook deze week de resultaten. Elke dag spannend de brievenbus controleren smile.gif
  • spanned @Este ! Hou ons op de hoogte he !

Ik ben een 0.5kg kwijt en ik voel daarbeneden echt niets... ongerust !
  • @Asil Doe ik!
    Ja vervelende periode nu he! Hier zijn zo goed als al mijn kwaaltjes verdwenen en ben max 1 kg aangekomen. Volgende week nieuwe echo bij een vroedvrouw. Ik tel hier zo hard naar af!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld