November

• ja dat aftellen begrijp ik. Wij mogen vrijdag om 11u weer gaan.
    ik ben 1.5kg bijgekomen nu denk ik ...
  • Hier zijn de resultaten van de nipt binnen, alles prima in orde! love.gif

@Asil Hoe was je afspraak bij de gynaecoloog?
  • Hoe gaat het hier met iedereen? Hebben jullie nog last van kwaaltjes? Hier geen misselijkheid en gespannen borsten meer...
  • @Este Ik lees nu pas je berichtje! Hier alles tip top in orde. Echt massa's genoten van het mooie, verlengde weekend.
    Helaas sedert vrijdag wel precies wat last van mijn bekken. Ik hoop dat het alsnog overgaat..
    Afgelopen vrijdag een hele goeie echo gehad en we weten ook ondertussen het geslacht love.gif
    Hoe gaat het met jou? groetjes
  • @Wishful Super van je goede echo! Hier vorige week ook op echo geweest (bij een vroedvrouw) en alles ook ok! Leuk he om het geslacht al te weten! Wij deden de nipt en weten het ondertussen een tweetal weken. Vandaag ben ik gaan shoppen en heb me niet kunnen inhouden om de eerste kleertjes te kopen love.gif Voor de rest hier alles ok. Van bekken heb ik geen last, wel regelmatig steken in mijn baarmoeder. Ik vermoed dat het mijn banden zijn die ik voel... Wel lastig voor je dat je nu al je bekken begint te voelen! Hopelijk gaat het nog over! Ik hoopdat mijn buik snel wat meer gaat groeien! Sinds week 13 lijk ik wat verdikt, maar verder dan een bollere buik gaat het momenteel niet. Tijdens controle vorige week stond ik ook nog steeds op mijn startgewicht. Ik lees wekelijk websites over hoe een baby'tje evolueert van week tot week en sinds twee weken staat er 'je buik begint nu echt te groeien' dusja, mag nu wel gaan groeien wink.gif
  • hier toch al wel een buikje. in de ochtend valt het mee maar 's avonds voel ik me al enorm dik smile.gif
    Voelen jullie de baby al ?
    Ik soms denk ik.
    Zelfs aan de buitenkant. Als ik heel rustig plat lig en mijn handen laag houdt op mijn buik dan denk ik dat ik ze soms al voel.
  • @Este Ja hier ook opnieuw volgende week bezoek van de vroedvrouw happy.gif Ja het geslacht weten is leuk, maar het moet wel nog altijd even doordringen hier tongue.gif Jij totaal nog geen buikje? Hier al heel goed zichtbaar. Soms te zichtbaar naar mijn gedacht content.gif Nuja had ook geen hele platte buik vooraleer ik zwanger werd dus is geen zo'n verrassing. Ik heb het wel wat moeilijk met de commentaren van mensen. "Amai je ziet het wel al goed hé"... Tjah.. Je kiest het zelf niet hé hoe snel je buik groeit goofy.gif

@Asil Hier af en toe plofjes, maar verlang al tot ik de baby wat meer voel.

Zijn jullie al bezig met de geboortelijst enzo?
  • @Wishful Geen buik zeker niet, eerder een klein ronder buikje. Het mag gerust iets sneller gaan voor mij wink.gif

@Asil Super dat jij je kindje al voelt! Hier nog geen beweging te voelen, maar ik ben dan ook een week minder ver dan jullie en mijn gynaecoloog zei dat je het bij een eerste vaak pas op 20 weken voelt. Ik kijk er in ieder geval naar uit love.gif

Ik ben nog niet echt bezig met de geboortelijst. Ik heb wel online al enkele lijstjes gevonden met wat je allemaal nodig hebt en die ben ik al eens aan het doornemen. Binnenkort gaan we bij mijn schoonbroer langs om te kijken welke spullen we van hen kunnen gebruiken en dan gaan we eens bekijken wat we zelf nog moeten aanschaffen.
  • Hier ook nog niet echt bezig met de geboortelijst.
    Ik heb wel op mijn gsm een notitiebladje gemaakt en daarin noteer ik wel zaken dat ik echt MOET hebben en NIET mag vergeten.
    Ik probeer ook wel tweedehands spullen te vinden zodat we niet te veel en te dure dingen op de lijst moeten zetten.

Wanneer beginnen jullie met geboortekaartjes ?

Staat de naam al vast bij jullie ?

Geslacht van jullie baby nog geheim? @Este @Wishful
    Ik vergeet veel dus mss hebben jullie het al gezegd of verraadt de banner het geslacht ?
  • @Asil Geslacht houden we nog even geheim. Onze naam staat al vast van bij vorige zwangerschap. We kwamen snel overeen dus was snel beslist smile.gif Ik denk dat we rond 20 weken zullen beginnen nadenken over kaartje en doopsuiker, maar heb qua kaartje wel al een idee. Ben jij er al mee begonnen?
  • Ik ben vorig weekend naar een tweedehandsbeurs van de gezinsbond geweest, ik kan het alleen maar aanraden. Als het kan (af)gewassen worden, overwegen we sommige dingen tweedehands te kopen.
    Voor de geboortelijst nog geen idee, het vervelende is dat we ver weg van alle grote ketens wonen. Ik heb wel de catalogus van dreambaby, die is wel enorm handig en bevat prijzen. Ik wil wel zeker een lijst want ik heb geen zin om overladen te worden met beertjes.

Doopsuiker en kaartje: ik heb een kaartje gezien bij mijn huisarts dat ik heel mooi vond en de firma genoteerd. Maar ga wel nog eens rondkijken. Ik vermoed dat ik het suiker zelf ga maken.

Mijn buikje is twee weken geleden gearriveerd. Ik zou het nog kunnen wegsteken gok ik. Maar op de trein benadruk ik hem door mijn hand eronder te leggen, en dan gaan de mensen toch al spontaan rechtstaan tongue.gif

En de naam, neen absoluut niet aan uit. Ik begin er mij al wat ongerust in te maken.
  • Wij hier ook nog geen naam, er zijn er echt al zoveel de revue gepasseerd maar geeneen waarvan we allebei het "yes-gevoel" kregen.
    Lastig hè...
  • @Tin_cricket Wij hebben de eetstoel tweedehands gekocht. Ik wist welke ik wou en heb het een tijdje tweedehands in het oog gehouden tot de kleur die ik wou er eens verscheen wink.gif Zeer tevreden met mijn aankoop en veel geld bespaard happy.gif

@Tin_cricket en @Lizzie en al de rest... Veel succes met de zoektocht naar een naam! Hier staat die al even vast, maar is ook gevaarlijk want wij gebruiken nu altijd de naam als we tegen elkaar over ons kindje spreken. Is dus toch wat opletten dat we dat niet doen als er andere mensen in de buurt zijn. Neem dus rustig de tijd om een geschikte naam te zoeken wink.gifAangepast door Este op 31/05/2017 20:10
  • @Este wij hebben al iemand die ons kaartje gaat ontwerpen en ik heb al ideetjes. Ik denk dat we stilletjes aan wel gaan beginnen met een ontwerp.
    Ik en mijn man zijn redelijk snel tevreden in zo'n dingen. Het moet uiteraard mooi zijn maar we gaan er ook niet kei ver in gaan. Er gaat altijd ooit wel iets beter bestaan. Voor onze huwelijksuitnodigingen was dat ook heel snel geklonken wink.gif Zoiets belandt bij veel mensen gewoon in de vuilbak ... na een tijdje.

Een naam hebben we een beetje wel. Mijn man is helemaal overtuigd. Ik nog niet helemaal. Hij praat er altijd al over met haar naam. Wij zijn van de kempen en ik heb schrik dat als mensen met een echt kempisch accent de naam gaan uitspreken dat het niet meer mooi blijft ... Dus ik moet mijn man ook nog wat trainen in zijn uitspraak naar onze dochter toe. Ik ben heel AN opgevoed en zou dat graag doorgeven hoewel ik merk dat je die klanken en woorden wel snel overneemt van anderen. Mijn dialect verspringt nogal gemakkelijk naar gelang de regio waar ik woon smile.gif ... en ik ben al wel wat verhuisd in mijn leven smile.gif
    Op de moment hebben we twee namen en waarschijnlijk gaan we op de moment van de geboorte zien wat het beste bij haar past. Ik kijk er al naar uit ! Ben al aan het aftellen... Nog 22 weken ... nervous.gif

Geboortelijst gaan we ook een beetje verder van onze woonst leggen. Mensen kunnen online bestellen he en af en toe eens wat verder rijden om die spullen op te halen is ook geen ramp denk ik maar.
  • Mijn man kan handig overweg met een computer dus hij gaat het geboortekaartje zelf maken. Hij heeft ook onze trouwuitnodiging gemaakt. (Kei handig!) Uiteraard wel volgens mijn instructies wink.gif blush.gif Gisteren heb ik hem al wat dingen laten zien dat ik mooi vond en hij was direct akkoord en ziet het helemaal zitten om dat te maken. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt! Doopsuiker ga ik zelf doen. Ik ben zelf ook wel creatief en kan haast niet wachten om er aan te beginnen. Mijn man en ik zijn dus een perfecte aanvulling thumbup.gif

Wij hebben het geluk dat we onze geboortelijst in een winkel kunnen leggen op 15 minuten van waar we wonen. We weten al dat het waarschijnlijk die winkel wordt, maar beginnen we pas wat later aan. Ik heb wel de catalogus en voorwaarden op hun website al eens bekeken.
  • Dat is handig een handige man ! Mijn is ook handig maar kaartjes zie ik hem nog niet maken. En ikzelf heb er het geduld niet meer voor. Vroeger wel ... maar nu... Ik heb geduld niet om het uit te pluizen hoe ik het klaar moet krijgen. Ik heb een idee en dat moet er zo snel mogelijk staan smile.gif Ik wil veel weten maar ik wil niet studeren ... Zo eentje ben ik happy.gif
  • Tweedehands spulletjes zoeken is soms wel grappig hoor. Een mens moet al moeite doen om items te vinden zonder boodschap 'stond bij oma & opa en werd maar enkele keren gebruikt'.
  • Hoe gaat het hier nog met iedereen?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld